Gå til innhold

Hilf mich, bitte!

lodott

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende:

K6-2 533@550mhz

Epox MVP3-C2

Apacer 2x128mb pc133 ram

Geforce 2mx

Seagate 15gb hd

Western Tech 10gb

Soundblaster AWE 64

Problemet mitt er at det ikke er mulig å få fsb`en over 100mhz..Dermed kommer jeg ikke over 550mhz.. (er klar over at 2x = 6x, men jeg er ute etter å øke fsben) Hva kan være grunnen til dette?

Jeg har prøvd å øke spenningen osv...

Er det prosessoren som ikke klarer høyere?

HjElP mEg!

[ Denne Melding var redigert av: lodott på 2001-12-28 23:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en MVP3C2, og det var ikke noe problem å kjøre det på 112 Mhz (124 gikk også, dersom jeg skrudde av L2-cachen). Men det kan jo være forskjell fra hovedkort til hovedkort, men nå hadde jeg en ganske gammel revisjon...

Det er jo enkelt å finne ut av om det er CPU'en. Går det greit på f.eks 4.5*112? Hvis dette går greit, er det sannsynligvis CPU'en som ikke vil høyere enn 550 (noe du ikke skal se bort fra). Hvis heller ikke dette går (altså at 112 Mhz ikke går uansett), kan det nok være hovedkortet. Du kan jo evt. prøve å disable L2-cachen i BIOS, men dette gir så stort ytelsestap at det mer enn oppveier det du vil få overklokket.

Lenke til kommentar

Nei det fungerer ikke å kjøre 4,5 x 112mhz... så det er nok hovedkortet...

Jeg tenkte at jeg skulle øke i/o volten... men det ser dessverre ut til at det ikke er mulig på dette hovedkortet! Så da kommer jeg vel ikke noe videre da... :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...