Gå til innhold

Det ultimate DVD backupprogrammet

EinarB

Anbefalte innlegg

Har endelig funnet ett program som lager backup av DVD'ene mine, med digital lyd og teksting. Det kan også komprimere om en to lags film til å passe inn på en 4,7 GB "hjemmebrent". Problemet er att tekstene er svarte istedet for hvite, så det er nesten umulig å lese de. Programmet er laget av en tysker og jeg skjønner ikke tysk, som forumet er på. Noen som kan hjelpe. Programmet heter: DVD2DVDr.

www.movie2digital.de[/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når jeg kjøper en dvd brenner vil jeg ha PERFEKT EKSAKT IDENTISK kopi, finnes dette idag?

Nei og du vil neppe kunne få det heller. De fleste DVD filmer i dag er dual-layer (dvs 2 lag på samme side, ikke blandt med dual-side som er brennbar på hver side) og hverken DVD+R eller DVD-R kan brenne dual layer.

Saksa fra FAQ'en til DVDplusRW.org:

"Will there be dual-layered discs?

No. DVD+RW uses mixed characteristics of single and dual layer pressed DVD-Video discs in order to be compatible with existing players, hence it will not be possible to create a DVD+RW disc with two layers. This also applies to other recordable DVD systems, such as DVD-R, DVD-RAM and DVD-RW. No current recordable DVD format will offer dual layer discs."

Eneste mulighet jeg ser er i "DVD+RW uses mixed characteristics of single and dual layer pressed DVD-Video discs in order to be compatible with existing players" som kan tolkes dithen at det er mulig å brenne dual layer bare med redusert kompabilitet. Så kanskje vi ser hacka firmware som fikser dette i framtida?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet kan DVDXCOPY lage eksakte kopier, men da blir en tolags film delt på to DVD+R. Med prisene på blanke DVD'er er det ikke vits i å

bruke to stykker på en film, kan like godt kjøpe en film til å ha liggende i reserve da.

Ang. engelsk innlegg i tysk forum så tror jeg og de skjønner engelsk, men jeg greier ikke å navigere i ett språk jeg ikke skjønner noe av.

Lenke til kommentar

Dette var da en voldsomt dramatisk reaksjon. En DVD film er presset i som oftest to lag slik att det er plass til dobbelt så mye som en plate som er brent i "hjemmebrenneren". DVD-R, +R og RW er utmerket til å lagre filmer som du har laget med DV kameraet. De fleste DVD spillere kan lese disse formatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...