Gå til innhold

DM7025S og installering av HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet om jeg kan bruke HD fra min "litt" eldre pc på denne og om det er vasnkelig å installere og få den til å fungere?

8688719[/snapback]

Det er 3,5" paralell ATA ("gammeldags IDE") som brukes, altså samme standard som i stasjonære pc'er før SATA ble utbredt, så det passer nok ganske sikkert.. Tror ikke det er så vanskelig å montere, står beskrevet i bruksanvisninga. Selv har jeg ikke montert harddisk i min Dreambox, men har derimot satt den opp til å lagre på en disk i pc'en (vanlig fildeling via nettverk), noe som virker utmerket.. :love:

Lenke til kommentar
noen som vet om jeg kan bruke HD fra min "litt" eldre pc på denne og om det er vasnkelig å installere og få den til å fungere?

8688719[/snapback]

Det er 3,5" paralell ATA ("gammeldags IDE") som brukes, altså samme standard som i stasjonære pc'er før SATA ble utbredt, så det passer nok ganske sikkert.. Tror ikke det er så vanskelig å montere, står beskrevet i bruksanvisninga. Selv har jeg ikke montert harddisk i min Dreambox, men har derimot satt den opp til å lagre på en disk i pc'en (vanlig fildeling via nettverk), noe som virker utmerket.. :love:

8691788[/snapback]

vil det si at du lagrer filmer direkte på pcen?

Lenke til kommentar

8688719[/snapback]

8691788[/snapback]

vil det si at du lagrer filmer direkte på pcen?

8691812[/snapback]

Stemmer det, filene lagres i *.ts format, som kan spilles av i VLC Media Player (link) og muligens andre avspillere.. Det finnes også programvare (bl.a. DVR Studio) for å konvertere *.ts til DVD-format og brenne ut fra pc'en, men det har jeg ikke prøvd ut enda..

Guide til Dreambox og nettverk (NB: du må registrere deg på www.digsat.net for å kunne lese denne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...