Jo Are Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Off topic: finnes det noe programmer som lar deg fra tilgang til Tversity fra pc? Altså dele med en pc og mota med en annen. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Skulle tro VLC støtter dette. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Tversity funker ikke med ps3, ikke noe med tversity å gjøre tidligvis. Får abre sett for eks 120min av 2timers film Lol! 120 minutter av en 2 timers film? Uhm, da har du vel kanskje sett hele filmen og den stopper fordi den er ferdig kanskje? Men uansett, det "problemet" har jeg også hatt, hva som fikser det er bare å trykke pil ->, pil <- og så X, så fortsetter filmen igjen.. TVersity ftw:-D Lenke til kommentar
Hjulvisp Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg har litt problemer med TVersity. Jeg har lagt inn en film på TVersity og det fungerer fint å se den via TVersity på nettet. PS3'n finner TVersity, men ikke filmen. TVersity Quick Start Guide hjalp meg ikke så mye. EDIT: Sorry for den posten der, fikk det til Endret 17. desember 2007 av Hjulvisp Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 19. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) PS3en min finner ikke ikke en medieserver når den søker. Har aldri prøvd å sette opp en medieserver før, men tenkte jeg skulle prøve TVersity, da medieserver funksjonen virket veldig kjekk. Har Windows Vista på denne PCen og bruker trådløst nett hvis det har noen betydning. Uansett, jeg lastet ned TVersity, prøvde å legge til filer, men PS3en finner rett og slett ingenting. Har blant annet prøvd denne enkle brukerguiden,: http://www.playstation.sistestopp.com/news.php?id=7 uten hell... Noen tips? Endret 19. desember 2007 av mnorm Lenke til kommentar
Hyzer Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Etter 2.10 - oppdateringen skrudde jeg av transcodingen på TVersity i håp om at jeg ikke trengte dette mere. Det funket fett som bare det - glimrende. Uheldigvis så var det en del filformater den ikke ville spille av som funket tidliger, så jeg endret innstillingene på TVersity til "transcode if needed" (eller hva det står) - i håp om at den ikke ville transcode divx/xvid - filene, men de andre. Ulempen er at den nå alikevel transcoder divx til MPEG-2 strøm. Det gjør kvaliteten litt dårligere + at det spoling i annet enn 1,5x bare funker delvis (stopper opp ofte osv) - dette funket nemlig glimrende når den ikke transcodet... Noen tips til hvordan jeg får TVersity til KUN å transcode de filene PS3 ikke klarer å spille av direkte? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Sjekk om Tversity har blitt oppdatert.. Sjekk hjemmesiden deres. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har et lite problem. Egentlig er problemet at TV'en min har veldig bra kvalitet. Så når jeg streamer en videofil fra PC-en til PS3, så blir kvaliteten dårligere enn hvis jeg spiller den via TV-ut fra grafikkortet. Er det noen settings jeg kan stille på, har den blitt bedre i den nyeste versjonen av tversity, eller må jeg bare finne meg i det? Lenke til kommentar
yo_ho Skrevet 31. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har prøvd forskjellige måter å streame til ps3 nå. WMP 11 fungerte bra, bortsett fra at den aldri greide å vise bildene:S disse er i .jpg, er det noen som her peiling på hvorfor? Jeg byttet til TVersity, men der går det ikke å åpne bildene (selv om man ser dem i miniatyr). I hjørnet står det også DNLA protokoll feil. Har noen peiling på hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Dec Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Streamer fra Vista med WMP11 til PS3, funker kjempebra, så lenge Norton Antivirus er deaktivert. Finner ikke ut hvordan jeg skal få Norton til å akseptere streaming fra WMP11 till PS3, noen som vet?? Hadde det samme problemet på Xbox360 også, men da slo jeg av og på Norton en gang, så gikk det fint. Edit:LØST Endret 8. januar 2008 av Dec Lenke til kommentar
plaank Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Fungerer det med WinXP og WMP11? Jeg får det til med Vista PC-en min, men har aldri orket å prøve med XP På den får jeg bare PS3'en til å gjenkjenne serveren (Nero MediaHome), men når jeg åpner mappene kommer det bare "There are no files". What's wrong?:o Lenke til kommentar
Murky Skrevet 9. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2008 Fungerer det med WinXP og WMP11? Ja. Jeg kjører WinXP og bruker WMP11 som media server. Fungerer feilfritt intill videre. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 Fungerer det med WinXP og WMP11? Ja. Jeg kjører WinXP og bruker WMP11 som media server. Fungerer feilfritt intill videre. Får du spilt av .avi - filer med WMP, og i så fall hva er det magiske trikset? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 er det noe triks da ? har aldri gjort noe spes hos meg og det funker helt fint.. WMP har da alltid støttet .avi så menne generellt så synest jeg TVersity er greiere, om det skulle være en sjelden codec som er brukt i filmen så transcoder den bare.. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hadde masse vanskeligheter med TVersity, så jeg testa å sette inn min IP adresse manuelt i PS3. Da dukket WMP opp på skrivebordet mitt på lappisen og sa at "blabla vil du dele filer" og jeg bare jajjaja også funket alt helt perfekt. Bortsett fra at videomappen min tilsynelatende er tom når jeg åpner den inne i PS3, til tross for at det ligger GB på GB med .avi - filer og diverse annet Magisk triks takk BTW støtter TVersity .flac - avspilling? Endret 26. januar 2008 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 teit spørsmål men bare for å være sikker.. Når du går inn på media serveren på ps3en så går du på Video på XMB også velger du media serveren som ligger under video menyen ? Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Fenixen...... du er en magiker LOL Endret 26. januar 2008 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Nå som jeg allerede har brakt en dæsj skam over mitt brukernavn kliner jeg til med enda et spørsmål, før jeg starter klatringen mot heder og ære. Jeg får opp minst 4 andre mediaservere på listen, pluss masse Azureus-ikoner (litt usikker på hvorfor, for jeg har aldri brukt denne bittorrentklienten). Og jeg har fikset Settings -> Network Settings -> Internet Connection Settings -> Wired Connection, så alt av wlan PS3`en burde etter mitt skjønn være avslått. Jeg eier heller ingen wlan-ruter, så at min data skal reise andre veien slik at det sitter 4 folk rundtom i blokka og ser på bilder som ville satt selveste Conradi i skyggen grøsser jeg bare ved tanken av. Hva er greia her? Jeg får jo inn andre sin data! Måtte bare sjekke, og joda, jeg var så frekk at jeg faktisk fikk tyvlyttet litt på en Metallica - låt som aldeles ikke var min. Hvordan kan jeg fjerne de andre serverne fra mitt åsyn, og sist men ikke minst; er det fare for at ting som ligger på HDDen min kan sees av andre? Jeg er ikke kjendis så det er helt trygt å hjelpe meg, dere går ikke glipp av noe Endret 26. januar 2008 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 27. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Var da bra at vi fikk løst det første problemet, skal ikke si det til noen Bor selv i en blokk som deg, men her er nå hvertfall it-sikkerheten såpass høy at alle ikke sitter direkte i lan med hverandre.. skumle greier spør du meg. PS3en skal være trygg, den kommer dem ikke inn på. For å unngå at du ser deres servere må du nesten sette opp en egen router inne på hybelen din som sperrer dem ute fra ditt nettverk. Når det gjelder pcen din så vil dem kunne se delte ting ja, en måte jeg unngår dette på er å kjøre Norton Internet Security, jeg er HELT usynlig på alle nettverk utenom for maskiner med bestemte fysiske gateway adresser. Nå koster jo programmet mye penger, men er sikkert gratisalternativer der ute. Endret 27. januar 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 27. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2008 Hmmm... du sa "sitter direkte i lan med hverandre". Jeg tror ikke vi gjør det altså, for alle har hver sin boks fra internettleverandøren og egne routere og det som er. Eneste som er felles er vel Anal Digtals metallskap i kjelleren (de har en deal med huseieren så vi er alle kunder hos de indirekte). Jeg er så grønn som man kan være på nettverk, men jeg tror som sagt at vi ikke sitter direkte i lan med hverandre, det er egentlig derfor jeg ble så fortumlet da jeg så alle de andre serverne på listen inne i XMB, spesielt med tanke på at jeg har satt Internet Connection til "Wired", og at jeg har tastet inn IP`en min manuelt i XMB. I det hele tatt veldig sært altså Teorier og hypoteser er særs velkomne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå