Luc1fer- Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det fungerer helt flott for meg også, og jeg har ingen problemer med avi eller mpeg filmer. Men en ting, jeg får et kvalitets-tap på alle filmer. Har valgt behold opprinnelig oppløsning, men unngår det ikke fordet. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Byttet fra statisk IP til automatisk ip-oppsett på PS3 og fikk endelig streamet mpeg. mpeg2 derimot gir corrupted data. Også, TVersity går som hakket møkk. Endret 30. mai 2007 av hishadow Lenke til kommentar
albions Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Kan noen snille sjeler lage ein liten guide til meg. Får ikkje dette til i det hele tatt. Har Nero homemedia Lenke til kommentar
ysto Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hva trenger jeg for å streame? Har en pc kobla opp til trådløst nettverk, PS3'en er kobla opp til samme trådløse nettverk (som støtter Upnp eller hva det heter, dersom det har noe å si). Har lasta ned wisdxp, og delt en mappe med 2-3 mp3'er i. Når jeg søker etter media-servere på PS3'en finner den ingenting. Noe mer jeg må gjøre eller få tak i? Trenger jeg en dings? Er det mulig å gjøre dette kun med gratisprogram som wisdxp? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) For meg fungerte det med følgende: FFDShow 2007-05-29 AC3Filter 1.40b Haali Media Splitter (Enable .AVI support under installasjon) TVersity (ny versjon fra i går. trenger ikke patches for ps3.) Eneste jeg sliter med nå er enkelte AC3 kilder. Streaming av vanlig xvid -> mpeg2 bruker mellom 0.8mbps - 25mbps. Nettverk: lokalt 100mbit Maskin: Athlon XP 3000 Endret 31. mai 2007 av hishadow Lenke til kommentar
ysto Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 For meg fungerte det med følgende:FFDShow 2007-05-29 AC3Filter 1.40b Haali Media Splitter (Enable .AVI support under installasjon) TVersity (ny versjon fra i går. trenger ikke patches for ps3.) Eneste jeg sliter med nå er enkelte AC3 kilder. Streaming av vanlig xvid -> mpeg2 bruker mellom 0.8mbps - 25mbps. Nettverk: lokalt 100mbit Maskin: Athlon XP 3000 8753764[/snapback] Wihii, takk for hjelpen, fikk hvert fall til streaming av musikk nå. Eneste jeg prøvde også, men ser på det som et stort fremskritt at jeg fikk frem en media server. Til andre som har samme problemet: Last ned TVersity! Hva var det jeg lastet ned forresten? En codec-pakke, og en server, men hva med de to siste? Hva var de godt for? Men nå som jeg fikk det til har jeg ett annet spørsmål: Må routeren være Upnp-kompitabel? Bruker to routere hjemme nå, trenger den andre også fordi vi har ip-telefoni. Jaja, kan sove godt i natt da, håper å få installert Linux i morra også Bare ny tv igjen da, som jeg kjøper til høsten når jeg flytter på hybel igjen, så føler jeg at jeg utnytter PS3'en til fulle Lenke til kommentar
picpac Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kan man streame fra feks hvis men spiller fra www.last.fm på pc å kjøre dette trådløst over ps3? Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har laste ned Nero 7, men hver gang jeg starter opp mediaserveren, så får programmet "Et problem og må lukkes". Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har laste ned Nero 7, men hver gang jeg starter opp mediaserveren, så får programmet "Et problem og må lukkes". Noen som vet hva jeg kan gjøre? 8763171[/snapback] Har dette hos meg også, men hvis jeg setter programmet til å kjøre under oppstart (velges under installeringen) kjører det fint i bakgrunnen... Bruker vista 32bit. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Kan man streame fra feks hvis men spiller fra www.last.fm på pc å kjøre dette trådløst over ps3? 8760292[/snapback] Kan du ikke gjøre dette direkte fra nettleseren til ps3? Lenke til kommentar
oasis Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 For meg fungerte det med følgende:FFDShow 2007-05-29 AC3Filter 1.40b Haali Media Splitter (Enable .AVI support under installasjon) TVersity (ny versjon fra i går. trenger ikke patches for ps3.) Eneste jeg sliter med nå er enkelte AC3 kilder. Streaming av vanlig xvid -> mpeg2 bruker mellom 0.8mbps - 25mbps. Nettverk: lokalt 100mbit Maskin: Athlon XP 3000 8753764[/snapback] Oh yes baby! endelig! Lasta ned alt dette uten å helt vite hva det var, og det funka. Takk Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Kan noen være så greie å lage en luten guide til oppsettet ovenfor, klarer å laste ned og installere, men vet ikke/skjønner ikke helt hva jeg skal gjør videre... Respekt til de som orker å forklare Lenke til kommentar
oasis Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kan noen være så greie å lage en luten guide til oppsettet ovenfor, klarer å laste ned og installere, men vet ikke/skjønner ikke helt hva jeg skal gjør videre... Respekt til de som orker å forklare 8765179[/snapback] Brukte linkene til hishadow. Codec greiene lastet jeg ned, installerte å glemte. Mediasentert ble lasta ned, la til div musikk og videoer, la inn ip til det trådløse nettverket hvor pc og ps3 koser seg sammen i settings. Etter dette funka alt fint, null stress og god stemning. Media server kom opp i ps3 uten mer stress, eneste jeg gjorde var å deaktivere brannmur, men vet ikke om det er nødvendig. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Bumper denne jeg, siden det var den eneste brukbare tråden jeg kunne finne om emnet. Jeg har prøvd å dele med Nero Home, TVersity og WMP11 nå, uten at det fungerer i det hele tatt. PS3'en finner ingen av delene. Har prøvd både med og uten brannmur uten noe hell på den fronten. Verken WMP11 eller Nero Home finner PS3'en, så jeg vet ikke hva som er galt jeg. Noen tips? Endret 17. juli 2007 av Complexion Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hva er best Fedora el Yellow dog På playstation 3 ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hva er best Fedora el Yellow dog På playstation 3 ? 9146233[/snapback] Kanskje Ubuntu ... du får nesten prøve selv hva du liker best. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) *slettet* Endret 5. august 2007 av tommmy Lenke til kommentar
Teds Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Hei! Min gode venn Goberg har skrevet en guide om mediastreaming på vår nyoppstartede side Playstation.SisteStopp.com Du finner guiden HER! Lykke til! Endret 5. august 2007 av Teds Lenke til kommentar
Bastian90 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Fulgte den guiden til punkt og prikke, men fremdeles får jeg ikke noen mediaserver opp på PS3? Tror kanskje det kan ha noe med routern å gjøre, den har vært litt rar i det siste. Noen forslag? PS: Har fiksa brannmur og sånn. EDIT: Bare glem det! Plutselig dukka serveren opp på PS3, vet ikke om det var noe jeg gjorde eller om det er PS3 som er litt treig av seg, men nå funker det hvertfall! Endret 13. august 2007 av Bastian90 Lenke til kommentar
myrlas Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Et banalt spørsmål. Jeg har benyttet media home fra nero men synes det er usedvanlig krøkete og tungvindt å benytte seg av. Kan man ikke benytte VLC player for å streame til PS3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå