Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.

Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var ikke trådløst nett :p Koblet PS3'en til Switchen og da hakket det.

Er vel Switchen din som er dårlig da, hos meg funker det i hvertfall helt fint. Prøvd og koble pcen til modem og ps3 til modem? Det jeg bruker.

Hehe, les posten min en gang til då ;) Sa at det var nok switchen min som var dårlig :p

Lenke til kommentar
Var ikke trådløst nett :p Koblet PS3'en til Switchen og da hakket det.

Er vel Switchen din som er dårlig da, hos meg funker det i hvertfall helt fint. Prøvd og koble pcen til modem og ps3 til modem? Det jeg bruker.

Hehe, les posten min en gang til då ;) Sa at det var nok switchen min som var dårlig :p

Ja beklager :p

Lenke til kommentar
Så alt jeg trenger er en vanlig ethernet kabel og en switch over til pcen? Støtter PS3 Mpeg4 da, og andre formater HD filmene kommer ut i? Og er det like enkelt med Xbox 360? Så den hadde falt i pris igjen..

Ja, du kan også bare koble direkte fra pc'en til PS3 med en ethernet kabel. Har enda ikke funnet noen formater PS3'en ikke støtter. Er hvertfall like enkelt som på Xbox, om ikke enklere. Bare last ned Tversity og en god codec pack på pc'en så er du igang.

Ja beklager :p

Hehe, greit det.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er mye lettere på 360.

Da er det bare å installere Windows Media Player 11. Velge "share with" velg 360 (pass på at 360 står på) "ok". Ferdig!

Det kan du på PS3'en også. Men WMP gir langt ifra like bra muligheter som Tversity, og den "transcode"er vel ikke on the fly?

Endret av 8ball
Lenke til kommentar
Har et lite problem her nå, PS3'en min finner ikke filmene jeg har i .mkv format på pc'en. Alt annet kommer opp, men ikke de. Ikke engang mappene de ligger i kommer opp. Noen som har noe tips?

Hva bruker du til å share filene med da ?

PS3 støtter i utgangspunktet ikke MKV (Matroska) formatet så de filene kan enten remuxes med mkv2vob, ellr de må transcodes hvis du streamer med TVersity. Hvis dette er HD film så vil jeg helt klart anbefale remuxing.

http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Kjøpte meg PS3 igårkveld og har da noen spørsmål. Til nå har jeg fått til litt streaming. Da gjennom Winamp, så fikk alt av musikk. Og fikk til å spille ei AVI fil.

Også prøvde jeg å bruke Nero Home. PS3 finner serveren, men ingen filer. Hva er galt?

Og går det an å spille av IMG filer?

Også har jeg prøvd å installere TVersity, men fikk beskjed om at jeg måtte deaktivere UAC på brukerkontoen. Hvordan gjør jeg det?

Og er det noen bedre mediaavspiller som kan lastes ned til PS3? Likte ikke den som var der.

Takk

Endret av mbSolli
Lenke til kommentar
Også har jeg prøvd å installere TVersity, men fikk beskjed om at jeg måtte deaktivere UAC på brukerkontoen. Hvordan gjør jeg det?

Og er det noen bedre mediaavspiller som kan lastes ned til PS3? Likte ikke den som var der.

easypeasy... gå på kontrollpanel -> brukerkontoer -> aktiver eller deaktiver brukerkontroll

Lenke til kommentar

easypeasy... gå på kontrollpanel -> brukerkontoer -> aktiver eller deaktiver brukerkontroll

Takk.

Er det mulig å spille av IMG filer? Ikke nødvendigvis gjenneom TVersity, men et program som takler det?

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent må man ha linux installert på ps3en for å kunne spille av .img filer, mulig noen vet bedre enn meg :)

Anbefaler deg uansett å holde deg til x264 framfor .img på fremtidige nedlastinger... en 4,5gb x264 slår lett en 4,5gb dvd-r .img fil på bildekvalitet :)

Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker dere på å kjøre mkv2vob på en større fil(6-8 GB)? Hva slags instillinger har dere og hva slags transcoding codec skal jeg bruke?

edit:Går det ikke an å stoppe med transcoding når den først har startet? tar jo lang tid.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Hvor lang tid bruker dere på å kjøre mkv2vob på en større fil(6-8 GB)? Hva slags instillinger har dere og hva slags transcoding codec skal jeg bruke?

edit:Går det ikke an å stoppe med transcoding når den først har startet? tar jo lang tid.

Eneste måten å stoppe det på er å kjøre Ctrl + alt +del og stoppe 3 prosesser, husker ikke navnet på dem, men du finner dem ved å se på CPU forbruk.

Det varierer hvor lang tid det tar avhengig av lyden filmen er kodet med. Når jeg lastet "Den Siste Revejakta" på 4,5gb så tok denne cirka 5minutter å konvertere.

Hellboy2 på 6,5gb tok vel rundt 2-4timer vil jeg tro.. pleier ikke å sitte og se på :p. Hvor lang tid det tar kommer helt an på prosessoren din..

jeg har en Intel Core 2 duo 3,16ghz.. så om du har noe i den gata så bør det gå kjapt. Du må forresten kjøre standardinstillinger, velge .vob output format og mpeg transcoding er det vel? velg den som står "(fastest)" på..

Lenke til kommentar

Jeg bruker TVersity, og er veldig fornøyd med det.

PS3 finner pcen min med en gang, og det er veldig rask streaming/synkronisering.

Får helt greit bitrate, men på ting som går raskt å kopiere over (som tv episoder, musikkalbum o.l.) velger jeg faktisk å kopiere de over på ps3-en. Blir mye smoothere avspilling hvis man har de liggende i stedenfor å streame de.

Last ned her

Endret av orgasmabox
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg lurer på om noen kan svare på disse spørsmålene angående streaming av mediafiler på PC til PS3:

Akkurat nå bruker eg Windows Vista hvor det fra før av ligger inne en mediaserver (Windows media senter?) og bruker denne funksjonen i hovedsak med å sette på musikk videoer på fester osv. TV'en har selvfølgelig ekstern forsterker og høgtalere. Alle filene ligger på pc'en.

1: Hvorfor forsvinner stereolyden mer eller mindre eller hva det måtte være? Det som skjer er at dersom soloen eller et annet fett gitarriff er i den "uheldige høgtaleren" så blir det lavt og er dritirriterende.

2: Er det noen annen måte å lage playlist så man slipper å sette på ny video etter hver sang? eller må man da laste ned en annen mediaserver?

3: Noen gode tips om hvilken medieserver jeg bør laste ned da? Har prøvd Tversity, men den sliter i vista, husker ikke hvorfor...

Men som sagt er det store problemet i spørsmål 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...