abene Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tredjepartsselskaper skal fra fredag av få bedre tilgang til brukermassen i Facebook. Les mer Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Informasjon til 3.part kan man regulerer selv og ligger under seksjonen "Facebook Development Platform." For å begrense bruken av din personlige informasjon, gjør følgende: Klikk "Privacy" oppe til høyre Under "Facebook Platform" velger du "Edit Settings". Skroll ned til bunn og velg "UNCHECK ALL". Da har du i alle fall gjort ditt for å begrense rettighetene overnfor 3.part. Spesielt rettighetene som gjør at 3.part kan bruke dine personlige bilder til hva de vil(!).. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) a: jeg er glad for at dette kommer som en offentlig nyhet nå b: jeg håper ikke dette var noen overraskelse for folket. edit: c: jeg kan ikke tenke meg at dette ikke kommer til å utvikle seg videre. Er vel ingen som starter en tjeneste av disse dimensjoner uten å se for seg at man kan tjene rimelig romslig med penger på det. Og med utvikle seg videre mener jeg, komersielle interesser på kostnad av vennekåte brukere. Endret 24. mai 2007 av Spr0cket Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg er glad jeg er en kjedelig fyr som aldri har skjønt poenget med Fjesbok. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det finnes allerede 3de partsprogramvare idag, men mulighetene blir for hva de kan gjøre blir vel endret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 .... fjesbok... zzzz ZZZZ zzzz ZZZZ ... 23 mill ... akk så lite fornuftige ting folk må ha å drive med ... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 .... fjesbok... zzzz ZZZZ zzzz ZZZZ ... 23 mill ... akk så lite fornuftige ting folk må ha å drive med ... 8688690[/snapback] Vel, blir det ikke litt dobbeltmoral å si at disse ikke har noe å drive med, når du selv henger på hw.no forumet, og faktisk ser ned på fjesbok brukere? Du er jo medlem av et community du også Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 .... fjesbok... zzzz ZZZZ zzzz ZZZZ ... 23 mill ... akk så lite fornuftige ting folk må ha å drive med ... 8688690[/snapback] Vel, blir det ikke litt dobbeltmoral å si at disse ikke har noe å drive med, når du selv henger på hw.no forumet, og faktisk ser ned på fjesbok brukere? Du er jo medlem av et community du også 8688714[/snapback] -Touché- Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg kjønner ikke hva trådstarter snakker om. Hva er 3 partsselskaper og hvor skal de ha bedre brukertilgang. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 At så mange millioner mennesker (inkludert en del som faktisk bør ha kunnskap til å ane hvor dette bærer hen) går på en så gedigen markedsførings-scam som Facebook er nesten til å grine av. Jeg ser for meg et par Facebook-gründere som ler hele veien til banken. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Andre utenforstående selskaper. F.eks coca cola. Og jeg lurer selv på hva slags tilgang de skal få. Endret 24. mai 2007 av Rakib Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Er folk tilbakestående? 23 millioner brukere, og 100 000 nye hver dag? Til disses fordel kan man jo si at man må melde seg på for å se at det ikke er noe å hente der... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Da har du i alle fall gjort ditt for å begrense rettighetene overnfor 3.part. Nåja, jeg vil heller si at når du styrer unna slike tjenester hvor du blir tvunget til å hive hele personvernet ditt ut frontdøren, så har du gjort ditt. Lenke til kommentar
ex Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg mener facebook gutta har gjort en enorm genistrek m dette konseptet.. og jo, vært heldige... men de fortjener alt de kan tjene på dette etter min mening, enten folk liker d eller ikke.. forøvrig virker d som om janteloven hedres høyt av enkelte forumdeltakere Lenke til kommentar
goosey Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 For de som ikke liker at Facebook sender all info om deg og dine til 3. part kan dere skru av dette ved å gå på privacy øverst i høyre hjørne. Så velger man Facebook platform på neste side og fjerner alle markeringene. Save og det var det. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 For de som ikke liker at Facebook sender all info om deg og dine til 3. part kan dere skru av dette ved å gå på privacy øverst i høyre hjørne. Så velger man Facebook platform på neste side og fjerner alle markeringene. Save og det var det. 8689336[/snapback] Er du sikker på at det er så enkelt da? Du godtar vel at facebook har eiendomsretten til alt du laster opp til din profil når du godtar brukerbetingelsene? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Og hvor mange av de 23 millionene tror du gjør det? At folk fortsatt ikke skjønner at dette er en markedsførings-scam av dimensjoner er en gåte for meg. Lenke til kommentar
ex Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 så lenge man liker tjenesten, gjør vel ikke d noe? jeg ser på tv selv om jeg ikke liker reklame Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Men du gir ikke beskjed til tv-selskapet om hva du heter, hvor du bor, e-postadressen din, alderen din, navnet og adressen til alle vennene dine og deres venners venner, alt hva du liker og foretrekker, og sier "værsågod, bruk dette til hva dere måtte ønske". Det er forskjellen. Endret 24. mai 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
ex Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men du gir ikke beskjed til tv-selskapet om hva du heter, hvor du bor, e-postadressen din, alderen din, navnet og adressen til alle vennene dine og deres venners venner, alt hva du liker og foretrekker, og sier "værsågod, bruk dette til hva dere måtte ønske". Det er forskjellen. 8689569[/snapback] sant nok.. men d gjør du ikke på facebook heller hvis du ikke ønsker d. og så kan man visst velge bort 3. parter iflg postene over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå