utrolig Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei alle sammen! Har kjøpt meg ny PC i deler, og bygget den. Den booter ikke, dvs jeg får slått på pcen og alle viftene går, men jeg hører ikke noe "PIP" i begynnelsen, og det er ingen LED's på hovedkortet som sier noe om feil. Jeg har testa å bytte plass på RAM-Brikker, testa å dra å ut harddisker og dvdbrenner, ingenting funker. Bare samme symptomet hele tia. Har også prøvd å cleare CMOS. Noen som har noe forslag om hva som kan være feil? Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX Asus GeForce 7950GT 512MB GDDR3, HDCP Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB Nexus Breeze Kabinett, med 400w strømforsyning. mvh Stian Bakken Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) ta ut alt fra maskinen av kort, så sjekker du at CPU'en sitter riktig, så erre bare og sette inn ett og ett kort a gangen til den feiler boot. **trykkleifer 4TF Endret 24. mai 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 hmm, så du mener jeg skal bare slå på pcen først med bare hovedkortet og cpu tilkobla ? takk for svar btw Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Mange som pleier å glemme p4 kontakten som skal til hovedkortet.. Det er en brei og en kvadretisk kontakt... Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 hehe jeg har ikke glemt den Jeg glemte den på det første S775 hovedkortet jeg bygde på, men etter det så har jeg forsikra meg om det. Har også huska den ekstra strømkontakten som skal i skjermkortet. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 hmm, så du mener jeg skal bare slå på pcen først med bare hovedkortet og cpu tilkobla ? takk for svar btw 8688448[/snapback] Ja, da er du sikker på å ikke få noe på skjermen. Du MÅ ha CPU, HK, GFX, PSU og RAM tilkoblet for å få bilde på skjermen. Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Den er jo forsåvidt grei. Men hvordan veit jeg om PC'en da booter? Den gir vel fra seg signal i form av ett pip eller noe greier på hovedkortet? Tror btw ikke hovedkortet har noe form for LED, tror bare den har en grønn LED som lyser når hovedkortet har strøm. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Sjekk hovedkortets BIOSrevisjon opp mot asus sin liste over CPUer som støttes i hvilke biosrevisjoner, og kanskje problemet er at CPUen din ikke støttes av den revisjonen hovedkortet kjører på nå. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 enkelte hovedkort kommer med et "Diagnostic LED" sak (ref MSI), men ALLE hovedkort har en spesiel pipelyd når du booter, den skal kunne høres. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Nei, det stemmer ikke Fritz0r, da flere nyere hovedkort ikke kommer med den vanlige "speakeren". (Ok, ganske off topic) Trådstarter: Jeg gjorde litt mer research for deg, og fant ut at du trenger BIOS v. 0505 for å kunne bruke "Core 2 Duo E6420 (2.13GHz,1066FSB,L2:4MB,rev.B2)" Her er en liste over prosessorer, og hvilken versjon av BISOen du trenger for hovedkortet ditt Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Nei, det stemmer ikke Fritz0r, da flere nyere hovedkort ikke kommer med den vanlige "speakeren". (Ok, ganske off topic) Trådstarter: Jeg gjorde litt mer research for deg, og fant ut at du trenger BIOS v. 0505 for å kunne bruke "Core 2 Duo E6420 (2.13GHz,1066FSB,L2:4MB,rev.B2)" Her er en liste over prosessorer, og hvilken versjon av BISOen du trenger for hovedkortet ditt 8688898[/snapback] Tusen takk for hjelpen ! godt det finnes så mange hjelpsomme folk! Bare lurte på hvordan jeg skal få updata biosen min når jeg ikke har andre deler jeg kan bytte ut med ? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tja, du kan jo spørre dem du kjøpte delene fra, om de kan gjøre det for deg. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ikke noe problem, håper det ordner seg Sliter med akkurat samme problem som deg, og venter på svar av en nettbutikk om de kan flashe BIOSen for meg. Om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med de der du kjøpte kortet og forklart problemet. Om du da ikke kjenner noen som sitter med en LGA775 enkeltkjerneprosessor som kan låne den bort noen timer Lenke til kommentar
perbe Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 ser ut til at biosbrikken sitter i sokkel på ditt hovedkort. du kan vippe den ut og flashe med med et annet hovedkort som bruker award bios. du må da starte pcen fra dos f.eks ved å lage en bootcd, legg inn AWDFLASH.EXE og 0604.BIN på cden. da du har bootet cden så kan du bytte om biosbrikkene (hotswap) start AWDFLASH og flash om brikken.. Har selv gjort dette da jeg hadde samme problem.. Det er ikke så moro å bytte brikkene mens strømmen er på, men det funker som regel... Hvis du ikke tør prøve dette eller ikke har en annen pc med award bios så kan du kjøpe den billigste s775 som støttes av din bios.. så flashe om og selge den igjen. Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 tviler på det er noe løsning for meg, men jeg har en annen kontor PC som jeg har en annen Core 2 Duo prosessor i. Den skal kjøre på revision 0202 så da er det egentlig bare å krysse fingrene. Om det ikke fungerer, så kommer jeg bare til å sende delene tilbake til der de kom fra. Er så frustrerende :l Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Vel, jeg takker alle for hjelpa. Har nå testa med 3 prosessorer, og ingen virker. Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Intel Core 2 Duo E4300 1.80Ghz Fikk ikke boota med noen av de. Så jeg bare pakka ned PC'en og sendte den tilbake til leverandør. Får bare smøre meg med tålmodighet litt lenger. Er kjipt når jeg først skal bestille meg PC etter 4 år, at jeg skal ha så uflaks! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvilken BIOSversjon har kortet ditt. Det er det som har noe å si. (Biosversjonen er de 4 siste sifrene på klistremerket like ved ATXkontakten) Lenke til kommentar
utrolig Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Det forstår jo jeg og Men poenget er att revision 0202 er den første biosen som ble oppretta for dette hovedkortet, så den E6400 skulle ha fungert uten problemer om det hadde vært biosen som hadde vært feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå