Aleksander- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kjøpte en bærbar i februar, den døde nå i begynnelsen av Mai. Jeg sendte den inn og fikk beskjed om at det var hovedkortet som var problemet, de bestilte et nytt og jeg fikk beskjed om at det skulle komme 21.5. Jeg ringte igjen den 23.5 og fikk da beskjed om at hovedkortet kom den 1.6. Det begynner å haste litt nå så jeg lurer bare på om det noen som er stødige på dette området, og vet noe om klagerett / erstattning og lignende. Dette er jo klart en garanti sak. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Lurer litt på det samme. Har hatt laptopen til rep 2 ganger, tok 5 uker første gang og ca en måned andre gang. Jeg truet med forbrukerråd og minnet om forbrukers rett til lånevare dersom reparasjon tar urimelig lang tid, selfølgelig uten respons. Det skal sies at firmaet var Whitebox, så jeg bør vel være glad for at jeg fikk igjen maskinen i det hele tatt Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tja, når reparasjonstiden begynner å runde totalt 4 uker, så mener jeg det har gått såpass lang tid at man bør kunne kreve heving. Vet ikke hvor lenge din har vært inne, dog, siden du ikke sier noe om det. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Tror også du hadde krav på "lånepc" så lenge det ikke koster noe for selgeren. Tror du hadde krav for det om rep. tok lengre enn 2 uker. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Bumper denne igjen jeg. Fikk en mail i dag, der sto det at teknikkeren hadde skifta hovedkort til ingen nytte. Så han strippa maskina ned og prøvde å starte for ver gang. Tilslutt hadde han bare MB, cpu og power kabel igjen på pulten, den startet, men da han skulle skru av, gikk det ikke og "power button board cable" begynte å brenne. Møkka mandagsprodukter som jeg alltid ender opp med. Det er nå over en måned siden jeg sendte den inn å begynner å bli lei. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Men da burde du kreve en ny maskin, eller kjøpet opphevet. De har som sagt ikke klart å fikse problemet. Og de har ikke 6 mnd frist på å fikse maskinen heller. Om de ikke er arbeidsvillige, så kan du også kontakte fabrikat. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Bumper denne igjen jeg. Fikk en mail i dag, der sto det at teknikkeren hadde skifta hovedkort til ingen nytte. Så han strippa maskina ned og prøvde å starte for ver gang. Tilslutt hadde han bare MB, cpu og power kabel igjen på pulten, den startet, men da han skulle skru av, gikk det ikke og "power button board cable" begynte å brenne. Møkka mandagsprodukter som jeg alltid ender opp med. Det er nå over en måned siden jeg sendte den inn å begynner å bli lei. 8758046[/snapback] Krev en ny maskin omgående! Nå har de brukt over rimelig tid for å gi deg avhjelp, du kan dermed kreve at de enten omleverer til ny pc i løpet av maksimalt 7 dager (det er en rimelig frist), og gjør de ikke dette så kan du heve kjøpet, og få pengene igjen. At du ikke har blitt tilbudt låneprodukt taler også i din favør, da dette har du krav på om rep tar mer enn 7 dager. Oppsummert: De har brutt sin egen frist 2 ganger, avhjelp har nå passert rimelig tid, du krever omlevering til NY pc, og kan de ikke få ordnet dette innen 7 dager så skal pengene for pcen overføres kontoen din. Paragrafer du kan vise til: § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. § 31. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå