Gå til innhold

Blekksprut Blokker Oss

HadHa

Anbefalte innlegg

:( Nylig en dag ble jeg og mine klassekammerater nedslått av sorg.

Jess, vi skulle kose oss med litt "Monster Mash" på onemorelevel.com men be fort sjokket da "blekkspruten" stoppet oss.

Dette er noe herk og skuledagen er ødelagt.

Vi gikk da til verks med proxy sider, men de er blokket de også..

Håper det er noen her som har en måte å overliste blekk spruten.. :ermm:

Den blokker alt med ord som "game" - "spill" osv.

Se vedlegget, er dette fanden selv? mer irriterende blekksprut har jeg aldri sett.

Nedenfor ser du oss. Takk for all hjelp.

:w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::wallbash:

meg - Anders - Ragnar- sindre-miguel - -brede

post-129600-1179993605_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess, vi skulle kose oss med litt "Monster Mash" på onemorelevel.com men be fort sjokket da "blekkspruten" stoppet oss.

Den blokker alt med ord som "game" - "spill"  osv.

Se vedlegget, er dette fanden selv? mer irriterende blekksprut har jeg aldri sett.

:w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :wallbash:

8687843[/snapback]

Du burde dra innom å forklare at "IKT personal" skrives IKT-personalet eller IKT-personell. Samtidig så kan du si i fra om at det står i kunnskapsløftet at spill er en del av undervisninga. Husker ikke akkurat hvor dette står i farta, men de som jobber i skoleverket burde ha kjennskap til hva kunnskapsløftet innebærer.

Lenke til kommentar

Den blokker alt med ord som "game" - "spill"  osv.

:w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :wallbash:

8687843[/snapback]

Du burde dra innom å forklare at "IKT personal" skrives IKT-personalet eller IKT-personell. Samtidig så kan du si i fra om at det står i kunnskapsløftet at spill er en del av undervisninga. Husker ikke akkurat hvor dette står i farta, men de som jobber i skoleverket burde ha kjennskap til hva kunnskapsløftet innebærer.

8687931[/snapback]

Om noen finner dette han prater om fram til meg blir jeg evig glad.

Da springer jeg ned til fyren og klasker dette på pulten hans.

håper noen kan hjelp, takk på forhånd

Lenke til kommentar

8687931[/snapback]

Da kan jeg legge til at spillene skal ha en sammenheng med undervisningen, eller faget.

Til trådstarter.

På skolen skal du gjøre skolearbeid, ikke alt annet som plutselig faller deg inn.

Spille kan du gjøre hjemme.

Hvis dere ikke skjønner hvorfor dere ikke får spille på skolen har dere ingenting der å gjøre ;)

Men du kan sikkert få lov av systemansvarlig, hvis du kommer med en veldig bra forklaring for at akkurat dere skal få lov til å spille, istedet for å gjøre skolearbeid :)

Lenke til kommentar

8687931[/snapback]

Da kan jeg legge til at spillene skal ha en sammenheng med undervisningen, eller faget.

Til trådstarter.

På skolen skal du gjøre skolearbeid, ikke alt annet som plutselig faller deg inn.

Hvis dere ikke skjønner hvorfor dere ikke får spille på skolen har dere ingenting der å gjøre ;)

Men du kan sikkert få lov av systemansvarlig, hvis du kommer med en veldig bra forklaring for at akkurat dere skal få lov til å spille, istedet for å gjøre skolearbeid :)

8688089[/snapback]

Vi spiller selvsagt ikke i skuletimene :o bare i mat friminuttet og andre fritimer vi ikke har bruk for.

må snart anskaffe oss bærbare hele gjengen, de er ikke blokket o.0!!

Lenke til kommentar

8687931[/snapback]

Til trådstarter.

8688089[/snapback]

Jeg er systemansvarlig ved en videregående skole og uttaler meg på grunnlag av de vurderinger jeg har gjort av slike ting.

Det er ingen god grunn til å sperre ute spill. Hvorfor i all verden skal vi gjøre det? Jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn å drive å sperre ute diverse sider.

Hvis filteret filtrerer bort alle sider som inneholder ordene spill og games så er dette en altfor generell regel. Det vil selvsagt ødelegge for sider som er ment å være tilgjengelige. Å tillate spill på skolen mye lurere enn å nekte elevene dette. Spill ødelegger ikke maskinene på noe som helst vis. Å sette seg ned med et spill i friminuttet kan gi elevene ett lite avbrekk fra timene. Hvis det ikke finnes en god grunn til å nekte tilgang til en side, hvorfor skal man på død og liv nekte tilgang?

Ved skolen her så er regelen at fellesmaskinene er for alle. Hvis en elev sitter og spiller og det kommer en elev som skal gjøre skolearbeid så må spilleren vike. Ser ikke noe behov for å nekte elevene å sitte å spille litt. Hvis man begynner å nekte spill, så kommer man til å oppleve at elvene gjør alt de kan for å få til å spille. Da får man problemer med at elevene begynner å prøve å sabotere systemet - og det er en stituasjon man ikke er tjent med.

Lenke til kommentar

Jeg legger til at viss vi hadde en side som ikke brukte ordet "game" eller "spill" i linken.

Hadde noen hatt en side eller lagd en der verken linken var "www.minside/games.com elns, altså , en neutral side. så hadde det funka fett!!

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at slike sider er sperret på skolen. Vi hjelper ikke til med å bryte skolens reglement her.

Forøvrig, dersom det står at spill er en del av undervisningen i Kunnskapsløftet, så er jeg rimelig sikker på at den typen spill dere her vil spille ikke går under det.

Stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...