pizzafordi Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) stig på: hovedkort asus p5n-e sli 650 e4300 [email protected] ram låst på 800mhz så jeg kjører ikke divider eller noe sånt. så jeg lasted ned monitor programmet som forteller privatlivet til pcen, innmaten, all informasjon anngående ram hastigheter, skjermkort, cpu og annet. vel, her oppgir den rammen kingston 800mhz 4-4-4-12 som 667mhz ram, det kan ikke stemme. den er både låst i biosen av nyeste bios som 800mhz men her oppgitt som 667mhz, håper noen kan hjelpe, gi et hint. må vel prøve sandra sisoft se om det blir bedre. det er everest 4.0 Det står også ram dim1 og ram dim3. de står hver i 1 gult og et sort ram slot, i 2 farger. dvs rett ved siden av hverandre sånn jeg har forstått for å få dual channel. kansje dem ikke er i dual channel. Endret 24. mai 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Sett minnet i de to gule slotene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg husker ikke om det var godt nok beskrevet i manualen til det hk'et hvordan RAM skal settes for å kjøre dual channel. Den bør forklare det godt nok. Noen ganger er dual channel slots med samme farge, andre ganger en i hver. Everest/SisSoftSandra er programmer som lister ut info (fra bios) og som har funksjoner for å kjøre "benchmarks". De kan ikke endre på cpu/mem-clock eller timings. Det er det andre prog/utilities som kan (Clockgen, Memset....). Og det er vanligvis kun i Bios man kan endre på linked/unlinked, "dividers". Endret 24. mai 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Sjekk med cpu-z, den forteller også en hel del om minnet. OT: Og, vær så snill, bruk skikkelig språk, jeg blir sprø av hastverkspostene dine, pizzafordi.. Tegnsetting, komma, stor bokstav og hele setninger er viktige deler av språket, gjør deg selv en tjeneste og vend deg til å bruke et godt språk, jeg ville aldri ansatt deg med den språkbruken med mindre det var snakk om å sitte i kassa på rema. Endret 24. mai 2007 av tore_v1 Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Vel, rammen er riktig plassert i forhold til dual channel, jeg har det samme hovedkortet selv .. Mvh Erik Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 er ikke FSB'en som er registrert til 667 Mhz og rammen egentlig kjører 800 Mhz?? Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Fritz0r har ett godt poeng her. FSB'n din (systembussen cpu'en kjører på) kan være 667 mhz, mens rammen kjører asynkront på 800mhz. Dette er forsåvidt ikke helt heldig, du kan tjene mere på kjøre minnet synkront, eller sette ned mulitplier, og klokke FSB opp til 800 mhz, dette er også mulig, og vil kunne gi en liten ytelses økning i forhold til standard uten at du egentlig overklokker cpu'en noe særlig. Endret 24. mai 2007 av lancaster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 @lancaster: nForce5 (og tilsvarende) for S775 er ikke som P965. Det er ikke noe forskjell på å kjøre "sync" (1:1) eller "unlinked". Jeg har ikke sett noe utslag i "benches" ihvertfall. Det som er korrekt er at man får mest ytelse med høyest mulig FSB sammen med høyest mulig RAM-speed på lavest mulig timings for en gitt CPU-klokk. Men så er det å bruke tid på å finne det optimale for stabil bruk da.. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Heisann TL! Jeg kan desverre ikke vise til noe referanser, men jeg mener å ha lest for ikke så lenge siden at når du kjører FSB asynkront med minnet, så vil det noen ganger skje at de misser noen sykluser fordi de ikke blir synkronisert riktig? Forklarte jeg det riktig? Jeg vil anta uansett at det har minimal invirkning som du sier. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå