Gå til innhold

Går allmenn -> Angrer!


Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå at almennfag i de aller fleste tilfellene er en dårlig løsning. Har selv gått to år med byggfag. I begynnelsen angret jeg fordi jeg ble fora med at man fikk for lite fag til å studere videre.

 

Går påbygg i år og tar mattematikk og fysikk som valgfag. Det gjør at jeg kan begynne rett på ingeniør fra høsten av, og har derfot ikke tapt noen år eller fag på å gå yrkesfag. Dessuten har jeg fått masse arbeidserfaring, og tror jeg klarer å se ting på en litt mer realistisk måte enn de som kunn har hatt teori i 12 år.

 

Dessuten får jeg bedre snitt enn de som er flinkere enn meg på allmennfag, fordi det er lettere å få 6-ere på yrkesfag:) Ender opp med over 5 i snitt selv om jeg egentlig er en 4-er elev...

 

Så er det noe yrkesfag som interesserer deg, tror jeg det nesten alltid er det beste valget...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går påbygg i år og tar mattematikk og fysikk som valgfag. Det gjør at jeg kan begynne rett på ingeniør fra høsten av, og har derfot ikke tapt noen år eller fag på å gå yrkesfag. Dessuten har jeg fått masse arbeidserfaring, og tror jeg klarer å se ting på en litt mer realistisk måte enn de som kunn har hatt teori i 12 år.

 

Så... en som kommer rett fra realfag og skal bli ingeniør han er mindre realistisk enn deg som har hatt 2 års byggfag?

Lenke til kommentar
Går påbygg i år og tar mattematikk og fysikk som valgfag. Det gjør at jeg kan begynne rett på ingeniør fra høsten av, og har derfot ikke tapt noen år eller fag på å gå yrkesfag. Dessuten har jeg fått masse arbeidserfaring, og tror jeg klarer å se ting på en litt mer realistisk måte enn de som kunn har hatt teori i 12 år.

 

Så... en som kommer rett fra realfag og skal bli ingeniør han er mindre realistisk enn deg som har hatt 2 års byggfag?

 

 

Tror det er en fordel å ha vært ute i felten og jobba på en byggeplass. Man får litt forståelse av hvilke løsninger som er enkle å praktiske å gjennomfør i praksiss. Spessielt på mindre byggeprosjekter har de praktiske løsningene mye mer å si en de teoretiske.

 

Har snakket med mange innen byggmestere, og sier de prioriterer ingeniører og arkitekter med praktisk erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...