Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En trønder har satt en tvilsom rekord i fartsboks.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

176 gjennom en venstresving, med elendig sikt og særdeles smal kjørebane? Håper han treffer fjellveggen neste gang. Sannsynligvis kuttet han svingen ganske mye, og hadde det kommet en bil i mot så hadde han og en familie på 4 vært borte.

edit: skal ikke sitte og late som om jeg er perfekt. Jeg har kjørt nærmere 200, men det var såvidt jeg turte og forholdene tør jeg påstå var bedre der. Norge har uansett ikke passelige forhold for 150+, men noe er bedre og noe er verre, det kan ikke diskuteres. Kommer ikke til å gjøre det igjen, selv om det var med et par kilometer klar sikt og langt borte fra sivilisasjon. Det er et stort kick der og da, men etterpå går det (burde i alle fall) litt av hvert igjennom hodet. En sedan på over 2 tonn i 200km/t er som en kanonkule. Hjelper lite å ha racingbremser og 260-dekk når en full person sjangler ut i veien (kan være campingtur hvor som helst) eller en elg står der og stirrer nysgjerrig på møtende frontlys. Bedre føre var enn etter lemlestet!

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vet hva han prøvde å gjøre. Han prøvde sikkert å kjøre fort nokk til at fotoboksen ikke skulle klare/rekke å reagere, men bilen han kjørte sugde tydligvis og han klarte ikke å kjøre fort nokk. Har sett de gjøre det i en episode på Top Gear.

8699559[/snapback]

Det var en TVR. Med glassfiberkarosseri. Det skal visstnok være grunnen. Men det blir nok bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...