boundishh Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) første posten var ikke på autobahn men et annet sted Endret 24. mai 2007 av fanboy Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Man kan si mye om høy fart, men moro, spennende og "farlig" vil det alltid være. Jeg tror vi alltid vil se folk som kjører i hasardiøse hastigheter bare pga det kicket det gir, men de bør tenke seg litt om før de gjør det slik at de helst ikke utsetter andre enn seg selv for fare. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Man kan si mye om høy fart, men moro, spennende og "farlig" vil det alltid være.Jeg tror vi alltid vil se folk som kjører i hasardiøse hastigheter bare pga det kicket det gir, men de bør tenke seg litt om før de gjør det slik at de helst ikke utsetter andre enn seg selv for fare. 8693698[/snapback] bra sagt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 I forhold til motorsykler kan det jo være interessant å ta med at å dra den opp til 200 fra 100, er noe som tar ganske kort tid, og det å få sykkelen NED til 100 igjen tar heller ikke så veldig lang tid. Så, helt egentlig blir det vel litt feil å kalle det komplett idioti. Å holde farten i lengden, er tåpelig, gjerne meget farlig, om vi skal være ærlig. Men å aksellerere opp for så å bremse for kickets del, på en egnet rett strekke, det er ikke akkurat det samme som å kjøre i 60 i 30-sone på ettermiddagen i tettbygd område eller forbi en barneskole. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 I forhold til motorsykler kan det jo være interessant å ta med at å dra den opp til 200 fra 100, er noe som tar ganske kort tid, og det å få sykkelen NED til 100 igjen tar heller ikke så veldig lang tid. Så, helt egentlig blir det vel litt feil å kalle det komplett idioti. Å holde farten i lengden, er tåpelig, gjerne meget farlig, om vi skal være ærlig. Men å aksellerere opp for så å bremse for kickets del, på en egnet rett strekke, det er ikke akkurat det samme som å kjøre i 60 i 30-sone på ettermiddagen i tettbygd område eller forbi en barneskole. 8694383[/snapback] det er det jeg mener ikke og kjøre fort over lang tid Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 178 i 80 er ikke mye å skryte av da. Dersom jeg først skulle bli tatt i en fotoboks, ville jeg vært flau om ikke tallet begynte på 2.... Saklig: Farten var høy, men dersom føre, vær og sikt, samt andre trafikkale forhold var optimale, er det ikke spesielt farlig. I andre land litt syd for Norge er dette for en minimum marsjfart å regne, med enkelte som kjører nesten dobbelt så fort. 8688148[/snapback] Det må være en hel del dumme velstående der nede om så mange kjører i cirka 350 km/t. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Å høre dekkene skrike i svinger på norske veier er bare så deilig Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Da er det mye mer moro når man, som pc^2004 nevner, kjører en svingete bygdevei uten trafikk en sen sommerkveld. Man hører motoren trives, fjæring og dempere jobbe, og dekkene forsøke å klamre seg fast til asfaltkanten i hver sving. Og ev. passasjerer hyler i kor med dekkene Og det beste er: Man kan faktisk ha det gøy uten å bryte fartsgrensene! 8693091[/snapback] Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Eneste måte å ha det skikkelig gøy med bil på en trygg måte i Norge er svingete veier og akselerasjon. Høye hastigheter over tid hører hjemme på motorveier resten av Europa. Summerer opp det meste for meg. Synes ærlig talt ikke det er gøy å kjøre 80 på en farlig vei med 40 eller 50 fartsgrense. Lenke til kommentar
reds Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ikke værst å få til noe sånt, nei. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 176km\t er jo ikke veldig stress, da de aller fleste biler går jo så raskt, og raskere. Men hvis det bildet er tatt fra gjeldende plass, så er det jo galskap å ha en sånn fart rett før en sving.. Og i det heletatt bli tatt i fotoboks i dag når nesten alle fotobokser er skiltet er jo litt flaut.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ikke like lett å få med seg skiltet i 180 kanskje? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvis han har hatt 180km/t ved der skiltet står, så har han vel en ganske så rask bil. Skiltet står lite etter Mjøsbrua og rundkjøringen der mot Lillehammer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Eneste måte å ha det skikkelig gøy med bil på en trygg måte i Norge er svingete veier og akselerasjon. Høye hastigheter over tid hører hjemme på motorveier resten av Europa. Summerer opp det meste for meg. Synes ærlig talt ikke det er gøy å kjøre 80 på en farlig vei med 40 eller 50 fartsgrense. 8695641[/snapback] Helt feil... Eneste steden du kan ha det gøy i bil her i landet, er på BANE! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) 178 i 80 er ikke mye å skryte av da. Dersom jeg først skulle bli tatt i en fotoboks, ville jeg vært flau om ikke tallet begynte på 2.... Saklig: Farten var høy, men dersom føre, vær og sikt, samt andre trafikkale forhold var optimale, er det ikke spesielt farlig. I andre land litt syd for Norge er dette for en minimum marsjfart å regne, med enkelte som kjører nesten dobbelt så fort. 8688148[/snapback] Det må være en hel del dumme velstående der nede om så mange kjører i cirka 350 km/t. 8694683[/snapback] Jeg tror nok han tenkte litt feil. Men so what om det var mange som kjørte i 350 og bilene taklet det? Hvorfor er de da dumme? Er du klar over at Autobahn har en helt fantastisk kjørekultur, kommer noen bak deg som er raskere, så flytter du deg? Nå er det ikke mange biler som faktisk klarer å cruise i 350. Men 250 er derimot rimelig normalt, la oss si 270 for sikkerhets skyld. Syns du man er dum fordi en kjører i denne hastigheten på veier som ER BEREGNET for slik fart? Tenk deg litt mer om, mann. Eneste måte å ha det skikkelig gøy med bil på en trygg måte i Norge er svingete veier og akselerasjon. Høye hastigheter over tid hører hjemme på motorveier resten av Europa. Summerer opp det meste for meg. Synes ærlig talt ikke det er gøy å kjøre 80 på en farlig vei med 40 eller 50 fartsgrense. 8695641[/snapback] Jeg skal gladelig finne deg en 80-sone du ikke VIL kjøre raskere enn 50 i. Endret 25. mai 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg skal gladelig finne deg en 80-sone du ikke VIL kjøre raskere enn 50 i. 8696737[/snapback] Der mor mi bor, skal vi nok finne noen veier også Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Sånne mennesker gir meg vondt i magen. Om de vil utsette seg selv for fare så får de være dems sak, men uskyldige mennesker. Det er for drøyt. Kvalmt, rett og slett. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Da er det mye mer moro når man, som pc^2004 nevner, kjører en svingete bygdevei uten trafikk en sen sommerkveld. Man hører motoren trives, fjæring og dempere jobbe, og dekkene forsøke å klamre seg fast til asfaltkanten i hver sving. Og ev. passasjerer hyler i kor med dekkene Og det beste er: Man kan faktisk ha det gøy uten å bryte fartsgrensene! 8693091[/snapback] 8695462[/snapback] Helt enig, mener akkurat det samme. Å kjøre i møkkafort syns jeg ikke er morro, er så redd for å miste lappen jeg.. Kjører stort sett i fartsgrensa uansett hvordan vei det er. Men når det kommer til det å more seg på veien, så er det altså å kjøre på svingete landeveier og la bilen jobbe skikkelig.. Hender jo at man kanskje tipperopp i 100 i en kort periode her og der da, men sånn skjer.. Har kjørt møkkafort en gang for å sjekke hva bilen var god for og det var første og siste gang, var på 6-feltsvei på natta uten en eneste bil på veien. Det er fy fy å holde på sånn, det har jeg innsett for lenge sia. Endret 25. mai 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg hadde tidligere (og har enda, vel og merke, i krasjet tilstand) en Ford Escort '93-modell. Motoren i den dro like godt som et halt esel, men styringen og resten av kjøreegenskapene til bilen var fantastiske. Elsker den bilen, og savner den faktisk av og til. Nå kjører jeg jo en 9000, og som flere vet er ikke styrefølelsen i den bilen det den får flest plusspoeng for. Heller omvendt. Det er en cruiser så det holder, og det er herlig herlig til pendlingen jeg driver med daglig. Den har jo "sterk" motor til og med. Men av en eller annen grunn tar jeg ikke med meg den ut en lørdagskveld bare for å kjøre litt i distriktet, slik jeg gjorde i Escorten. Faktisk ekstremt sjelden. Jeg blir heller med en kompis av meg i XR3ien hans. Ikke så mye over fartsgrensa, men oppsøker heller "rallyveiene", bortgjemte grusveier vi er godt kjent på. Meget morsomt. Det humper og spretter, og girkassa har sitt og jobbe med. Det er herlig det. ... nå fikk jeg virkelig lyst å sette i stand Escorten min igjen også Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 På norske veier er egentlig understell/veigrep prima delta, motor er ikke fullt så viktig som det er på Autobahn i tyskland Er jo selvfølgelig moro å ha motor så du kan presse deg ut av svinga med da. Kjørte en 20-30 år gammal Citroën CX Gti Turbo 2 her om dagen, den er jævlig komfortabel og rask, men på grunn av det vannsengunderstellet så er det skummelt å kjøre fort i svinga med den Den gikk jo godt med sine orginale 170 gamp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå