Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En trønder har satt en tvilsom rekord i fartsboks.

Anbefalte innlegg

Det var natt til onsdag 23. mai at trønderen passerte fotoboksen på E6 ved Biri med en hastighet på 176 km/t.

- Dette er den høyeste hastigheten som er registrert i Biri- boksen, slår Trond Kristoffersen ved Vestoppland politidistrikt fast.

Føreren er fra Trøndelag, i slutten av 20-årene og hadde ikke gyldig førerkort.

- Han er også godt kjent i politiets registre, opplyser Kristoffersen.

Normal straffereaksjon i slike saker er inndragning av førerkortet i 2- 3 år, bot og ubetinget fengselstraff.

Rekordfart gjennom fotoboksen

Bra vi får kvitt sånne tullinger fra norske veier. :)

Endret av JOECAMEL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

178 i 80 er ikke mye å skryte av da. Dersom jeg først skulle bli tatt i en fotoboks, ville jeg vært flau om ikke tallet begynte på 2....

Saklig: Farten var høy, men dersom føre, vær og sikt, samt andre trafikkale forhold var optimale, er det ikke spesielt farlig. I andre land litt syd for Norge er dette for en minimum marsjfart å regne, med enkelte som kjører nesten dobbelt så fort. Min påstand er at det ville vært mye farligere å passere fotoboksen i 79 en vinterdag med underkjølt regn, men DA ville man ikke fått bot.

Hvorvidt det er smart å kjøre uten førerkort, enten det er over fartsgrensen eller ikke, bør heller være tema her.

Lenke til kommentar
178 i 80 er ikke mye å skryte av da. Dersom jeg først skulle bli tatt i en fotoboks, ville jeg vært flau om ikke tallet begynte på 2....

8688148[/snapback]

nei, 176 i en 80 sone er ikke mye å skryte av og hvis du kjører enda fortere, så har du enda mindre å skryte av, det er min mening.

Endret av JOECAMEL
Lenke til kommentar

hvis forhodene var bra d.v.s tørr asfalt og veldig få biler. Skjønner jeg godt at han kjørte såpass fort(han skulle jo sett etter om det var en fotoboks der regner med at han sikkert har kjørt den strekningen en gang før. Også er det gøy og kjøre fort + at man slipper at bilen blir daukjørt . 178 i 80-sone er ikke noe spesielt jeg og en anonym person har hatt større fart i en 60 sone , men det var kl 5 om morgenen og det var ingen biler på veien

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Mange skremmende innlegg her. Jeg vil nå si at alt over 100 i 80 sonen ikke er noe å skryte av, men å være flau over. Er bare tullete å kjøre så fort på den typen veier som vi ser her. JA, jeg har også dobla fartsgrensa og vel så det, men er ikke STOLT over det

Lenke til kommentar

det mer kick når du kjører/sitter på med på en lang rett strekning og nærmer deg 200 og så ser du på spedometeret(passasjeren gjør dette da føreren har nok med og følge med på veien) 200.....210....220.. 230.. skal si det er litt av et kick ved sånne hastigheter (enda mer kick på motorsykkel) (hvis du skal kjøre sånn i norge burde det gjøres når det er minmalt med biler på veien slik at du ikke blir en fare for andre i trafikken)

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

OK, det ER gøy å se nåla dra langt over 200. Men etter en kort stund blir liksom sjarmen med det borte. Det går fort, javel, men hvor er spenningen. Greit nok å kjøre fort på lange transportetapper i Europa, men særlig spennende er det ikke.

Da er det mye mer moro når man, som pc^2004 nevner, kjører en svingete bygdevei uten trafikk en sen sommerkveld. Man hører motoren trives, fjæring og dempere jobbe, og dekkene forsøke å klamre seg fast til asfaltkanten i hver sving. Og ev. passasjerer hyler i kor med dekkene :eek: Og det beste er: Man kan faktisk ha det gøy uten å bryte fartsgrensene!

Lenke til kommentar
Mange skremmende innlegg her. Jeg vil nå si at alt over 100 i 80 sonen ikke er noe å skryte av, men å være flau over. Er bare tullete å kjøre så fort på den typen veier som vi ser her. JA, jeg har også dobla fartsgrensa og vel så det, men er ikke STOLT over det

8692316[/snapback]

Kunne ikke vært mere enig, men så er det nesten bare barn her inne, og de skjønner jo ikke bedre stakkars...

Det er banetreff neste hver helg hele sommeren, og flere ganger om vinteren, så der kan dere "tøffe" dere...

230 på norske veier, uansett føre og andre bilister osv er helt hjernedødt, og de som gjør det, fortjener å kræsje, så kan de "grisekjøre" i rullestol resten av livet... hvis de er heldige

Lenke til kommentar
man gjør det vel ikke for og tøffe seg , men fordi det gøy  og jeg sa ikke hvor jeg og anonym person hadde 230 gjorde jeg vel  , men jeg kan si så mye som det var på autobahn

8693448[/snapback]

Hva med første posten din da? Det også på autobahn? Raskere enn 180 i en 60-sone? Er vel ikke 60-soner på så mange steder på autobahn, så du kan vel forklare den også da. Om du vil ;)

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...