Buxa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Vi skulle skifte olje på Renaulten til ei venninne av meg. Slet med det samme, men fikk bestilt nøkkel gjennom Autoutstyr. Så noen nevnte at de antakeligvis har dette på bensinstasjoner. Da må jeg le. Bensinstasjonene vi kjørte innom på vei fra Fornebu til Tønsberg etter et russetreff hadde ikke verktøy til å få åpnet den ganske standard bunnpluggen på en 87' Caravelle! Elendig Endret 30. mai 2007 av Buxa Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Åpne pluggen, og sett inn en plugg med normal sekskant eller lignende etterpå. Med mindre de har laget en sær gjenging på den og da og eller dimmensjon Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jepp.. bare åpne pluggen Hadde jeg bare funnet en metode for det så.. Dvs. det nødvendige verktøyet. Siden denne er skrudd på med verktøy sitter den godt nok fast til at jeg ikke bare kan putte hva som helst inn i den og skru den ut. Den stikker også ikke noe som helst ut slik at det er ikke mulig å bruke verktøy på utsiden av skruen (rørtang etc.) Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 verktøy agvg sin link viser jo at dette er en helt vanlig 8mm firkant. Kan vel ikke være så vanskelig å lage til noe selv dersom ingen i hele norge klarer å skaffe rett verktøy? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hvis du alikevel skal bytte bunnplugg kan du løsne den du har med en meisel, sett den på ytterkant å slå den rundt. Det er også mulig at den er fullt brukbar etter dette også, spørs hvor mye den sitter og hvor mye du ødelegger den. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Som jeg sa. det er noe drit og få tak i den pipa som privatperson. Og det biltema verktøyet glipper bare taket og skader hånda di. En vanlig 3/8 dels forlenger etc. passer nesten. slip litt på den så sklir den rett inn. Da har du eget spes verktøy til neste gang. Du kan jo meisle av pluggen og sette inn en ny som har 22mm spor utvendig og den firkanta driten i midten. Det får du hos peugeot. Så en peugeot en gang hvor alle lokk/plugger etc. var bytta ut med vinkorker i forskjellige størrelser. bilen hadde også 2 delt lakk i rød og hvit.. hehehe.... fransk vinbil. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Da har jeg fått slipt ned en 9mm sekskantnøkkel til litt under 8x8mm firkant, så passer, og skruen gikk løs med den. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå