Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Firkantet bunnpluggnøkkel. Hvor får jeg tak i?

gxi

Anbefalte innlegg

Vi skulle skifte olje på Renaulten til ei venninne av meg. Slet med det samme, men fikk bestilt nøkkel gjennom Autoutstyr. :thumbup:

Så noen nevnte at de antakeligvis har dette på bensinstasjoner. Da må jeg le. Bensinstasjonene vi kjørte innom på vei fra Fornebu til Tønsberg etter et russetreff hadde ikke verktøy til å få åpnet den ganske standard bunnpluggen på en 87' Caravelle!

Elendig :nei:

Endret av Buxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.. bare åpne pluggen :p Hadde jeg bare funnet en metode for det så.. Dvs. det nødvendige verktøyet. Siden denne er skrudd på med verktøy sitter den godt nok fast til at jeg ikke bare kan putte hva som helst inn i den og skru den ut. Den stikker også ikke noe som helst ut slik at det er ikke mulig å bruke verktøy på utsiden av skruen (rørtang etc.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis du alikevel skal bytte bunnplugg kan du løsne den du har med en meisel, sett den på ytterkant å slå den rundt. Det er også mulig at den er fullt brukbar etter dette også, spørs hvor mye den sitter og hvor mye du ødelegger den.

Lenke til kommentar

Som jeg sa. det er noe drit og få tak i den pipa som privatperson. Og det biltema verktøyet glipper bare taket og skader hånda di.

En vanlig 3/8 dels forlenger etc. passer nesten. slip litt på den så sklir den rett inn. Da har du eget spes verktøy til neste gang.

Du kan jo meisle av pluggen og sette inn en ny som har 22mm spor utvendig og den firkanta driten i midten. Det får du hos peugeot.

Så en peugeot en gang hvor alle lokk/plugger etc. var bytta ut med vinkorker i forskjellige størrelser. bilen hadde også 2 delt lakk i rød og hvit.. hehehe.... fransk vinbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...