Gå til innhold

Hvilket Anti virus prog vil dere anbefale meg?

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen. jeg har i en lengre tid brukt norton, men hatet den nye "baren" som kommer nede ved klokken. (eller at det var 2 iconer). så jeg testet Trend Micro, det var en stor skuffelse. 10 virus kom seg forbi og jeg måtte reformatere.

er seff ikke på jakt etter det perfekte programmet som yter 100% sikkerhet. men så nærme som det er mulig å komme.

Så hitill liker jeg norton bedre enn trend micro. noen som har noen bedre forslag?

Edit: sorry for leifs.. klokken er 06:43 og jeg er snart ferdig på jobb.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare en ting å si om Symantec Anti Virus: Ikke velg det!

Her er en logg fra supporten som jeg har skrevet. Den er på engelsk, men det behersker vel dere som leser her.

" The user has gotten a new toolbar called "Security Toolbar 7.1" together with a new icon in the system tray saying:

"System Alert!

System has detected a number of active spyware applications that may impact the performance of your computer. Click the icon to get rid of unwanted spyware by downloading an up-to-date antispyware solution."

Startpage in IE has been set to http://secureuptodate.com."

Jeg skannet med Symantec Anti Virus, Windows Defender, Windows Live OneCare og Trend Micro Housecall og de fant ingenting. Til slutt installerte jeg Ad-Aware og skannet og det programmet fant ALT.

Personlig ville jeg gått for AVG, Avast, F-secure, panda eller Norman. F-Secure hadde vi på min tidligere arbeidsplass og det virket bra. Norman har jeg på min hjemmepc og ikke noe tull der heller selv om jeg har surfet på _mange_ rare sider ;)

Endret av mungo
Lenke til kommentar

Støtter opp om den, velg alt anna enn NAV / NIS 2007....

Kan anbefalle deg NOD32. NOD32 er det perfekte antivirus program!

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Han ville ikke ha Trend Micro da det slapp inn 10 virus.

Hva vil du ha? En komplett sikkerhetspakke eller bare antivirus? Gratis eller betaling?

Hvis du vil betale så er dette en veldig god sikkerhetspakke som skal være ganske sikker mot virus: Eset Nod32

Hvis du vil ha et gratis alternativ så er vel dette det beste valget: Avira Antivir

Gratis brannmur: Comodo Firewall, ZoneAlarm eller Keiro Sunbelt Firewall

Lenke til kommentar
Hva vil du ha? En komplett sikkerhetspakke eller bare antivirus? Gratis eller betaling?

Det er egentlig det samme om det er gratiss eller ei.. kan godt betale litt for et sikkerlig program. men som sakt så er det vel ingen anti virus prog som er 100% sikker mot alle virus.

Nod32 likte jeg egentlig ikke.. kan ikke sette fingern på hvorfor. kanskje noe med søke motoren og at jeg synest at det er litt lite brukervennelig?!

Lenke til kommentar

NOD32, det er det beste antivirusprogrammet jeg har vært borti. Jeg bruker det selv nå, og man merker nesten ikke at det er der. Bruker lite ressurser, og maser ikke slik som norton, i tillegg er det effektivt og bra. Anbefales.

Lenke til kommentar

AVG, Avira og Avast er alle 3 bra GRATIS antivirusprogram.

Har selv testet ut alle og har ikke opplevd noe ulemper. (kjørt onlinescans fra Kapersky og Trend micro uten å finne noe rusk med disse i bruk).

Norton er noe av det verste jeg har vært borti, jeg setter det i samme klasse som et virus da det kan være et H*L*E*E å få avinstallert og fjernet alle rester av det i systemet, at de også får maskiner til å falle 1-2 generasjoner tilbake mtp ytelse så er det ikke anbefalt fra min side.

Største skrekkhistorien er når jeg skulle rense opp i en kamerat sin maskin, fjernet Norton, la inn Avast og fant 32! virus..

Lenke til kommentar

Jeg tror flertallet her vil gå god for denne. har selv aldri opplevd annet enn problemer og mas med denne dritten. Men nok om det.

Vil anbefale AVG Free, har brukt det flere år og er strålende fornøyd. Har _aldri_ klart å fått virus. (selv om dette jo også kan ha vel så mye å gjøre med den individuelle bruker som med selve antivirusprogrammet.)

Har du Ad-Aware i tillegg, og så en grei brannmur, er du all set.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest medlem-105082

Panda er et ganske godt program. Hvis du liker det, så går du for det. Ligger på høyde med de alle andre programmer du får tak i.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er bra nok. Du trenger i hvert fall ikke noe flere programmer. Selv synes jeg du burde fjerne både Spybot og Ad-Aware, og heller legge inn enten SuperAntiSpyware eller AVG Anti-Spyware, da de er mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...