Gå til innhold

Er dette ett bra vannkjølings system?

Anbefalte innlegg

Heisann, er på jakt etter ett vannkjølingssystem til datan min, men er usikker på om det vil passe i kabinettet mitt da jeg har et mid-atx..

Fant denne, og lurte på om det var noe tess?? ev om dere vet om et kompakt men high performance vannkjølings system som vil passe i kabinettet mitt?? pris har ikke så mye å si så lenge det ikke kommer opp i ville summer:p

http://www.3dfxcool.no/product_info.php?cP...roducts_id=1147

Mvh

Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TuppenX2 har svart for meg :D  Eg har raden i botnen og den drar kald luft frå utsidan. Temp akkurat nå er 30 grader på CPU, har føter...

8703152[/snapback]

Jeg har radiatoren foran og min ligger på 15 grader idle, [email protected]

8703200[/snapback]

Og kor varmt har du det i rommet? 7 grader?

8703227[/snapback]

20

untitledcp1.jpg

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
det er en såkalt "bug" på hovedkortes/cpu'ens temperaturmåler.. Det er ikke mulig å få temperaturer under romtemperatur ved vanlig vannkjøling, det må du jo skjønne.. :p

8703335[/snapback]

Vanntempen er 18 grader, og jeg har ikke hatt problem med temp målinger før. Både everest, Asus Probe 2, speedfan 4.32, rivatuner 2.01 og TAT viser temp under 20 grader. Når jeg hadde luftkjøling lå tempen på 30 grader idle med en Zalman 9700...

Når temperaturnedgangen er nesten proposjonal med GPU tempen så tviler jeg på at sensorene tar så mye feil, pluss når jeg kjenner på cpu blokken så er den utroli kald.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig å ha temperaturer under romtemperatur?

8703443[/snapback]

Romtempen er nå 17 ca grader og vannet er 17.7 grader. Tempen er 15/15 på CPU, 25 grader på GPU, 24 grader på NB..alt på idle.

Hvordan det er muligt å få vannet ned i en slik temperatur? Nedkjølingne skjer i radiatorien, den leder ut varmen ifra vannet i kjøleribbene hvor jeg har 3 papsetvifter (140 cfm) som blåser mot den. Radiatoren er montert utenfor kabinettet i frontdøren og er kald luft å ta av. Når den kalde luften går igjennom viften, eller når dne passerer over bladene(måten de er laget på) så vil temperaturen synke fordi trykket vil øke, på lik linje som hastigheten Øker. Dette har noe med fysikkå gjøre, forholdet mellom trykk,volum,temperatur og hastighet.

Den generele gassloven (siden oksygen er en gass)

Trykk*Hastighet/Temperatyr=Konstant

evt

Trykk1*Hastighet1/Temperatyr=Trykk2*Hastighet2/Temperatur2

Luften som kommer ut av viften har dermed en lavere temperatur enn når han kom inn.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Men det jeg tenker på er hvordan en gjenstand (i dette tilfellet cpu'en) kan bli kaldere enn omgivelsene den er i...?

Vanntemp. på 17,7 grader er greit nok, veldig gode temps. det og, men fortsatt mulig..

Hvilken Radiator har du da?

Lenke til kommentar
Men det jeg tenker på er hvordan en gjenstand (i dette tilfellet cpu'en) kan bli kaldere enn omgivelsene den er i...?

Vanntemp. på 17,7 grader er greit nok, veldig gode temps. det og, men fortsatt mulig..

Hvilken Radiator har du da?

8704629[/snapback]

HW Labs radiator, BlackIce Extreme III XFlow

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...