Gå til innhold

God, men rimelig!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter en grei laptop til følgende formål:

* Studier (altså Office-pakken)

* Billedredigering (Photoshop)

* Lyd og bilde

* Civilization IV

Jeg vil gjerne ha litt minne, siden jeg liker å spille med store kart i Civ ;)

Budsjettet ligger mellom 5000-8000 kroner.

Takk for alle tips som måtte dukke opp!

(Jeg har forresten en 4-5 år gammel 17" Powerbok G4-maskin, men den har fått seg en skade som gjør at den fryser til tider og utider - spesielt hvis jeg er litt hard på tastene eller om den har stått på en stund og blitt varm. Lurer på om jeg skal forsøke å selge denne, men det er dyrt å fikse Mac, så jeg lurer på om jeg heller skal selge billig, billig og informere om problemet. Tror dere det vil la seg gjøre? Maskinen, med PS7 og diverse, kostet i sin tid godt over 30 tusen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en fin maskin dette. Får se hvor mye jeg får jobbet i sommer, så kan vi nok legge på en tusenlapp eller to på budsjettet.

Når det gjelder spilling så spiller jeg ingenting annet enn Civilization, og kanskje en runde eller to med et gammelt FM-spill. Jeg bryr meg lite om grafikken, og skrur gjerne ned til lav grafikk i Civilization for bedre ytelse. Men litt minne vil jeg gjerne ha, så sånn sett ser maskinen fin ut.

Lenke til kommentar

Jeg likte denne, som ble nevnt i en annen tråd. Fin, enkel design også, og det liker jeg. Vil den kunne fungere bra for mitt formål? Syns det er ok at den er 15,4", da det er en størrelse man enklere kan ta med på Universitetet og slike ting.

Lenke til kommentar
Finnes det forresten en slags beskyttelse man kan dekke maskinene med, for eksempel for å legge de i en ryggsekk? Gjerne ikke egen PC-sekk, altså.

8689481[/snapback]

Tenker du på en "beskyttelsepose" eller noe i den retningen?

Lenke til kommentar

Tror den Hpen ville funka knall. Bodde sammen med en fyr i kollektiv før, og han satt med CIV på en utgammel bærbar, det gikk greit, men sakte. Tror det nye integrerte skjerkortet der vil dra CIV helt fint, dog ikke på førsteklasses innstillinger.

Leter du etter denne?

Edit: endret linken til å passe 15,4-skjerm.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...