arildholta Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Trenger en VELDI go branmur blir hacket xP plutseli åpner txt filer seg å blir skrevet i ++ er ikke så ille men veit ikke om di bruker min pc til å sende spam osv, noe som gjør mg utestengt fra tele2. mister mange ganger kontroll over min egen pc. btw: bruker ZoneAlarm, å dt hjelper lite. mvh Jarl holta Endret 25. mai 2007 av arildholta Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har du skannet for trojanere, virus og annen malware? Hvilket operativsystem bruker du? Hvis du benytter XP har du alle sikkerhetsoppdateringene? Det er innkludert en brannmur i Windows XP SP2. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Du trenger ikke en super brannmur, windows brannmuren holder lenge, det du trenger er et antivirus program som kan fjerne trojanen du har fått. Men for å være helt ærlig, dersom jeg hadde vært deg hadde jeg tatt backup av viktige ting og heller formatert pcen å starta fra bunnen av med sikkerhetstiltakene. Endret 24. mai 2007 av alex503 Lenke til kommentar
arildholta Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 oki. jeg har Winows XP alle oppdateringer. testet 3 forskelige brandmurer. bruker AVG free 7.5 med alle oppdateringer. testet avast!. oppdager stadi trojaner. å for ikke fjerna den. står i en mappe: c:documents and setings/navn/mappa:TOMT! :S den finnes ikke på pc'n.. men er her uanz.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Da kan du laste ned SAS. Den tar nok knekken på de trojanerne skal du se Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg råder deg til å prøve Kerio firewall . Ofte kalles den bare for hackernes værste mareritt. Den stopper også effektivt plagsomme popup meldinger som kan dukke opp (Av typen : du har et sikkerhetsproblem og bør laste ned dette programmet for å rydde opp ) Jeg har brukt den en stund og er særdeles godt fornøyd med den. (Hadde Sygate før , men sluttet å bruke den da den ikke er oppdatert på flere år ). Et annet godt alternativ er Comodo Firewall Edit: Siden dataen din allerede er infisert, er det viktigste for deg å få fjernet trojaneren. Følg rådet til Nightblade , evt. last ned Avira antivirus og scan. Hvis ikke det hjelper , må du kanskje vurdere å formattere. Endret 28. mai 2007 av johome Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 AVG Free editon har som oppgave å beskytte maskinen for virus og trojanske hester. Men i ditt tilfelle vil kanskje løsningen være å prøve AVG SuperAnti Spyware, og mulig klasikkeren Ad-Aware. Jeg håper at noe vil funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå