Gå til innhold

Trenger ny, fet bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å skaffe meg en bærbar før slutten av sommeren en gang, og i motsetning til mange (ser det ut til), er jeg villig til å bruke litt penger på en. 25K er ikke noe problem så lenge jeg får det jeg vil ha.

Minstekrav er som følger:

Dobbeltkjerne prosessor

2 GB kvalitetsminne (ikke noe "value"-crap)

7200rpm disk

God fargegjengivelse på skjerm

Skjermkort som takler CAD (dvs. noe med mye dedikert minne og god GPU)

At den er bærbar, ikke slepbar.

Ikke noe fancy LED eller liknende stylingtull, jeg vil ha en PC ikke et lysshow.

Blåtann og WLAN

Stillegående

Ellers hadde det vært fint med lure løsninger på ting, sånn som bakgrunnsbelyst tastatur, og minst mulig ekstra dill som minnekortleser og utskiftbart deksel.

Noen forslag? Hittil er favoritten en Macbook Pro, men jeg har lenge vært anti-Mac, så det blir en liten kamel å svelge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du er på utkikk etter en thinkpad T60p, siden det ikke var prisen som det stod på.

Dette er en kvalitetsmaskin med openGL kort (jeg antar at noe slikt vil være tilstrekkelig for CAD). Den har god byggekvalitet og ser proff ut - ikke noe gloss og tull. Så vidt jeg kunne se oppfylte den første der ihvertfall dine krav. Muligens at noen av T60 maskinene også gjør det, det får du nesten sjekke opp selv :-P

http://www.ibmshop.no/shop/thinkpad_t60p.html

//Torgeir

Lenke til kommentar

Jeg vet om den perfekte bærbar for deg. Asus C90 slippes nå på computex 07, og skal være tilgjenngelig i sommer. Dette er en bærbar du kan bygge selv og konfigurere akkurat slik du ønsker d. Det er den råeste bærbare jeg noen gang har sett. En virkelig desktoperstatter i ordets rette forstand. Du kan stappe inn hvilken som helst s775 cpu, altså ikke s479, men en skikkelig cpu.

Med de energieffektive cpu'ene intel leverer nå, er jeg ikke bekymret for støy på denne maskinen. Asus hevder den skal kunne være like stille som en ordinær bærbar i 'silent mode'. Jeg har alltid ønsket meg en slik bærbar :D Her er et bilde:

21605.jpg

Du kan lese mer på notebookreview.com, eller google 'asus c90'.

Lenke til kommentar

Dell Presicion og Lenovo Thinkpad T60p er gode alternativer.

Nå er det ikke lenge til at T61 er i butikkene.

Nå er det bare en modell som finnes i nettbutikkene, men den er da også meget god.

LENOVO ThinkPad T61p Core 2 Duo T7500 2x1GB, 100GB/ 7200rpm 15.4" WUXGA (1920x1200),nVidia Quadro FX 570M, 256MB VRAM,DVD▒RW DL, Intel 802.11n, Bluetooth,fingeravleser, Card reader 4-in-1, Vista Ultimate

Jeg har ikke maktet å finne informasjon vedrørende vekt og størrelse, men om den er sammenlignbar med T60 vil den bli levert både med 14,1" og 15,4" skjerm og med en vekt på henholdsvis 2,3 og 2,7 kg med det optiske drevet montert.

Lenke til kommentar

I følge Amentio får du den for kr. 24.000,-.

Kjenner du noen med spesialavtale er det mulig å spare noen kroner. T61p legger seg på samme prisnivå, eller kanskje noe under T60p, og T60p kan man med spesialavtale få for omkring 20.000,-.

Edit: Tror T61p leveres med tre års onsite-garanti.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...