Nutcracker Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Skal bygge ny pc, og har bestemt meg for så å si alle kompontene jeg skal ha. Det er bare hovedkortet jeg ikke klarer velge. Har sett på både 965 og 975, samt p35 og nforce baserte hovedkort. Men det er så mange podusenter og varianter av hvert kort at det nesten blir umulig å velge. Så derfor spør jeg dere om tips/forslag til valg. Jeg trenger ikke mulighet for SLI eller crossfire, da jeg ikke kommer til å kjøpe nytt skjermkort med det første, bør være relative god lyd og digital surround utgang (skal kobles til surround annlegget mitt, verdt ca 15 000). Litt klokking kan være aktuelt (etter hvert), men ikke så mye at jeg betaler tusenvis av kroner extra for det. Kommer til å bruke DDR2, da DDR3 er for nytt og dyrt. Bør også kunne støtte 4x1024MB ram, da jeg kjøper 2x1024MB nå, og sikkert kjøper 2 til om ~1 år da jeg kommer til å skifte til Windows Vista. (Asus P5k Deluxe virket litt interresant da man kunne kjøre C2D prossoren 25% overklokket uten problemer og uten å påvirke resten av pc komponentene : "The winner for now is the P35 chipset, whether you feed it DDR2 with fast timings or higher speed DDR3. The 1333 bus speed introduced by P35 is also a winner - at least in terms of overclocking. As stated in the review, almost every Core 2 Duo and Core 2 Quad we tried in the P35 ASUS P5K and P5K3 ran at 1333 FSB at the default multiplier and default voltage. The only processors that required any voltage increase were the top line Core 2 Extreme processors. This free 25% overclock, which still allows everything else in the system to run at default values, is exciting. It is so exciting we have to wonder how long Intel will allow this in the marketplace.") - http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2989&p=8 Ellers virker MSI p965 NEO-F: ( http://www.psdata.no/ps.asp?it=129395 ) som et bra kjøp, og koster kun 775,-. Pk5 Deluxe koster fort mer en det dobbelte. Men jeg vil helst ha det kortet som yter mest og koster minst (selvfølgelig ) Hva syns dere, vil gjerne vite hva dere syntes det "perfekte" hovedkortet til min pc vil være. Spesifiser gjerne både hvilken HK produsent og hvilken variant av hk-et du mener vil være best for meg. Her er resten av komponentene: -Prossessor: Intel Core 2 Duo E6600 -Ram: Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 ( http://www.psdata.no/ps.asp?it=129240) -Skjermkort: XFX eller Gainward 8800GTS 640MB -Strømforsyning: Ikke bestemt produsent, men blir vel mellom 500 og 600 Watt. -Kabinett: Midi-tower, muligens av Chieftech. -Skjerm: Samsung Syncmaster 226BW -harddisk: Samsung/WD 500 GB 7200 Sata2 -Dvd brenner: Nec/samsung -Tastatur og mus: Logitech +Diverse Vifter og Artic Silver Det var vel alt, takker på forhånd alle som gidder å komme med konstruktiv tilbakemeldinger. MVH Ketil Danielsen Endret 24. mai 2007 av Nutcracker Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Heisann Jeg kjører samme cpu og prosessor som det du har, på et Asus P5N32-E SLI PLUS, som er testvinner her på bruket (hardware.no). Dette kjører dønn stabilt på 2,8GHZ med vanilla intel-kjøler. BIOS er meget god, ingen mystiske hick-ups. Layouten på kortet er også meget god og gjør kabinettet mitt veldig ryddig selv om jeg har et meget lite kabinett i utg. punktet. P35-kortene ser spennende ut, og hadde jeg handlet noen måneder senere enn jeg gjorde hadde jeg nok gått for disse, men kan trygt anbefale dette kortet, hvis du finner det til en god pris, var tilbud da jeg kjøpte det, 1350,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå