Gå til innhold

Ny harddisk, restarter maskina når den er i bruk..

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp en harddisk fra komplett, Samsung SpinPoint T166 500GB.

Problemet er at når jeg har den i bruk, laster ned fra torrent og slikt, så går det bra ei kort stund før det kommer opp en blåskjerm med feilbeskjed og maskina restarter. Det som har blitt nedlasta ligger der etter restarten så vidt jeg ser...

What to do?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bumper denne da jeg har akkurat samme problemet, med samme harddisk. Blåskjermen kommer bare (Som jeg har lagt merke til) når et torrent program står på. Har prøvd både bitcomet og utorrent, og jeg har prøvd å lagre filene jeg laster ned til en annen harddisk i stede for den nye. Men får blåskjerm etter en liten stund uansett.

Og har aldri fått noe lignende problemer før den nye harddisken.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Bumper denne da jeg har akkurat samme problemet, med samme harddisk. Blåskjermen kommer bare (Som jeg har lagt merke til) når et torrent program står på. Har prøvd både bitcomet og utorrent, og jeg har prøvd å lagre filene jeg laster ned til en annen harddisk i stede for den nye. Men får blåskjerm etter en liten stund uansett.

Og har aldri fått noe lignende problemer før den nye harddisken.

9076162[/snapback]

Høres ut som et virkelig schnålt problem dere har. Hvilken maskinvare har dere ellers og hvilket OS kjører dere?

/DFN

Lenke til kommentar

Asus A8N-SLI

AMD Athlon 64 X2 4200+

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

POV GeForce 7900 GT

120 GB Seagate HD

250 Samsung Spinpoint HD

På Windows XP.

Det virker som blåskjermen kommer når torrentprogrammet tar imot store mengder, som f.eks 200 kb/s. Kan ikke huske at det har vært noen problemer når en annen torrent fil som kjører på ca. 40 kb/s har stått på.

Lenke til kommentar
Asus A8N-SLI

AMD Athlon 64 X2 4200+

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

POV GeForce 7900 GT

120 GB Seagate HD

250 Samsung Spinpoint HD

På Windows XP.

Det virker som blåskjermen kommer når torrentprogrammet tar imot store mengder, som f.eks 200 kb/s. Kan ikke huske at det har vært noen problemer når en annen torrent fil som kjører på ca. 40 kb/s har stått på.

9076277[/snapback]

Well det er et kjent problem at bittorrent cræsher enkelte rutere og programvare pga det store antallet simultane connections. Lurer på om dette kanskje kan være relatert til det på et eller anna vis, men må vi må nesten først se maskinvare/OS til OP for å få en idé om det kan være et hardware kompatibilitetsproblem.

/DFN

Lenke til kommentar

Bluescreens ifm torrentnedlasting kan like gjerne skyldes feil på rambrikke, som feil på disk.

For å starte med disken, kjør en chkdsk på den for å luke ut eventuelle bad sectors; start > cmd > chkdsk x: /r (der x er stasjonsbokstaven til disken som skal sjekkes). Dette kan ta lang tid, spesielt hvis det er feil på disken.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har hatt samme problemet med min maskin (MSI K8N Neo2 Platinum, X2 4200+) med ikke bare denne 500Gb disken men også Samsung P80 160Gb disker.

Hadde tre slike disker, men etter å ha brukt dem i halvannet år eller noe begynte maskina å krasje med Stop 0A, av og til behøvde jeg ikke å gjøre annet enn å starte Windows (XP Pro) for at det skulle skje. Fikk byttet en av diskene i en HD160JJ og da krasjet den ikke. Etter å ha byttet de to siste i en HD321KJ (320Gb) var alt OK. Men så fant jeg ut at jeg kunne bytte ut disse to med en HD501LJ (500Gb). Da fikk jeg igjen blåskjerm med Stop 0A og 7A. Alle disse er Samsung disker.

Har nå en 74Gb Raptor som OS disk og en Seagate 320Gb disk og kjører uten problemer, så nå skal HD501LJ byttes i en 500Gb WDC...

Mitt forslag er: Prøv andre disker hvis du har mulighet, det hjalp for meg i allefall. Men ikke skjønner jeg hva som er galt med noen av de Samsung diskene jeg har hatt... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...