and-stee Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Noen som har peiling på NAT i Windows 2000server?? Jeg har prøvd å sette det opp, men internett vil ikke fungere på maskinene tilkoblet serveren (internett fungerer på serveren) Lenke til kommentar
FivestarBob Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Er du interessert i å laste ned en video om nat'ing(cbt nuggets), kan du gjøre det av meg. Den er på 22mb, og du bør ha en bedre linje en modem. Send meg en mail så får du adressen. Videoen er veldig godt forklarende. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 video - ja vell? De andre maskinene må vel være konfigurert rett også da.... DHCP er jo det enkleste, da slipper du å tukle med proxy og slikt. Bruker wingate til å dele nett med NAT fra en win98 maskin - det var så å si "out of the box" Bare sørg for at det blir gitt rett informasjon, men hvis de andre maskinene er konfigurert for proxy kan det jo bli verre. De må jo kunne bruke informasjonen fra DHCP uten at den konfigurasjonen de har har skal komme i en konflikt Lenke til kommentar
Creature Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Kva meiner du med NAT, NAT som i ICS eller som egen NAT tjeneste? Ved ICS er det jo bare å krysse den av og sette klienten til DHCP Å sette opp NAT-tjeneste er jo vanskeliggere, så det overlatter eg til noen andre (har ikkje prøvd det sjølv ennå) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 NAT er jo Network Address Translation protocoll den "oversetter" jo bare IP'en til en PC på nettverket slik at det blir den samme som den til server PC'en. Uten NAT kan man ikke spille spill over nettet fra en klient PC Lenke til kommentar
and-stee Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg mener å sette opp NAT, ikke ICS jeg har funnet noen guider på internett og fulgt det som stod der, men det virker ikke..... Lenke til kommentar
FivestarBob Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Får håpe videoen hjalp deg litt mere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå