rublings Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Pappa vurderer nå sterkt å bytte ut sin 03 A6 1.8T. Mye småplukk og verkstedsbesøk har fått han til å nesten bestemme seg. Han vil nå ha en mindre bil, ikke stv. Han vil rettere sagt ha noe det samme som vi har nå, men mindre og helst nyere. Har sett litt på a4 Kriterier: -Aller helst svart -Sedan -Diesel -Relativt god komfort. Han setter komfort forann sportslighet feks.. -Må være litt beinplass baki, det er jo der jeg ofte sitter.. -pris rundt 250 000 +/- -Skinn interiør -02 modell eller nyere -Ikke mer enn 120.000km Mange kriterier, men alle trenger selvfølgelig ikke å passe på prikken. Kom med forslag, og gjerne en link Lenke til kommentar
joka Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 a4 er trang bak.. lite beinplass Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) skal du ha enorm plass i baksetet må du nok se på en av de største personbilene som er på markedet, Citroen XM. Men det er nok uaktuelt.. Jeg ville kikka på Citroen C5 siden komfort er 1. pri. Ville også vurdert peugeot 607/407. 607 til 270.000 kr -lav km -skinn -automat -pen! Dette er en svært komfortabel bil med lavt støynivå. Her får man maaaaaaasse for penga! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4&pos=13&tot=60 Endret 24. mai 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Man kjøper ikke franske biler, de faller ifra hverandre. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Vet du hva? Sånne drittkommentarer som det der orker jeg ikke lese mer av. Det er bare tull det du sier. Hvor har du fått det der fra? Eier du en 607? Tviler jeg MEGET sterkt på. Du leser jo allerede i første post at det er A6en som detter fra hverandre !? Selv syns jeg A6 er en veldig fin bil, og jeg kunne godt hatt en selv selvom det går rykter om at det er problemer med den også.. 607 er midt i blinker for det faren til trådstarter ser etter, kjempemye bil for penga. Vi har hatt fransk i familien en stund og her har vi ikke hatt noe problemer eller dyre påkostninger. Endret 24. mai 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Komfort foran sportslighet = fransk ja! Som jeg har skrevet i flere poster, har vi selv 2006 Citroën C5 1,6 HDi Stv. med skinninteriør, svingbare xenon og afil (setevibrasjon ved kryssing av linjer i veien, kort fortalt). Bilen har nå rullet 10.000 helt problemfrie km og vi ville ikke byttet den med noe annet for alt i verden! Jaja, med unntak av C6 da, men den er jo i en helt annen prisklasse. C5 kommer med automat og større og andre motorer også og som sedan. Jeg ville i alle fall prøvd en slik! Franske biler hadde en del problemer tidligere (også de første C5'ene hadde en del feil) og de fikk et skikkelig dårlig rykte av dette. "Evig eies kun et dårlig rykte" er det en sang som heter. Dårlig rykte er altså lett å få, men vanskelig å bli kvitt. Heldigvis viste en kvalitetsundersøkelse som ble publisert for ikke så lenge siden at dette er bedr: Fra Dinside.no Denne viser vel litt det din far har erfart, rublings. Vår Citroën er i alle fall problemfri så langt! Eksempel (uten skinn): Fra Finn.no Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Nå er jeg litt usikker på hvilken pris dere hadde tenkt dere men dette er en super bil som holder seg bra i verdi og er mye mere sportselig enn a6 og bedre kvalitet: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1475848 edit obs så ikke pris kriteriet, nei da veit jeg ikke mulig en eldre modell med litt mindre utstyr.. eller en a4 quattro som vist nok skal ha bedre kvalitet enn de uten (er ikker sikker på det alltså) Endret 24. mai 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 sier meg enig med franskbilelskermannen her oppe. den nye Peugotten er faktisk ikke ille, og mye av det dårlige rykte til Peugot er borte. Er du heller ute etter "amerikansk" bil så har du no Saab. Volvo er alltid en bra traver, lå nedover sverrige i en bra hastighet når jeg flytta fra Norge, 2.0 litern i V70'en var rimelig rask :-) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Den lexusen var jo nesten dobbel så dyr som kriterie da men Jeg falt litt for den 607'en jeg fant sjøl jeg . Ikke det at jeg kommer til å kjøpe noen ny bil på mange år da.. Men den hadde gått lite, så veldig pen ut og den fyller opp mange kriterier- -Meget komfortabel -Fin -Svart -Skinn -Automat -Stor motor -Støysvak -Sedan -Billig! -Lav KM -Bra beinplass foran og bak -Nyere enn 03 Syns rett og slett at den var nydelig Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du finner ingen mer komfortabel bil som ser så lekker ut med lav km og like mye utstyr for 270.000.. med samma årsmod og alt det der.. Rett og slett lekker og masse bil for penga.. Damn nice! Endret 24. mai 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Takk for svar Den fransmannen så ikke ille ut. Eneste som ikke var på den var diesel, men man kan vel ikke få alt.. Skal iformere pappsn om denne og se hva han sier.. Flere forslag mottas med stor takk Og btw.. Er ikke så veldig glad i trelister inne i bilen.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva med noe slikt? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7&pos=1&tot=243 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tja, det skal være være eksklusivt da, er jo ofte sånn. Men må si meg enig. Liker aludetaljer ganske godt egentlig. Men dette er jo fullt mulig å bytte ut, man får kjøpt slike sett for å bytte ut pyntekarmer/-lister/braketter 607 Fåes jo også med diesel da, men jeg trur ikke jeg fant noen med aå mye utstyr, da må man leve med manuelt gir i tilfelle? Da faller jo en liten komfortbit bort da Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva med noe slikt?http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7&pos=1&tot=243 8690114[/snapback] 2.5TDi-motoren fra 98-03 har vel noe dårligere kvalitet og er ikke helt billig å ha etter hva jeg har hørt? Men det der er vel mer sportsretta enn -komfort? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Joa.. det er begrenset hva man kan finne på kort tid inni mellom arbeidsøktene så lenge kriteriene er såpass mange. Men du har rett i at bilen jeg linket til kanskje ikke er den mest komfortable... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Tja, det skal være være eksklusivt da, er jo ofte sånn. Men må si meg enig. Liker aludetaljer ganske godt egentlig. Men dette er jo fullt mulig å bytte ut, man får kjøpt slike sett for å bytte ut pyntekarmer/-lister/braketter 607 Fåes jo også med diesel da, men jeg trur ikke jeg fant noen med aå mye utstyr, da må man leve med manuelt gir i tilfelle? Da faller jo en liten komfortbit bort da 8690123[/snapback] Manuel gjør er ikke så dumt, tvert imot.. En viss person som skal øvelseskjøre snart Så post alle forslag, med eller uten automat.. Spiller ikke så stor rolle. Endret 24. mai 2007 av rublings Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Ut ifra de kriteriene ville jeg valgt denne. Fin dieselmotor og enorm bakseteplass. Og det er jo ikke akkurat lite utstyr på bilen. Edit: Her har du en svart en og: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=94...045&pos=9&tot=9 Endret 24. mai 2007 av egil88 Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Enig med egil88! Skoda er mye bil for penga. Den er også SVÆR Jeg ville gått for en svart Skoda Superb Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Enig med egil88! Skoda er mye bil for penga. Den er også SVÆR Jeg ville gått for en svart Skoda Superb 8692403[/snapback] No var det ikke poenget at bilen skulle være den største. Fattern ville faktisk ha en mindre bil, derfor sedan. Poenget var at vi ikke kunne miste så veldig mye baksete plass. Så en mindre bil en a6 uten å miste altfor mye av plassen baki, litt kan jeg selvfølgelig miste Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 JEg har ikke opplevd så mange små biler med god bakseteplass, er faktiskt ganske bra på min, men jeg har altfor gammel bil .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva med en Opel Vectra? Dersom status ikke betyr så mye (siden Skoda er nevnt ). God komfort, kjempeplass i baksetet, OK med utstyr, komfortabel men med gode kjøreegenskaper. Sjekk spesielt 2.2 DTi. Den har bare 122 hk, men et enormt dreiemoment fra ca 1600 til topps. De nyere (1.9) har riktignok flere hester, men trekkevne på lave turtall kan ikke sammenlignes. Det kommer sikkert mange kommentarer om Opel og kvalitet, men fra slutten av 1990-årene er kvaliteten mye bedre enn den var fra midten av -80 og utover. Mine dårligste Opel var -88 og -91-modeller, den beste er den -99 jeg har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå