ve_gard Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Folk trykker gjerne på 'Enter' inne i en <textarea>. er det mulig for meg å få fjernet det? Ettersom det ødelegger utskriftet totalt:p (filbehandling med PHP jeg driver med her) mvh Vegard Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Med mindre du kommer med nærmere forklaring på hva problemet er, har jeg bare ett råd å komme med: Bruk <input type="text"> i stedet. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Med mindre du kommer med nærmere forklaring på hva problemet er, har jeg bare ett råd å komme med: Bruk <input type="text"> i stedet. 8686633[/snapback] Har laget en enkel liten gjestebok, som er filbassert. Bruker explode("---", tekstfil.txt); Dette fungerer jo helt fint i de sammenhengene der brukerne rett og slett bare skriver sin melding i <textarea> men når de taster inn 'ENTER' der de selv ønsker et linjeskift så blir dette skrevet til filen som en ny linje og jeg som bruker file(tekstfil.tct); som legger alt i en array linje for linje får da ut litt flere meldinger enn jeg ønsker om brukerne taster inn en 'ENTER'. Er sikkert en enkel liten sak dette, men er småtrøtt nå og sliter såklart med å finne en løsning:) mvh vegard takker for hjelp! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ta en titt på PHP-funksjonen nl2br. Selv om den gitte funksjonen ikke løser problemet ditt, står det en del nyttige kommentarer nedenfor. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 ...og med det flyttes tråden til PHP-kategorien. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 eller du kan bruke $text = str_replace("\n", "<br />", $text); eller noe sånt Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du kan prøve med file_get_contents i steded for file. Og så nl2br som haugsand nemte. Eit eksempel: PHP <?php // Henter innhald $tekst = file_get_contents('difil.txt'); // Fjerner doble linje skift (utestet) $tekst = preg_replace("/{2, }/m", "", $tekst); // Deler opp i innlegg $innlegg = explode("---", $tekst); ?> Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Ser ut til at php taggen er litt bugga, får ikkje endra innlegget over.. Men det skal stå \n i preg_replace ikkje eit space Endret 24. mai 2007 av Shadows0 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 eller du kan bruke $text = str_replace("\n", "<br />", $text); eller noe sånt 8688536[/snapback] anbefaler denne, evt. å bygge den ut til følgende: når teksten skal lagres: $text = str_replace("\n","%n%",str_replace("\r","",$text)); når teksten skal vises for brukeren: $text = str_replace("%n%","<br />\n\r",$text); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå