Gå til innhold

Geforce 8800 GTS og Zalman VF900-Cu?

errgo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zalman VF 900-Cu støtter følgende skjermkort:

Nvidia Geforce 4

Nvidia 5/6/7x00-serie

ATI Radeon 9x00-serie

ATI X3/X6/7/X8/X1000-serie

Noe som tilsier at ditt skjermkort blir litt for nytt og "voldsomt" for denne lille kjøleren.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
Zalman VF 900-Cu støtter følgende skjermkort:

Nvidia Geforce 4

Nvidia 5/6/7x00-serie

ATI Radeon 9x00-serie

ATI X3/X6/7/X8/X1000-serie

Noe som tilsier at ditt skjermkort blir litt for nytt og "voldsomt" for denne lille kjøleren.

8686614[/snapback]

Det er fullt mulig at den er god nok. Noen av de skjermkortene listet kan jeg tenke meg er temmelig varme, og den listen kan være laget før 8800 serien kom ut. Jeg trenger råd fra noen som har erfaring med denne kombinasjonen, eller har kunnskap om denne ut over hva som står på den "offisielle" listen.

Må helst vite om det går før jeg skifter kjøleren. Originalvifta bråker litt for mye, særlig ved belastning, og temperaturen på skjermkortet ligger på 70-75 grader idle og 80-90 grader på load. Støynivået er viktigest.

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig at den er god nok. Noen av de skjermkortene listet kan jeg tenke meg er temmelig varme, og den listen kan være laget før 8800 serien kom ut. Jeg trenger råd fra noen som har erfaring med denne kombinasjonen, eller har kunnskap om denne ut over hva som står på den "offisielle" listen.

Må helst vite om det går før jeg skifter kjøleren. Originalvifta bråker litt for mye, særlig ved belastning, og temperaturen på skjermkortet ligger på 70-75 grader idle og 80-90 grader på load. Støynivået er viktigest.

8686872[/snapback]

Det var høye temperaturer. Hvem er leverandør av kortet ditt? (Gainward, XFX osv)

Jeg har et Gaiward 8800GTS som ligger på 44grader Idle og 52 grader load. Med klokk satt til 660/950 så ligger temperaturene på 46 grader idle og 57-60 grader load.

Lenke til kommentar
Det var høye temperaturer. Hvem er leverandør av kortet ditt? (Gainward, XFX osv)

Jeg har et Gaiward 8800GTS som ligger på 44grader Idle og 52 grader load. Med klokk satt til 660/950 så ligger temperaturene på 46 grader idle og 57-60 grader load.

8690544[/snapback]

Er det ikke nVidia som er produsent av Gw-kortene? Mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

8690544[/snapback]

Er det ikke nVidia som er produsent av Gw-kortene? Mulig jeg tar feil.

8692691[/snapback]

nVidia lager GPUen og arkitekturen. Men så har du andre produsenter som får chippene og setter dem på PCB-kort og alt det andre for å få et komplett kort klart til bruk.

Lenke til kommentar

8686872[/snapback]

8690544[/snapback]

Det er et Point Of View 8800 GTS.

Temperaturene varierer litt. Nå ligger den på 66 grader idle.

Lurer på om jeg heller skal prøve denne modden med en stillegående 92mm vifte:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=491928

Virker litt enklere enn å skifte hele kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...