Gå til innhold

Kraftig gaming PC til rundt 10k

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge meg en ny PC snart nå. Men så er jeg litt usikker på hvilken komponenter jeg skal ha, er ikke så veldig flink men hardware.

PC'en må være så kraftig som mulig og ha ganske mye lagrings plass. Til ca. 10.000,-

Skal bruke PC'en til gaming, downloading og brenning av DVD filmer og en del film/foto redigering.

Maskina må klare å holde en ganske lav temp. Ved bruk av vifter og et godt kabinett

Trenger ikke noe programvare, skjerm eller annet utstyr, bare selve maskina.

Klarer dere å hjelpe meg? :)

Endret av BigVaLeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes oppsettet til hifiking ser bra ut, men vær oppmerksom på at kabinettet han foreslår er uten strømforsyning. Skal du ha en stabil og god en som evt leverer nok til et SLI oppsett (kan jo være kjekt å ha muligheten skulle skjermkortprisen dale litt ;) ) kommer det kjapt på en liten 1000 lapp ekstra.

Et alternativ kan jo være ett slikt kort, så har du penger til strømforsyning og mer lagringsplass innenfor budsjettet ditt. Kjører selv et oppsett med samme HK, CPU og ett 8800GTS 320MB kort med godt resultat så langt(har foreløpig kjørt F.E.A.R. og CC3 på fullt i 1680x1050 uten problemer). Har du planer om å kjøre høyere oppløsning enn dette kan 8800GTS 640MB til ca 500kr mer være ett godt alternativ.

Lenke til kommentar
ja, får se, er ikek noe problem med å gå"litt" over budjette, men jeg har ikke lyst til å bruke så mye mere, for jeg trenger penger til andre ting også.

8688919[/snapback]

Ja, det er bare å buke mindre penger det. Men det går som oftest litt over, man ser en litt bedre prosessor, legger til 500 kroner så den holder lenger, så i lengden vil du nok spare penger på det :thumbup:

Lenke til kommentar

Forslag til maskin

Kabinettet er okei, liker strikk oppheng til harddiskene.

Okei 120mm vifte bak. Plass til 2x92mm i front til å kjøle harddiskene.

Ellers, Intel C2D E6600, 2GB ram, 320+500gb disk, 8800gts skjermkort, x-fi lydkort, corsair modulær strømforsyning 520 watt, Noctua cpu kjøler, nec dvd brenner, asus p5n-e hovedkort.

TC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...