Gå til innhold

Beste konsoll for å spille i stua

Anbefalte innlegg

Omtrent ingenting av de delene der er av noe som helst betydning for en spillmaskin. Dette er ikke en debatt om maskinvaren, det er om hva som passer best for både ungen og faren.

Vil nok tro at pris har en veldig stor betydning. Og til det er PS2/Wii og 360 det aller beste valget uten tvil. I lengden kan nok Wii passe bedre enn PS2, men PS2 har et av det beste spillbiblioteket av noen konsoller. Samtidig også veldig godt utvalg for den yngre garde.

360 med HD for far og PS2/Wii for junior for barnevennlige titler. Og det til den samme prisen for PS3. Jeg ser ikke hvordan dette ikke er en god løsning.

Nå hadde pris ikke stor betydning når jeg ser etter, men uansett et godt valg.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes nå selv at å kjøpe en PS3 i dag er rimelig meningsløst, pr i dag er det vel 2 spill som er av god kvalitet som kun man får kjøpt på PS3 (Resistance og Motorstorm), men det er et hav av kvalitetstitler å velge av på X360 og Wii (Gears of war, Oblivion, Zelda, Guitar Hero II, Viva Pinata, Dead Rising, Excite truck, Kameo, Super paper mario, Trauma center, GRAW I + II, Crackdown, Rainbow Six : Vegas for å nevne noen + en haug med kvalitetstitler på Xbox live arcade).

Gi PS3 et år eller to så kommer det en del kvalitetstitler, og da er den sikkert kommet på et mer normalt prisnivå også.

Men skal man kjøpe en nyere konsoll i dag så er ikke PS3 et godt valg.

Lenke til kommentar

Til dere som mener PS3 ikke er verdt å kjøpe i dag: Du får en PS2 på kjøpet.

Til dere som mener man ikke bør kjøpe en PS3 for å spille PS2-spill: Det er snakk om å nyte PS2 sitt spillutvalg nå for og kunne nyte PS3 sitt spillutvalg nå OG i framtida. Pris betydde ingenting sa han. PS2 har flust med barnevennlige spill, PS3 har gode FPS-spill og bilspill som sikkert vil falle i smak.

Ellers er nok kanskje ikke en wii + 360 combo et dårlig valg om du ikke bryr deg om blu-ray og sånn.

Lenke til kommentar
Til dere som mener PS3 ikke er verdt å kjøpe i dag: Du får en PS2 på kjøpet.

Til dere som mener man ikke bør kjøpe en PS3 for å spille PS2-spill: Det er snakk om å nyte PS2 sitt spillutvalg nå for og kunne nyte PS3 sitt spillutvalg nå OG i framtida. Pris betydde ingenting sa han. PS2 har flust med barnevennlige spill, PS3 har gode FPS-spill og bilspill som sikkert vil falle i smak.

Ellers er nok kanskje ikke en wii + 360 combo et dårlig valg om du ikke bryr deg om blu-ray og sånn.

8718556[/snapback]

Men så har heller ikke PS3 100% BC med tidligere PS2 titler, dermed er det en risikabel affære å kjøpe en PS3 for å erstate PS2 eller spille PS2 spill.

Samt, trådstarter sa klart hvilken spill han har interesse for og på nåværende tidspunkt er det mer tilrettelagt for trådstarter å investere i en PS2 og X360 for Junior/"voksen" fremfor å innvestere i en PS3 som ikke har de spillene han ser etter akkurat nå.

Joda, der kommer PS3 spill innenfor FPS sjangeren som kan være verd å få med seg men ettersom jeg har skjønt det er trådstarter veldig interesert i å spillet FPS spillene i dag, ikke til jul.

Det er nettopp grunnet spillutvalget at jeg anbefaler X360 og eventuelt en PS2 fremfor en PS3. PS3 synes jeg ikke når opp til det trådstarter ser etter i en konsoll på nåværende tidspunkt, det synes jeg ikke Wii heller har. Wii har kanskje en del barnespill og kan være verd for det, men PS2 har større utvalg på den fronten (ettersom den er mer etablert) og fåes lett for under tusen lappen.

Dermed anbefaler jeg heller trådstarter å betale vel 4000 kr og få en meget godt utvalg fremfor 6000 og ikke få det han ser etter.

Lenke til kommentar
Men så har heller ikke PS3 100% BC med tidligere PS2 titler, dermed er det en risikabel affære å kjøpe en PS3 for å erstate PS2 eller spille PS2 spill.

8718943[/snapback]

De er ikke langt unna å oppnå 100 %. Det var 70 % ved launch og det er nå forbedret. I tillegg får du oppskalerte PS2-spill om du kjøper PS3.

Samt, trådstarter sa klart hvilken spill han har interesse for og på nåværende tidspunkt er det mer tilrettelagt for trådstarter å investere i en PS2 og X360 for Junior/"voksen" fremfor å innvestere i en PS3 som ikke har de spillene han ser etter akkurat nå.

...(fjernet unødvendig tekst)

Dermed anbefaler jeg heller trådstarter å betale vel 4000 kr og få en meget godt utvalg fremfor 6000 og ikke få det han ser etter.

8718943[/snapback]

Vet du noe annet trådstarter sa klart fra om? Jo, det var at pris var ubetydelig. PS3 har de spillene han ser etter akkurat nå. MotorStorm er et herlig bilspill i mine øyne, i tillegg finnes det noen middelmådige spill også som nfs, gt:hd osv. Resistance: FoM og CoD3 er to veeeldig bra FPS-spill etter min mening. CoD3 er WWII, og Resistance: FoM handler vel om at WWII aldri kom fordi det skjedde noe.

Barnespill er det ikke mye av på PS3, det skal jeg innrømme. Men du har alltids PS2-utvalget. Jeg har kjøpt mange PS2-spill, men aldri opplevd at noen ikke funker. Det er også et stort pluss og spille PS2 med trådløs kontroller.

Her må trådstarter rett og slett tenke om han vil ha mer enn en spillkonsoll. Hvis han vil det så må han tenke hva mer han er ute etter og dømme ut fra det. Hvis du bare er ute etter en ren spillkonsoll så må du se på spillene og om grafikk er viktig. PS2 og Wii har ikke bra grafikk, men PS3 og 360 har det. Hvis ikke grafikk er viktig så ser du på spillene.

Lenke til kommentar
De er ikke langt unna å oppnå 100 %. Det var 70 % ved launch og det er nå forbedret. I tillegg får du oppskalerte PS2-spill om du kjøper PS3.

---

Vet du noe annet trådstarter sa klart fra om? Jo, det var at pris var ubetydelig. PS3 har de spillene han ser etter akkurat nå. MotorStorm er et herlig bilspill i mine øyne, i tillegg finnes det noen middelmådige spill også som nfs, gt:hd osv. Resistance: FoM og CoD3 er to veeeldig bra FPS-spill etter min mening. CoD3 er WWII, og Resistance: FoM handler vel om at WWII aldri kom fordi det skjedde noe.

Barnespill er det ikke mye av på PS3, det skal jeg innrømme. Men du har alltids PS2-utvalget. Jeg har kjøpt mange PS2-spill, men aldri opplevd at noen ikke funker. Det er også et stort pluss og spille PS2 med trådløs kontroller.

Her må trådstarter rett og slett tenke om han vil ha mer enn en spillkonsoll. Hvis han vil det så må han tenke hva mer han er ute etter og dømme ut fra det. Hvis du bare er ute etter en ren spillkonsoll så må du se på spillene og om grafikk er viktig. PS2 og Wii har ikke bra grafikk, men PS3 og 360 har det. Hvis ikke grafikk er viktig så ser du på spillene.

8721252[/snapback]

De er ikke langt fra å oppnå 100% BC nei, men per i dag er det ikke 100%, og dermed blir det en liten risikosport å kjøpe PS3 for å spille PS2 spill.

Det er greit at han sa pris ikke har noe å si, men du må først og fremst, mener jeg, se etter hva han spør etter på spillfronten. Og jeg vil ikke si at det er bra å kjøpe en konsoll som sporter 2 FPS spill fremfor en enhet som har vel 13 titler allerede.

Er ikke noe angrep mot PS3, jeg synes bare ikke PS3 oppfyller de krav trådstarter ser etter på spillfronten, siden PS3 fremdeles mangler en del FPS spill, som trådstater ser etter.

Og den siste uthevete delen måtte jeg le litt av, for hva som er bra grafikk er opp til envær å bedømme, derfor litt feil med bastante utalelser.

Lenke til kommentar

De fleste som har lyst på og kjøper en konsoll vil vel spille spillene som er ute den dag i dag, og gidder ikke å la den stå ubrukt til jul for å se hva som kommer... Jeg ville valgt Xbox 360 fordi den har flest spill du er ute etter. Etter min mening har den en mye bedre kontroll egnet til FPS også.

Siden penger ikke er det store hinderet her kan du kjøpe en Wii i tillegg. Den passer for alle, både deg, de minste og til og med madammen.

Jeg har ingenting i mot PS3, men spillutvalget i dag er rett og slett ganske bederva om du liker FPS. Resistance: Fall of Man er ikke noe mer enn et greit spill, mens F.E.A.R er en dårlig port med dårlig framerate og bugs og Call of Duty 3 har en svakere onlinedel. Xbox 360 har mange knalltitler i den sjangeren du liker, og flere er på vei.

Lenke til kommentar

8721252[/snapback]

Han sa at pris var ubetydelig ja, men fordi om PS3 er dyrest gjør jo ikke det den til det beste kjøpet likevel. Kjøper han en Xbox360 og en PS2 sparer han 2000 kroner og det gir ham samtidig veeeeldig mange flere aktuelle spill, så hva er det egentlig som er så vanskelig å forstå? Motorstorm og Resistance Fall of Man? Det er to spill det. Du mener det høres bedre ut enn hva Xbox360, mange Xbox og samtlige PS2 spill kan tilby?

Lenke til kommentar

enten ps3 eller ps2 eller wii . xbox 360 vil mest sannsynlig gå i stykker altfor fort også hvis den går i stykker sender du den så klart til reperasjon og når du får den tilbake legger du merke til at den kanskje ikke din en gang og at de bare har sendt deg en sliten halvopp- pusset en

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
enten ps3 eller ps2 eller wii . xbox 360 vil mest sannsynlig gå i stykker altfor fort også hvis den går i stykker sender du den så klart til reperasjon og når du får den tilbake legger du merke til at den kanskje ikke din en gang og at de bare har sendt deg en sliten halvopp- pusset en

8723560[/snapback]

Jibberish and BS.

Ja, byggkvaliteten på X360 burde MS helt klart gjøre noe med, men å påstå at du får shabby konsoler sendt tilbake etter en evt reparasjon er storm i et vannglass. Ja, det har vel skjedd, og det har MS også ryddet opp i.

Sony/Nordisk Film derimot har vel vært mer eller mindre motvillig når det gjelder støy problemene til PS3, så MS skal i det minste ha for at de yter bedre kundeservice.

Optimalt sett kjøp alle tre konsollene (X360/Wii/PS3), da får man det beste fra all tre verdener. Eller som jeg har nevnt tidligere kjøp X360 og Wii nå, og invester i en PS3 når den faktisk får noen flere gode spill slik som GT 5, Heavenly Sword, MGS, FF og Ratchet and clank.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Sony/Nordisk Film derimot har vel vært mer eller mindre motvillig når det gjelder støy problemene til PS3, så MS skal i det minste ha for at de yter bedre kundeservice.

8723679[/snapback]

Nå skal det jo sies at microsoft ikke mener at de har et støyproblem. Noe som delvis stemmer siden de alle ligger på et veldig jevt og høyt støynivå.

Men poenget er at selv om du har en 360 med feil DVDdrev, så får du ikke byttet den grunnet støy hos microsoft heller. De tar in konsollen når noe er feil. Hovedsakelig "red ring of doom"

Ellers tror jeg ikke jeg skal si mer i denne tråden da det meste som blir sagt blir benektet eller kritisert av en annen. Som igjen blir kritisert av en tredje part. Så at trådstarter ikke har svart noe synes jeg er helt på sin plass. Hadde jeg lest alt dette uten å ha stort peiling på konsoll så hadde jeg blitt veldig forvirret.

Lenke til kommentar

8723679[/snapback]

Nå skal det jo sies at microsoft ikke mener at de har et støyproblem. Noe som delvis stemmer siden de alle ligger på et veldig jevt og høyt støynivå.

Men poenget er at selv om du har en 360 med feil DVDdrev, så får du ikke byttet den grunnet støy hos microsoft heller. De tar in konsollen når noe er feil. Hovedsakelig "red ring of doom"

Ellers tror jeg ikke jeg skal si mer i denne tråden da det meste som blir sagt blir benektet eller kritisert av en annen. Som igjen blir kritisert av en tredje part. Så at trådstarter ikke har svart noe synes jeg er helt på sin plass. Hadde jeg lest alt dette uten å ha stort peiling på konsoll så hadde jeg blitt veldig forvirret.

8724436[/snapback]

DVD drevene til X360 er det i utgangspunktet ikke noe feil med, de gamle bråker noe jævlig ja, men det er ikke noe fysisk galt med de.

Nyere modeller av X360 har fått andre DVD drev som da bråker mindre.

Hos PS3 så snakker vi om forskjell i støynivå i samme "generasjon" konsoller.

Dette er ikke noe som er så jævlig viktig for meg, men når visse personer her skal svartmale X360 så blåser de opp det eneste de kan blåse opp hos X360, som er støy nivå og HW problemene. Synes det da er på sin plass og presentere den andre siden av saken, vel og merke uten å kalle PS3 en POS konsoll eller at X360 is dah sh1t.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg vil bli "all konsollkrig on your ass" men jeg vil nå påstå at noen på død og liv skal pirke i dårlige sider ved PS3 også. Som er pris og ingen rumble. (nå kommer det nok rumble kontrollere før jul. Baserer det bare på spekulasjoner) Så ingen sider her er bedre en andre. Begge konsollene har sine pro og cons.

Det at noen konsoller bråker mer en andre er jo ikke gøy for de som har konsoller som bråker mye. Forhåpentligvis får de fikset det og de som har defekte konsoller får nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...