Henry9 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Nå har jeg egetlig PS3 da.. Men siden du ska ha spill til jr og til deg så er vel xbox 360 tingen ! Men.. PS3 har kommer med utrolig mange kule spill utover året Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 PS2 har det største spillutvalget. 360 har "next-gen"s største spillutvalg. PS3 har enkelte gode titller + kan spille de fleste PS2-spill Wii har gøy kontroll, men lider av for mange dårlige tredjepartsspill. Lenke til kommentar
SwedishChef Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Little Big Planet til Ps3 ser sykt bra ut både for liten og stor. Intill da er det mengder med barnevennlige Ps2 titler som nå også kan scales opp til HD. Blir ikke som om de var 1080p originalt men mye bedre oppskaleringsalgoritme. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Kjøp X360 til deg selv og Wii til minstemann. Som andre har sagt her så har Playstation 2 et stort spillutvalg for både deg å minstemann så hvis du går for Playstation så kjøp deg PS2 og ikke PS3 Går du for både en 360, Wii og PS2 så får du disse 3 til ca samme pris som en PS3 Endret 24. mai 2007 av XtaZ Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Takk for svar alle sammen. Kompletts tilbud for både 360 og Wii ser jo litt fristende ut.... S Lenke til kommentar
SwedishChef Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kjøp X360 til deg selv og Wii til minstemann. Som andre har sagt her så har Playstation 2 et stort spillutvalg for både deg å minstemann så hvis du går for Playstation så kjøp deg PS2 og ikke PS3 Går du for både en 360, Wii og PS2 så får du disse 3 til ca samme pris som en PS3 8694842[/snapback] Prisen var uinteressant så PS3 er da et mye bedre valg. Ikke minst nå som den støttet upscaling av PS2 spill. Etter hva jeg har sett av screenshots hjelper det MYE på grafikken. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hva er vits med å kjøpe en PS3 til 6k om du kun skal spille PS2 spill? Hvorfor ikke da kjøpe en X360, Wii og PS2 til nesten samme prisen som en PS3? Vil heller anbefale å vente med PS3 en stund til stortitlene slår inn på den, og i mellomtiden kose seg med PS2 spill på en PS2 maskin som du får til vel tusenlappen i dag. Og i tillegg kjøpe en X360 (og Wii om du har interesse for det, dog unødvendig med PS2 i huset) som har et større spillbibliotek per dags dato. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Med tanke på det du spør etter så anbefaler jeg PS2, og Xbox360. PS3 er forsåvidt totalt uinteressant når det kommer til bilspill og WWII-FPS, Wii har ikke noen gode WWII-FPS, men den har Excite Truck som er et forfriskende morro bilspill. PS2 derimot har bortimot det største spillbiblioteket som er og har i flust av det du vil ha, dersom du tåler å spille "eldre" spill da, og Xbox360 har det du trenger av WWII-FPS og bilspill. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Med tanke på det du spør etter så anbefaler jeg PS2, og Xbox360. PS3 er forsåvidt totalt uinteressant når det kommer til bilspill og WWII-FPS, Wii har ikke noen gode WWII-FPS, men den har Excite Truck som er et forfriskende morro bilspill. PS2 derimot har bortimot det største spillbiblioteket som er og har i flust av det du vil ha, dersom du tåler å spille "eldre" spill da, og Xbox360 har det du trenger av WWII-FPS og bilspill. 8714559[/snapback] Helt feil.. Tror du mangler litt oversikt. Slik jeg ser det er det stort sett bilspill og WWII FPS PS3 har per dato.. Bilspill: -Motorstorm (hvordan stiller det seg i forhold til Excite Truck?) -Ridge racer 7 -GTHD -Og de fleste andre bilspill som er gitt ut til PS2 og PS1. WWII FPS: -Resistance: Fall of man (Post ww2 mot aliens.. Like fullt samme feeling og stemning som en fullblods WW2FPS) -CoD3 -+En masse WW2 shooters som kommer i løpet av året 3-4 stykker? Her -Og de fleste WW2 shooters som er gitt ut til PS2 og PS1. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Med tanke på det du spør etter så anbefaler jeg PS2, og Xbox360. PS3 er forsåvidt totalt uinteressant når det kommer til bilspill og WWII-FPS, Wii har ikke noen gode WWII-FPS, men den har Excite Truck som er et forfriskende morro bilspill. PS2 derimot har bortimot det største spillbiblioteket som er og har i flust av det du vil ha, dersom du tåler å spille "eldre" spill da, og Xbox360 har det du trenger av WWII-FPS og bilspill. 8714559[/snapback] Helt feil.. Tror du mangler litt oversikt. Slik jeg ser det er det stort sett bilspill og WWII FPS PS3 har per dato.. Bilspill: -Motorstorm (hvordan stiller det seg i forhold til Excite Truck?) -Ridge racer 7 -GTHD -Og de fleste andre bilspill som er gitt ut til PS2 og PS1. WWII FPS: -Resistance: Fall of man (Post ww2 mot aliens.. Like fullt samme feeling og stemning som en fullblods WW2FPS) -CoD3 -+En masse WW2 shooters som kommer i løpet av året 3-4 stykker? Her -Og de fleste WW2 shooters som er gitt ut til PS2 og PS1. 8715204[/snapback] Forskjell på å HA bilspill og FPS, og ha BRA bilspill og FPS. Veit om alle spill som er og kommer til PS3 og etter det han spør om så er PS2 og Xbox360 langt bedre valg. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Forskjell på å HA bilspill og FPS, og ha BRA bilspill og FPS.Veit om alle spill som er og kommer til PS3 og etter det han spør om så er PS2 og Xbox360 langt bedre valg. 8715335[/snapback] Dersom Wii HAR Excite Truck og det er BRA, HAR PS3 Motorstorm, og det er BEDRE! PS3 HAR også flere FPS som er BRA. Om du ikke synes de er bra er det en mening som man stort sett finner hos de som ikke har forsøkt disse spillene.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Helt feil.. Tror du mangler litt oversikt. Slik jeg ser det er det stort sett bilspill og WWII FPS PS3 har per dato.. Bilspill: -Motorstorm (hvordan stiller det seg i forhold til Excite Truck?) -Ridge racer 7 -GTHD -Og de fleste andre bilspill som er gitt ut til PS2 og PS1. WWII FPS: -Resistance: Fall of man (Post ww2 mot aliens.. Like fullt samme feeling og stemning som en fullblods WW2FPS) -CoD3 -+En masse WW2 shooters som kommer i løpet av året 3-4 stykker? Her -Og de fleste WW2 shooters som er gitt ut til PS2 og PS1. 8715204[/snapback] Pluss en masse som kommer, joda, men hva om man mot all formodninger hadde lyst å spille et FPS i dag fremfor til slutten av året? Ettersom jeg har skjønt det har trådstarter lyst på FPS nå, i dag. Ikke om noen månder, i dag. Og da når ikke PS3 opp per dags dato. Resistence er vel bra det, og CoD3 er et OK (men langt fra bra) WW2 FPS. Men X360 har et bedre utvalg på FPS fronten fremfr PS3 og dermed per dags dato er det mye bedre å investere i en X360 og få FPS spill i dag, fremfor å kjøpe PS3 og kanskje få seg et FPS til slutten av året. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Dersom Wii HAR Excite Truck og det er BRA, HAR PS3 Motorstorm, og det er BEDRE! PS3 HAR også flere FPS som er BRA. Om du ikke synes de er bra er det en mening som man stort sett finner hos de som ikke har forsøkt disse spillene.. 8715450[/snapback] Forsøkt et spill? Anyways: Selv synes jeg Excite Truck er morsommere enn Motorstorm. Begge har omtrent like mye (evt. lite) dybde, men i pur morofaktor, vinner Excite Truck. Men dette er altså min mening. Akkurat som når du bastant mener at MotorStorm er bedre, er det KUN din mening. Og jeg tør påstå at jeg har spilt MotorStorm mye mer enn hva du har spilt Excite Truck. Ellers vil jeg skyte inn at 360 leder overlegent med antall FPS. Særlig når PS3 foreløpig kun har et som er eksklusivt, samtidig som portene til PS3 lider av å være underlegne 360-versjonen. Fremtiden ser heldigvis litt lysere ut med f.eks. Haze - som ser skremmende stilig ut. Men det er omtrent det eneste jeg synes ser appelerende ut som er eksklusivt. Killzone har jeg dårlige minner fra, og så langt har jeg ikke fått grunn til å tro noe bedre om oppfølgeren. Endret 27. mai 2007 av Alex ws Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Nei, nå hiver de seg på her alle sammen.. Uansett, om jeg skulle få lov til allernådigst å gi et par råd, før jeg hopper av: 1. Velg for all del det som appellerer mest til deg. Finn ut selv hvilken konsoll og hvilke spill du ønsker. Å spørre i et forum som dette vil gi deg en masse forståsegpåer svar som egentlig betyr intet (inklusive mitt). 2. Hva som er tilgjengelig nå er et dårlig argument. Man bør kikke litt fremover og se hva som kommer. Det er ikke bare nå man skal spille. Det må da være et ønske som alle kan identifisere seg med at man ønsker å ha en konsoll man kan forvente at det vil komme flere og bedre spill til. 3. Less IS better, samma hva de sier her inne. En boks med to ledninger er bedre enn 2-3 bokser med 4-6 eller flere ledninger. Får man en alt i ett boks som attpåtil ser bra ut, er konevennlig i tillegg til at den stort sett holder seg lydløs må da det være den greieste løsningen. Du spør opprinnelig etter "Beste konsoll å spille på i stua". Det finnes ingen a4 løsning på dette, men jeg er hellig overbevist om at den mest totale løsningen er PS3. En enkelt PS3 vil bl.a. gi deg: -Alt i en boks og en designmessig tilfredstilt kjærring. Jo fler bokser i stua jo mer mas.. -En PC i stua som bl.a. kan surfes på via godstolen (Linux-Firefox anyone?) -Neste generasjons spill og video (blu-ray) -PS1 og PS2 sitt spillbibliotek inntil stortitlene dukket opp.. +mye mye mer Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Da kommer motargumentet. Hvorfor betale for noe du kan få så og si det dobbelte for (også tredobbelt). Den beste kombinasjonen er Wii/PS2 og 360 om man skal tilfredstille begge parter. Du kjøper ikke en PS3 om du skal spille PS2, da kjøper du PS2 heller. Og det beste er vel at du får alle disse tre for prisen for en PS3. Samtidig får man også råd til flere spill om man kjøper f.eks. PS2 og 360. Rundt 2000kr til å handle spill for. Derfor tror jeg ikke PS3 er akkurat det beste valget. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kjøp deg en X360 og Wii, da får du alt man skulle ønske av en konsoll. Beste HD konsollspillene som finnes pr i dag og en partykonsoll med geniale motionkontrollere. X360 har pr i dag et fantastisk godt utvalg av spill, og Wii har også begynt å få en del snacks. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Saken her ligger vel kanskje i at man kan tenke litt mer langsiktig en neste uke. Hvis man har tenkt å spille PS2 spill og nyte det biblioteket av spill den har, så hvorfor ikke tenke fremover å kjøpe en PS3? Når den gjør at PS2 spill ser mye penere ut. Man får spille med trådløse kontrollere som er veldig nice. Man får også en veldig bra DVD og Blue Ray spiller. Siden vedkommende som spurte om dette også har en HDTV så er jo ingen av de tingene å forakte. Så er spørsmålet om pris da, siden ALLE må ta det opp hver gang. Kjøper PS2 nå til rundt tusen kroner. Om halvannet år ser PS3 veldig bra ut med Home og Little big planet. Stortitler er det også nå. Hmm, kjøpe den nå. Den har jo også gått ned tusen kroner i pris....hmm. Så hvorfor ikke betale samme prisen nå og få bedre kvalitet på PS2 spillene. Pluss muligheten for noen allerede bra PS3 spill. Argumentet med alt i en boks er faktisk også vesentligt her siden det er snakk om stue og ikke gutterom. For PS3 gir faktisk, next gen grafikk og gameplay som 360. Har spillbiblioteket til PS2, og motion controll som Wii, eller det vil si at det er langt unna Wii. Men vil ikke anbefale Wii til noen selv om den er dritkul i starten. Hos meg så bare står den der. Tar den frem en gang av og til når jeg har besøk og det er lite på TV. Men ellers er den ikke så veldig mye i bruk. Men den er nok litt bra for barn. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Saken her ligger vel kanskje i at man kan tenke litt mer langsiktig en neste uke. Hvis man har tenkt å spille PS2 spill og nyte det biblioteket av spill den har, så hvorfor ikke tenke fremover å kjøpe en PS3? 8717584[/snapback] Det er vel der 360 kommer inn gjør den ikke? PS3 lever ikke noe mer enn hva 360 kan tilby, annet enn Blu-Ray. Argumentet med alt i en boks er faktisk også vesentligt her siden det er snakk om stue og ikke gutterom. For PS3 gir faktisk, next gen grafikk og gameplay som 360. Har spillbiblioteket til PS2, og motion controll som Wii, eller det vil si at det er langt unna Wii. Men vil ikke anbefale Wii til noen selv om den er dritkul i starten. Hos meg så bare står den der. Tar den frem en gang av og til når jeg har besøk og det er lite på TV. Men ellers er den ikke så veldig mye i bruk. Men den er nok litt bra for barn. 8717584[/snapback] PS2 var ment som noe for guttungen. Han bryr seg ikke om grafikk og det siste innen hva. Det er underholdningen det kommer an på. Og argumentet ditt angående Wii holder ikke vann. Jeg bruker bare Wii, min 360 støver ned. Wii er barnevennlig, ikke for barn. Stor forskjell. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Saken her ligger vel kanskje i at man kan tenke litt mer langsiktig en neste uke. Hvis man har tenkt å spille PS2 spill og nyte det biblioteket av spill den har, så hvorfor ikke tenke fremover å kjøpe en PS3? 8717584[/snapback] Det er vel der 360 kommer inn gjør den ikke? PS3 lever ikke noe mer enn hva 360 kan tilby, annet enn Blu-Ray. Argumentet med alt i en boks er faktisk også vesentligt her siden det er snakk om stue og ikke gutterom. For PS3 gir faktisk, next gen grafikk og gameplay som 360. Har spillbiblioteket til PS2, og motion controll som Wii, eller det vil si at det er langt unna Wii. Men vil ikke anbefale Wii til noen selv om den er dritkul i starten. Hos meg så bare står den der. Tar den frem en gang av og til når jeg har besøk og det er lite på TV. Men ellers er den ikke så veldig mye i bruk. Men den er nok litt bra for barn. 8717584[/snapback] PS2 var ment som noe for guttungen. Han bryr seg ikke om grafikk og det siste innen hva. Det er underholdningen det kommer an på. Og argumentet ditt angående Wii holder ikke vann. Jeg bruker bare Wii, min 360 støver ned. Wii er barnevennlig, ikke for barn. Stor forskjell. 8717681[/snapback] Ps3 har også nettleser , minnekortlesere , stil, klasse , CELL ,folding , lett mulighet for bytte av hdd , mye mer pålitlig hardware m.m + at den tar seg godt ut i en stue også. så ps3 kan nok tilby mer enn bare blu-ray i forhold til 360 Nuff said Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ps3 har også nettleser , minnekortlesere , stil, klasse , CELL ,folding , lett mulighet for bytte av hdd , mye mer pålitlig hardware m.m + at den tar seg godt ut i en stue også. så ps3 kan nok tilby mer enn bare blu-ray i forhold til 360 Nuff said 8717940[/snapback] Tror vi skal gå tilbake til hva trådstarter spør om igjen jeg før vi driver langt ut på viddene i dette forsvaret for PS3 "Jeg har lyst til å kjøpe en konsoll for å spille spill. Gidder ikke å ha en monster PC for å kjøre spill på. Konsollen kan jeg kople til flatTVen i stua og leke sammen med jr. Jeg er mest interessert i first-person-shooter (helst WWII) og bilspill. Prisen er forsåvidt uinteressant." Han spør etter en konsoll for å spille spill. nettleser, minnekortleser, CELL, folding lett bytte av HDD osv osv har altså ingenting med saken å gjøre. Heller ikke Home som andre nevner. Han ser etter en konsoll som er barnevennlig siden han vil spille med guttungen, PS3 har veldig lite å tilby i den avdelingen. Han liker også bilspill og WWII-shooters, noe PS3 ikke briljerer med enda. Ser man på spillutvalg innen det han nevner her så finnes det ikke en bedre konsoll enn PS2, eller eventuelt PS2 og X360. PS3 har et dårlig utvalg i spill i forhold til disse to, og derfor blir det veldig mye lettere å anbefale PS2/X360 kombinasjonen, enn PS3. Mannen sier vel også flatTV, ikke ensbetydende med HD-TV, men det kan jo også hende det er det han mener. Og til dere som snakker som prisen på PS3 så sier han også at pris er uinteressant, men det er av helt andre grunner jeg vil anbefale de 2 andre konsollene. Hold dere til det trådstarter spør om og gi faen i den her latterlige defensive pisset. Det går an å innse at PS3 ikke er noe å anbefale etter det han spør etter, selv er Wii den konsollen jeg for tiden spiller definitivt mest på, men utifra kriteriene han spør etter så greier da jeg å skjønne at Wii ikke er en konsoll å anbefale for denne personen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå