adder1972 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei, Jeg har lyst til å kjøpe en konsoll for å spille spill. Gidder ikke å ha en monster PC for å kjøre spill på. Konsollen kan jeg kople til flatTVen i stua og leke sammen med jr. Jeg er mest interessert i first-person-shooter (helst WWII) og bilspill. Prisen er forsåvidt uinteressant. Hva vil dere anbefalle av f.eks. PS2, PS3, Xbox360, Wii eller andre? S Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 360 stiller klart sterkest når det kommer til FPS og bilspill IMO, men denne junior synes sikkert også Wii er morsom å spille på Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Som jeg svarer til alle som er ute etter konsoller, se på spillene du liker og kjøp etter den smaken. I.om at du er interesert i FPS vil jeg i denne omgang anbefale en X360, mye grunnet at den er litt mer etablert på markedet enn Wii og PS3 samt at den har et fint utvalg innenfor FPS sjangere. Wii og PS3 når bare ikke opp til dette utvalget per dags dato. Både Wii og PS3 har kommende titler som er verd å få med seg, men i.o.m at de ikke er kommet ut ennå og du tydeligvis er ute etter noe akkurat nå så anbefaler jeg en X360 for deg akkurat nå Edit: PS2 kan og være grei på FPS fronten, jeg har selv vært en hater av FPS på konsoller, men etter at jeg prøvde Black på PS2 er jeg nå total omvendt. Jeg elsker det. PS2 koster heller ikke mye så det kan være verd å kanskje investere i pose og smekk Endret 23. mai 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 X360 er jo et sikkert valg med tanke på at konsollen både skal brukes for barn og voksen. Her finner du barnespill som Viva Pinata og skikkelig blodgørr spill som Gears of War! ^^ Lenke til kommentar
Badering Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 For meg virker det som at Xbox 360 passer best. Halo 3 kommer snart, og kommer antagelig til å bli den beste shooteren laget hitill. Selv om det ikke er et WWII fps, så burde man ikke unngå Halo. Du har jo også Call of Duty 2-3, som du også kan finne på de andre konsollene. Har ikke så mye innsikt når det gjelder bilspill, men for eksempel Forza Motorsport 2 kommer til Xbox 360, og av det jeg har hørt om det, så er det bra saker. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 PS3 eller wii, WII er morro å spille, og ps3 bare eier!! + ps3 har også sånne "bevegelse" kontroller som er morro for barn Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Støtter de andre når det gjelder 360. Helt klart ditt beste valg nå til din interesse. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Anbefaler deg Xbox 360 fordi spillbibloteket er mye bedre enn dem 2 andre konsollene pr.idag Du blir ikke skuffet viss du skaffer deg Xbox 360 Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg forstår at mange her sier 360 fordi den har mest og best spill i de sjangrene som ble nevnt. Men jeg vil legge til at viss han skal spille med junior så er nok PS3 og Wii den man bør satse på. Da jeg selv vil anbefale PS3 grunnet at da har du tilgang til veldig mange og gode PS2 spill. Som blir oppskalert til ganske bra bilde med den nye updaten som kommer imorgen. 360 er et veldig bra valg, kan ikke si noe på det. Men utvalget er veldig snevert. Kjøper du den konsollen så kommer du stort sett til å spille FPS og bilspill. For mer er det nesten ikke utenom noen få titler. (dette gjelder da PS3 og for tiden) Så jeg vil anbefale PS3 grunnet bakoverkompatiliteten for han minste (vet ikke hvor liten han er, men crash bandicoot og slikt er alltid gøy) Å det har spill som Resistance og motorstorm for deg som liker den type spill. Vil også påstå og si at PS3 har høyere kvalitetsfølelse en de andre konsollene. Men det er nok kanskje bare en smaksak. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Fikk ikke med meg at Jr. skulle også få prøvd seg... Da tror jeg nok Wii er et godt alternativ, om da ikke Playstation 2 om du vil ha billig moro med et stort spillbibliotek for alle og enhver. Tror nok det blir vanskelig å dekke behovet ditt og Jr. med Wii, så det er muligens PS2 som er det beste valget for dere begge. PS3 er ikke verdt det akkurat nå for dere vil jeg tro. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Xbox 360. Viva Pinata til junior og Call of duty 3, Forza Motorsport 2 etc. til senior Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Er enig i at ps2 kan vere et bra valg. Den er billig, å det er lett å få tak i billige spill til den. Gran turismo 4 foreksempel kan du få for ca 200kr. Men hvis du tenker på 360 vs ps3, tror jeg at jeg ville venta. eventuelt set hvilken spill som kommer framover i tid, å ta det med i vurderingen. Men hvis du tenker på at ps3 også er en blu ray spiller, så syns jeg den er verdt 6000. Det kommer til å komme mange bra spill etter vert til ps3. per i dag er ikke spill utvalget på ps3 bra nok. Men kan jo foreksempel se fram til gran turismo 5. Endret 24. mai 2007 av viul007 Lenke til kommentar
volund2000 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg vil faktisk anbefale wii. Den er mye lettere å komme inn i for barn. Den har den morsomste og mest intuitive kontrollen, men henger etter grafikkmessig. Ikke minst får man jo både wii og xbox360 for prisen av en PS3. Så mens wii er morsomt for hele familien er xbox360 genial for fps til far. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Om du liker FPS og bilspill best har nok Xbox 360 mest å by på. Meget god kontroll til FPS, og mange solide bilspill som kommer nå. Forza Motorsport 2, Colin McRae: Dirt og Project Gotham Racing 4 er must for en som liker bilspill. Du har gode tider i møte om du liker WWII-spill. Call of Duty 2 og 3 er ute på konsollen, men i løpet av de neste månedene kommer Medal of Honor: Airborne, Brothers in Arms: Hells Highway og Hour of Victory. Alle er FPS. Wii er også en konsoll med mange gode spill og en unik kontroll som passer for alle, som i tillegg egner seg godt til FPS-spill. Til høsten kommer det mange virkelig gode spill, så jeg anbefaler deg å sjekke ut litt mer. Husk at du får en Xbox 360 og en Wii til samme prisen som en PS3. Endret 24. mai 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Xbox 360 har nok flest tilgjengelige spill som passer for deg, men sliter egentlig veldig med spill til junior. Wii er gøy det, men FPS- og bilspillene som er til Wii nå har vel stort sett ikke fått veldig gode karakterer. Du får heller ikke utnyttet flat-TV-en din som jeg regner med er en HDTV. Men dette er nok konsollen som passer best for junior. PS3 er det valget jeg hadde gått for. Jeg har den konsollen selv og alle spillene mine er FPS (CoD3(WWII) og Resistance:FOM) eller bilspill(MotorStorm og GT:HD(kan lastes ned gratis)). Jeg er storfornøyd med alle 4 spillene og synes konsollen er verdt det med bare de. I tillegg kan du spille de fleste PS2-spill på den og nå med den nye oppdateringen blir de oppskalert og kommer til å se mye bedre ut på din HDTV enn om du kjøper en PS2. PS3 har også noen barnevennlige spill, hvertfall hvis du ser på utvalget du har av PS2-spill. Lykke til med valget hvertfall og jeg håper innlegget mitt var til hjelp. Lenke til kommentar
Laze Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 I min erfaring er det ikke så vanskelig å tilfredsstille smårollinger når det gjelder spill; jeg tror du slipper fint unna med en 360. Kjøp inn Viva Pinata og Kameo i første omgang, har hørt en del bra om Cars også. Ellers har du mye på Live Marketplace; min yngste lillebror spiller mer Geometry Wars enn noe annet når jeg besøker ham og har med 360'en: Før de har "lært" å bry seg om grafikk og story, er det enkle ofte det beste Hvis du kan leve med å ha to bokser i stua er selvfølgelig Wii360 en løsning, så får du det beste fra begge verdener. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Som tidligere nevnt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333407 Wii og 360 i en pakke til samme prisen som PS3 alene. Men du må belage deg å vente på den siden Wii enda er irriterende vanskelig å få tak i. Det følger også med Call of Duty 3 i den pakken slik at FPS-behovet er dekket allerede. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Om moduset er for å leke med Junior og, er en bundle medd X360 og Wii å anbefale. X360 dekker fars behov og Wii skulle dekke Junior (og familiens) behov meget godt. Jeg vil ikke anbefale å investere i PS3 akkurat nå, mye grunnet labert spillvalg i forhold til prisen. Ikke at jeg skal gjøre dette til en prisdiskusjon, men jeg synes ikke du får nok til å rettferdiggjøre 6000 kr, da er en bundle med X360, Wii og 2 spill til samme pris mer gunstig. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Helt klart 360. Halve prisen av det PS3 koster + mange topp spill til en rimelig penge. Vil også legge til at 360 håndkontrollen er den beste som finnes. Flere hakk bedre enn PS2/PS3. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg sier PS2 uten tvil. Har fortsatt de beste spillene. Og tar minst plass og koster minst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå