LostOblivion Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei, Har spurt litt rundt med dette problemet mitt som inneholder bevaring av moment og energi ved elastisk støt, men ingen har svart... Uansett. Jeg leter etter utledningen av de to likningene i vedlagt .doc-fil. Jeg vet svaret, men prøvde meg på utledningen selv, men kom aldri lenger enn et par ti linjer før det ble for komplisert for meg... Har skrevet likningene på to måter. Én med m1, m2, v1, v2, etc, og en med bare A, B, C, D, etc, som man kanskje finner litt enklere. Setter pris på utledning med utgangspunkt i den som sier litt hva variablene er da--dvs den første. Det er to likninger, så det burde være mulig å finne ut av hva u1 og u2 (E og F) er! dings.doc Jeg ser altså etter den fulle og hele utledningen av hva u1 og u2 (E og F) er. Takk for svar! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Læreren hjalp meg. For interesserte... l_sning.doc Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Læreren hjalp meg. For interesserte... 8699015[/snapback] Jeg utleda den på papiret natt til 24. mai. Siden forumet ikke har Tex orka jeg ikke føre den inn... Oppgava er vanskeligere enn man først innbiller seg... Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Ja, den er det ikke sant? Første gang jeg satte meg ned med den begynte jeg med andregradslikningformelen og greier. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Løste en likning med fire ukjente for et par uker siden. Går i 9ende klasse hvis noen lurer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå