Sweet Tooth Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hrmfff! Nå har jeg jobbet med XP i EN UKE og har allerede lært meg intenst å hate os`et og Microsoft! Jeg er opprinnelig Mac mann, men jeg er tvunget universitetet til å bruke PC og XP fordi jeg skal bruke CAD og 3D StudioMax. Kan jeg ENKELT installere og bruke linux Linux? Har aldri prøvd eller sett det. Bare vet at det ikke kan være verre en XP. Noen råd? Røre eller ikke røre? Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Vel, siden folk er generellt agressive her på forumet kan jeg bare svare som så : Hva er gæærnt med XP da ?? Har ikke prøvd LINUX selv, (og svarer derfor ) Kjenner mange jeg som kjører med XP og har superstabile maskiner som aldri klikker. Min er også ultrastabil, men har da dog nyere Hardware i hele maskina som støtter OS`n du sitter ikke med no gammel Hardware ?? OG kom gjerne med begrunnelse om hvorfor XP sugr, da er det kanskje lettere å eventuellt få løst sine problemer ? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Til ditt bruk i den situasjonen du beskriver er trolig ikke Linux løsningen for deg. Hva med Windows 2000 siden XP ikke gjør jobben? (det går igrunn på det samme, men Windows 2000 fungere hos noen bedre enn XP) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det er ikke det at WinXP suger så intenst, men mest at Linux er så mye bedre. Linux er mer stabilt. Det gjør ikke ting unless den blir bedt om det. Alt kan configureres. Større muligheter. Bedre fremtid. Uavhengig av en god maskin. Fleksibelt. Gratis. Ikke så frustrerende som Windows kan være. Logiske feilmeldinger. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Ja prøv Linux, tviler på at du kommer til å angre, Kan anbefale Mandrake 9.0 og RedHat 8.0 da jeg har brukt disse selv. finnes mange andre bra Fogså og du finner nok en distro som passer ditt behov. Lykke til! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg likte RH8, den var tøff Mandrake er Lenke til kommentar
pekle Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Kort svar: Ja, du kan enkelt installere og bruke nokre distroar. RH og Mandrake er ikkje vanskelegare å installere enn XP. Desse er og utbredte, så det er ganske enkelt å få hjelp. Det blir litt verre om du er nødt til å kjøre 3DSM. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det finnes en linux-distro som lever hele livet sitt på en cd - last ned knoppix fra http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html så kan du se hva du synes. Linux-bruk fordrer interesse for data i seg selv. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå