Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye tåler automatkassen?

Anbefalte innlegg

Jeg fant en fin bmw 318 på autodb med automatgir som jeg syntes så litt kul ut. Den har 115 hk originalt men jeg lurer på hvor mye jeg kan trimme den før kassa ryker, hva er det meste av hestekrefter dere ville annbefalt?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal trimme så ville jeg nok satset på en større motor i utgangspunktet. Det blir nok billigere i lengden. Hva med en 325?

Jeg tror ikke girkassa skal være noe stort problem før du nærmer deg 400 hk. Selv om det bare er gjetting.

Lenke til kommentar
Hvis du skal trimme så ville jeg nok satset på en større motor i utgangspunktet. Det blir nok billigere i lengden. Hva med en 325?

Jeg tror ikke girkassa skal være noe stort problem før du nærmer deg 400 hk. Selv om det bare er gjetting.

8685473[/snapback]

he he 400 hk i en 318 ja :D

Lenke til kommentar

8685473[/snapback]

kanskje en 325 ja, helst original og ikke tullkjørt med, kan være litt vanskelig å få tak i, tviler på at kassen tåler 400 hk, men kanskje :cool:

Lenke til kommentar

De orginale manuell-kassene til bmw tåler det meste..

Dette kan jeg personlig skrive under på, da jeg har kjørt en gammel 325 med diverse trim til bakenden eksploderte!! Girkassen var det aldri problem med.. denne var tett og fin til siste stund..

Automatkassene derimot, er vel en helt annen sak.. Men det er vel likt på alle biler.. Hvis man ska chippe en turbo diesel f.eks, så har jeg enda til gode å høre om en orginal automat-kasse som har tålt økningen i hk og Nm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...