Gå til innhold

Salg: P4, 2GB, 6600GT[Solgt! = 2k]

Anbefalte innlegg

Hei sann, lurer på om noen har et forslag til hva jeg kan forvente av denne maskinen:

Pentium P4 HT 3.2GHz Socket 478 (ca. 2100,-)

Patriot Overclock DDR400 1024 x2 (ca. 1600)

Gigabyte GeForce 6600GT APG uten vifte (ca. 1100)

Asus HK (ca. 400)

Seasonic S12 430W (ca. 700)

Maxtor 200GB IDE (ca. 400)

Zalman viftestyring (ca. 200)

Antec SLK3000B (ca. 400)

Scythe "Ninja" SCNJ-1000 (ca. 400)

SilenX 120cm 14dB x2 (ca. 700)

SilenX 120cm 16dB (ca. 300)

MIST 120cm 16dB (ca. 100)

Maskinen kan trolig bli levert med orgianl XP home. (ca. 800?)

Total ca. 8200 (dette er ny pris)

Maskinen selges pga kjøp av ny maskin. Hva tror folk at jeg kan forvente her? :)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke hvor du så en blodpris på 1100 for et 6600 GT men du får da tak i MYE bedre nytt for halvparten av prisen.

On Topic: Det der greine er ikke vært 2500 tror jeg... kanskje 2000,- men har du samvittighet til å lure folk trill rundt kan du lett få 3000,-

Lenke til kommentar

Her foreslår man det man selv mener man kunne gitt for den.

Hva PCen er verdt for deg, eller en eventuell kjøper på FINN eller tilsvarende vil tiden vise.

Vær kreativ, og skriv i annonsen at den spiller alle de nyeste spillene, samt at det er også muligheter for oppgraderinger senere dersom noen skulle ha behov for det.

Du må nok satse på en førstegangskjøper som rett og slett er blank.. :)

Lenke til kommentar

Det du skriver sovehest kalles svindel, dette er utrolig dårlig gjort mot folk som ikke har like god peiling som deg, og som kjøper den grunnet det som står i annonsen.

Men det får være opp til samvittigheten til trådstarter om han vil være seriøs eller svindle.

Lenke til kommentar

Det er ikke mer svindel enn det hvilke som helst butikk å konsentrer seg om det positive. Det å si alt maskinen ikke kan gjøre vil jo være selvmord når det gjelder å få solgt greia til en penge. Vinkling uten å lyve er viktig for prisen man får.

Men igjen, selvsagt skal jeg ikke lure folk, det er ikke poenget mitt. Men maskinen er ikke et r****hull av en maskin, den yter bra. Spess med tanke på de eldrene standardene den bruker.

Men får se, må først ha penger til å kjøpe ny før denne vurderes solgt... ;)

Takker for hjelpen folkens;)

Lenke til kommentar

Det å si at det er muligheter for oppgradering er ikkje svindel, så lenge det er ett ATX kabinett så er det jo bare å stappe i så mangenye deler som man har råd til.

At PCen som den står er helt elendig, og at en større oppgradering både på hovedkort, prosessor, minne og skjermkort er tvingende nødvendig dersom man skal spille spill som er nyere enn to år gamle er en helt annen sak :tease:

Men for folk som bare skal ha en PC til å lese nettaviser og bruke nettbank så er den helt kurant.

Eg ville si den er verdt ca 1500kr +-

Lenke til kommentar
Seasonic S12 430W (ca. 700)

Maxtor 200GB IDE (ca. 400)

Zalman viftestyring (ca. 200)

Antec SLK3000B (ca. 400)

Scythe "Ninja" SCNJ-1000 (ca. 400)

SilenX 120cm 14dB x2 (ca. 700)

SilenX 120cm 16dB (ca. 300)

MIST 120cm 16dB (ca. 100)

Akkurat disse komponentene er jo faktisk ganske bra. Ville ikke solgt det samlet, men heller kjøpt nytt HK, RAM, CPu og skjermkort og brukt disse delene...

Lenke til kommentar
Det å si at det er muligheter for oppgradering er ikkje svindel, så lenge det er ett ATX kabinett så er det jo bare å stappe i så mangenye deler som man har råd til.

At PCen som den står er helt elendig, og at en større oppgradering både på hovedkort, prosessor, minne og skjermkort er tvingende nødvendig dersom man skal spille spill som er nyere enn to år gamle er en helt annen sak  :tease:

Men for folk som bare skal ha en PC til å lese nettaviser og bruke nettbank så er den helt kurant.

Eg ville si den er verdt ca 1500kr +-

8751653[/snapback]

Ikke det at jeg vil kalle dette en ren spille maskin, ikke i nærheten egentlig. Men den er langt i fra elendig og klarer seg veldig bra til spilling. Minne og prosessor er er ikke nødvendig å bytte ut. HK og skjermkort kan jeg være enig i, men ikke nødvendig..

Bruke denne til lesing av nettaviser vil være bortkasta ressursser og penger...

Lenke til kommentar

Sånn er det i pc-verden, kjøper du skjermkort imorra for 6k så er den ikke værdt mer en 5k neste måned, og det har kommet allerede ny toppmodel som er bedre.

Derfor er det lurt å selge komponentene fortest mulig før komponenter med ny teknologi kommer på markedet.

Selv kjøpte jeg en bærbar pc for 21.000 3 år siden, og idag har jeg flaks hvis jeg får 3500 for den.

Tips til salg av din pc: Vær kreativ og skriv setninger som gjør at kjøpere blir interessert.

Legg den opp på finn.no og kanskje start en auksjon på qxl, så får du kanskje 3500 for den :thumbup: (Mer får du ikke).

Og sist, ikke legg den opp på bruktmarkedet, borkastet ditt vil du inse etter kort tid.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Det er mulig å si at den kjører nye spill. Om den har 10 fps får du selv finne ut av. Den kjører nye spill som WoW uten problemer.

Det er tvilsomt å skrive enkelte ting, men fokuser utelukkende på hva maskinen klarer.

Kreativ markedsføring kalles det. Om det hadde vært svindel, burde forbrukerombudet slått ned på Elkjøp, Expert og andre butikker for lenge siden.

For mindre enn 1 år siden så jeg en 3200+ med GF6600 GT, og 512MB ram selges som "God spillemaskin" eller tilsvarende fra en av disse større butikkene. Jeg bet meg merke i det fordi de ville ha 8000 for dette utstyret som var relativt likt hva jeg kjøpte for 8k i 2004. Dog hadde de slengt på en minnekort leser, men trekt fra 512 Ram.

Edit:

Greit å gi ærlige svar på direkte spørsmål på mail. Dersom en spør om man kan kjøre x-x-x-x med 100 fps, svarer man etter beste evne. Mest sannsynlig er svaret nei uansett.. :)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Pentium P4 HT 3.2GHz Socket 478 (ca. 2100,-) 200,-

Patriot Overclock DDR400 1024 x2 (ca. 1600) 300,-

Gigabyte GeForce 6600GT APG uten vifte (ca. 1100) 300,-

Asus HK (ca. 400) 200,-

Seasonic S12 430W (ca. 700) 200,-

Maxtor 200GB IDE (ca. 400) 200,-

Zalman viftestyring (ca. 200) 50,-

Antec SLK3000B (ca. 400) 200,-

Scythe "Ninja" SCNJ-1000 (ca. 400) 200,-

SilenX 120cm 14dB x2 (ca. 700) 100,-

SilenX 120cm 16dB (ca. 300) 50,-

MIST 120cm 16dB (ca. 100) 50,-

8685128[/snapback]

Totalt ca: 2000,-

Nyprisen er irrelevant, du må heller se på hva like bra nå (men andre merker, modeller osv). Altså alternativkostnaden for kjøper. Og tenke at like alternativer fra butikk kommer med garanti/reklamasjonsrett og er fysisk ubrukt. Det vil si at det har en høyere verdi enn tilsvarende brukt. F.eks ville nok mange valgt en splitter ny maskin til 3000 kr fremfor en akkurat like god 2-3 år gammel brukt maskin til 2000 kr. Priser du maskina så høyt at folk heller velger en ny maskin så sitter du igjen med 0 kroner og en maskin som stadig står og samler støv mens verdien fordamper. Det er bedre å få solgt den for 2000 kr nå enn å måtte bære den ut fra loftet og kaste den om 5 år med 0 kroner salgsverdi.

Angående det å lure kunder på Finn og QXL: Det er nok av gribber om å få solgt til dumme kjøpere og folk er ikke så dumme som man skal ha det til. Det ender ofte med at man må betale annonseprisen uten å få solgt noe som helst. Da er det bedre å bruke gratis annonsetjenester som på bruktmarkedet.no og annonse.no og heller prise maskinen rettferdig for kjøper. Sure kjøpere som har kjøpt "katta i sekken" er neppe noe å trakte etter. Gir bare problemer. Det lønner seg å være ærlig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skriver ny pris er det er den eneste jeg vet. Tenkt det kunne hjelpe, my BAD! :O

Og det er ikke å lure folk hvis man legger ut noe på QXL og snakker fint om det.. På QXL er det mulighet for å få penger for maskinen. Da mener jeg ikke mer enn den er verdt, men jeg nekter ingen i å betale 3k for maskinen for å si det sånn. Uansett så må ny maskin kjøpes før denne evt blir solgt..

Men uansett, takk for hjelpen folkens! =)

Lenke til kommentar
Selv om HW'n er gammel, så betyr ikke det at den ikke yter ;)

8777691[/snapback]

Jo.

Når du spør om pris på brukt datautstyr her, så er det de kresneste av de kresne som svarer. Folk på forumet er nok ikkje villig til å betale så mye for brukt utstyr som "vanlige" folk er.

PCen din har IKKJE god ytelse, uansett kva du måtte finne på av argumenter. Den er IKKJE salgbar som en spill-PC, men som kontor/surfe-PCer den helt grei.

Å trekke fram kva Elkjøp og lignende butikker skriver i sine annonser blir bare tull :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...