tp88 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg skal sette opp et phpBB2 forum på start sine hjemmesider? Noen her som vet hvilke databasetyper start støtter? På innstallasjonen av scriptet så må man fylle inn noe som heter: Database Server Hostname / DSN Jeg forstår ikke hva jeg skal fylle inn der. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 tror nok ikke start støtter mysql jeg.. Lenke til kommentar
mamort Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Sorry, swifty har helt rett. Start.no støtter ikke database typen mysql som phpBB2 bruker. Ikke rart egentlig siden man bruker mye ressurser på å gi tilgang til slike. Du må nok kjøpe web hotell en eller annen plass hvor de har mysql for å bruke det forumet der. Et annet (gratis) alternativ er å bruke et flat file (bruker vanlige tekst filer som database)forum. Langt fra så bra som mysql, men det fungerer. Et slikt forum som jeg har testa finner du her: http://www.simplemedia.org Må nevne at det snart skal slippes en ny versjon av dette forumet som inneholder veeeeldig mange viktige forbedringer. Jeg var nemlig med å foreslå hvilke nye finesser som skulle implementeres cheers! Lenke til kommentar
mamort Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Ser ut som den nye versjonen er sluppet Det er beta dog, så kanskje best å vente til den offisielle versjonen blir sluppet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå