Ståle Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 tusen takk for et skikkelig enormt bra forklarende innlegg. :) Gjorde alt som du sa, men fikk det enda ikke helt til. =/ Skal se ordentlig pa det imorgen nar jeg ikke er sa trott DNS pa routeren? Skal den sta pa IPen til serveren ogsa sant? Obs! Denne informasjonen er ment for en nettverksansvarlig. Hvis du ikke er en nettverksansvarlig, må du varsle den ansvarlige om at du mottok denne informasjonen, som er registrert i filen C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt. Domenenavnet knausen er kan hende et NetBIOS-domenenavn. Hvis det er tilfelle, kontroller at domenenavnet er riktig registrert i WINS . Hvis du er sikker på at navnet ikke er et NetBIOS-domenenavn, kan følgende informasjon hjelpe deg med å løse DNS-konfigurasjonsproblemene. Følgende feil oppstod da DNS ble spurt etter ressursposten for tjenesteplassering (SRV) som brukes til å finne en domenekontroller for domenet knausen: Feilen var: DNS-navnet finnes ikke. (feilkode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR) Spørringen var for SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.knausen Mulige årsaker til feilen er blant annet: - DNS SRV-posten er ikke registrert i DNS. - En eller flere av følgende soner inkluderer ikke delegering til underordnet sone: knausen . (rotsonen) Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du kan løse dette problemet, klikker du Hjelp. det skjer hvis jeg bruker knausen, eller knausen.local Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 DNS på routeren skal være ISP sine DNS'er. Spiller egentlig ikke noen rolle, da routeren ikke har noe med DNS å gjøre, sett fra klientene sin side. Ellers så det riktig ut, hvordan ser oppsettet på NIC'et ut? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Nar du ser pa bildet, skal DNS Domain Name i DHCP vaere local, eller knausen.local? Det var en liten stund jeg fikk en Finner ikke DNS 127.0.0.1 -feil. Men gjorde noe, og fikk det ikke tilbake igjen. Kanskje den feilen var mer riktig D:\Documents and Settings\Staale>ipconfig /all Configuration IP de Windows Nom de l'hôte . . . . . . . . . . : stale Suffixe DNS principal . . . . . . : Type de noud . . . . . . . . . . : Inconnu Routage IP activé . . . . . . . . : Non Proxy WINS activé . . . . . . . . : Non Liste de recherche du suffixe DNS : local Carte Ethernet Connexion au réseau local: Suffixe DNS propre à la connexion : local Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PC Gigabit Ethernet Controller Adresse physique . . . . . . . . .: 00-13-D4-F4-87-E2 DHCP activé. . . . . . . . . . . : Oui Configuration automatique activée . . . . : Oui Adresse IP. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.102 Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.0.0.0 (nettverksmaske) Passerelle par défaut . . . . . . : 192.168.2.1 (gateway) Serveur DHCP. . . . . . . . . . . : 192.168.2.104 Serveurs DNS . . . . . . . . . . : 192.168.2.104 Bail obtenu . . . . . . . . . . . : 28. mai 2007 09:21:32 (lease) Bail expirant . . . . . . . . . . : 5. juni 2007 09:21:32 Jeg haper du kan litt fransk? Det eneste som jeg ser kan vaere feil, er at Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.0.0.0 (nettverksmaske) som burde vaert 255.255.255.0 ? Alt er gitt av DHCP Her er fra den baerbare maskinen min. Her er det pa norsk C:\Documents and Settings\Steinar>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : stale2 Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Søkeliste for DNS-suffiks. . . . : knausen.local Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : knausen.local Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ether net-kort Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-90-96-22-B4-16 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.2.105 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.0.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.2.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.2.104 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 192.168.2.104 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 28. mai 2007 13:07:19 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 5. juni 2007 13:07:19 Endret 28. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 domain name skal være knausen.local Masken bør være 255.255.255.0 alle steder ja. 127.0.0.1 skal kun være på primær DNS server på NIC på serveren, hvordan ser config ut der? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jaok, jeg fikset det na. Du ser at den baerbare far knausen.local Hvor endrer jeg nettverksmaske? Endret 28. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Ingen som vet hvor jeg endrer nettverksmaske? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Yes, da fikk jeg det til a virke :D Det sa ut som det var nettverksmasken som gjorde at det ikke virket, for na fikk jeg meldt inn maskinene yey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå