Mapster Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg har en linux gateway som kjører ClarkConnect, brukes som dhcp-, dns- og web-server. Jeg ønsker da også å ha ett trådløst nettverk driftet fra denne boxen. Jeg vil da kjøpe ett trådløst pci nettverkskort, noen som kan nevne noen kraftige kort som har god driver støtte i linux(ClartConnect)? (helst fra komplett sitt utvalg) Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Intel er godt støttet gjennom lukkede drivere, men det meste funker v.h.a. ndiswrapper. Du kan sjekke her: http://ndiswrapper.sourceforge.net/joomla/...mid,33/id,list/ Endret 23. mai 2007 av Del Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 takker:) Var lett å finne ett kort med støtte derja... Er glad jeg bestemte meg for å sjekke støtten før jeg kjøpte, kortet jeg opprinnelig hadde bestemt meg for var ikke nevnt i den listen. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kan godt hende det funker bra selv om det ikke er på listen, men har du et derfra på hånden så er det jo ingen vits i å gamble. Lykke til! Lenke til kommentar
kommers Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvorfor ikke velge et kort som du kan bruke sammen med en helt _fri_ driver, når du først kan håndplukke kortet du skal kjøpe? Se f.eks. denne tidligere tråden: trådløskort for linux Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Litt for seint å si det nå, har allerede bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå