Gå til innhold

Validere med ekte lisens på "piratutgave"

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått en ekte (og i følge selger ubrukt) lisens på Windows XP home.

Har XP professional liggende på PCen.

Er det mulig å endre CD-nøkkel på allerede innstallert XP og bruke den lovlige XP home nøkkelen på XP pro, for dermed få en validert utgave?

Jeg tenkte ikke på at lisensen var til home utgaven, og jeg har pro utgaven innstallert.

Er dette mulig.

Vil gjerne bli en "lovlig windows-bruker" nå som jeg har et ekte lisensmerke :)

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan ikke bruke en Home nøkkel på en Pro versjon.

Husk også at det er forskjell mellom OEM og retail nøkler. Har du feks. installert en retail versjon, kan du ikke bruke en OEM nøkkel til å aktivere den med.

Lenke til kommentar

Husk også at det er forskjell mellom OEM og retail nøkler.  Har du feks. installert en retail versjon, kan du ikke bruke en OEM nøkkel til å aktivere den med.

8684980[/snapback]

Det var synd, frister ikke å slette Windows XP pro og legge inn home utgaven. Det blir en stor jobb å legge inn alt av programmer (med sine oppdateringer) og tilpassinger på nytt.

Lenke til kommentar

Husk også at det er forskjell mellom OEM og retail nøkler.  Har du feks. installert en retail versjon, kan du ikke bruke en OEM nøkkel til å aktivere den med.

8684980[/snapback]

Det var synd, frister ikke å slette Windows XP pro og legge inn home utgaven. Det blir en stor jobb å legge inn alt av programmer (med sine oppdateringer) og tilpassinger på nytt.

8685119[/snapback]

Det er mye som skal klaffe, om det er oem, retrail lisens, home,pro eller mediacenter, med eller uten servicepacker, årstall og build, språk osv...

håper du ikke har kjøpt av denne aleksander duden på bruktmarkdet?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Ikke kjøpt den av nevnte person fra bruktmarkedet nei.

Dette er på en brukt PC hvor et lisensklistremerke fulge med løst ved siden av.

Så jeg har ikke betalt for selve lisensen, selv om jeg tenke at medfølgende lisens var en ekstra positiv ting og påvirket kjøpet litt.

PCen ble kjøpt med tom harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...