Jimmarn Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hei Er ikke store problemet men er litt irriterende... spesielt til bilderedigering... Hadde windows vista en stund og var ikke helt fornøyd med det når jeg skulle spille.. så jeg gikk tilbake til Windows XP, og da jeg innstalerte Photoshop og skulle lage meg et nytt bilde så jeg at rødfargen ikke var veldig rød lenger... den er mer rosa aktig liksom. Er bare slik på Photoshop og andre bilde-redigerings program, så jeg tenkte at jeg skulle laste ned driver til skjermen, men da fikk jeg en beskjed om at det var deffekt fargeenhet og om jeg ville starte photoshop uten den eller avbryte... så av instalerte jeg driveren igjenn å da virket det fint igjenn men med samme farge feil... rød blir rosa aktig å blå blir litt lilla på en måte... noen som har noen tips om hva jeg må gjøre? bildet henger også på en måte i spill... vet ikke hvordan jeg skal forklare det men kan jo prøve når jeg f.eks spiller CS... (Counter Strike) så snur jeg meg å da blir det noen få striper som henger igjenn... kan virke som lagg på en måte bare at den kjører glatt.... er som om skjermen ikke sender signalene med engang... det blir på en måte dratt fra hverandre noen steder der det beveger seg fort... noen deler henger igjenn... hmm.. ikke lett kan prøve å vise med to bilder... Bare jeg får lastet dem opp!... Edit: noe lignende dette... Ordentlig! Problemet! Endret 23. mai 2007 av DeTrix Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 fargene kan jeg ikke si noe om, men i spillingen kan det høres ut som om du opplever såkalt "tearing". dette oppstår hvis du spiller med v-sync av. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) fargene kan jeg ikke si noe om, men i spillingen kan det høres ut som om du opplever såkalt "tearing". dette oppstår hvis du spiller med v-sync av. 8684813[/snapback] Takk for så raskt svar ^^ Fant det ut ^^ Edit: Det synes litt tydligere enn på bildet da men.. er litt stygt å spille med... Endret 23. mai 2007 av DeTrix Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 eneste botemiddelet på det er på med vsync og helst også trippelbuffering (om du kan uten for mye ytelsestap) Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 gikk fint det ^^ takk da er det bare farge problemet igjenn... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 sikker på at det ikke bare er fargene som må kalibreres? sånn temperatur/brightness o.l.? evt prøve å jukke litt på kabelen? Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) nja... er jo bare sånn i Photoshop da... ikke ute på skrivebordet... men der hvor den bruker de farge greiene... color managament... Endret 23. mai 2007 av DeTrix Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 kalibrere fargene i photoshop da? Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 kalibrere fargene i photoshop da? 8685249[/snapback] hvordan da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 http://graphicssoft.about.com/gi/dynamic/o...om/articles.htm Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Adobe Gamma was designed for visual calibration of CRT type monitors and is unlikely to produce satisfactory results with LCD type monitors. If you're using an LCD type display then I recommend that you purchase a hardware based calibration system such as the GretagMacbeth Eye-One Display or ColorVision SpyderPro. :| skal ikke være lett xP men tror jeg skal få det til nå... gikk inn på Adobe sin side for å laste ned Adobe Color Management Module Kilde Klikk her for å gå til Adobe/download color management mudule Download Klikk her for å laste ned med en gang Endret 23. mai 2007 av DeTrix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå