Lukilock Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hallo! Har fått et "oppdrag" av pappa å kontrollere PCen til bror min litt mer.. Etter at han så det FBI programmet om nedlastning av musikk,filmer,programmer osv, så vil han kontrollere PCen hans litt mer.(Ja, vi hvet at han driver å laster ned) Det jeg trenger av programvare er: - Noe som kan blokkere 100% sider på internett. (evt. Bruke "Hosts" og blokkere derfra) - Noe som kan blokkere programmer til å få kontakt med internett(Limewire,BearShare,div. Torrent programer osv.) Jeg har prøvd å blokkere med å stenge portene til programmene, men de får enda kontakt med internett..?? Dette er det enste jeg trenger, noen som har noen gode forslag? Ja, vi har snakket med han, men vi gjør dette slik i tillfelle at han gjør det alikevel. Sempron Endret 23. mai 2007 av Sempron Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvis du installere en brannmur, så kan du få den til å blokke internett tilgangen til programmene. Bare sette på at han ikke har tilgang til å konfiguere brannmuren selv. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du bruker brannmur til å blokkere tilgangen hans til internett. Både program og nettsider. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Løsningen til E-Ton fungerer ikke for da blir det sikkert et hælvettes bråk i huset Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Løsningen til E-Ton fungerer ikke for da blir det sikkert et hælvettes bråk i huset 8690802[/snapback] Gjett om Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Så derfor avskriver vi tipset til E-Ton med en gang. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kanskje dette er et latterlig dårlig forslag, men jeg mente du kunne blokkere hele programmer i routeren? Eller iallefall en eller annen brannmur. Gjerne en som må ha passord for å slås av .. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 da blir det evt. en brannmur... noen forslag? Har router, men kan ikke blokkere progammer i den.. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Bruk brannmuren i Windows, eller last ned en 3. parts-brannmur og blokker programmene med den. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Den i windws er ikke bare bare, siden han er Admin på PCen sin... må ha en 3.parts brannmur.. Anbefalinger? Sempron Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du kan blokkere alle portene på den innebygde firewallen i routeren, og skru på kun port 21(FTP) og port 80(HTTP) Lenke til kommentar
kosara21 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Den i windws er ikke bare bare, siden han er Admin på PCen sin... må ha en 3.parts brannmur.. Anbefalinger? Sempron 8700364[/snapback] Lag en begrenset bruker til broren din, og last ned norton antivirus, og bruk den brannmuren, Konfigurer hva den skal blokke av programmer og internett sider. Når du har den aktivert må du skru av windows brannmur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå