Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

her snakker vi aprilia rs 125

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøff sykkel. Jeg anbefaler deg ikke trimme før du har blitt ordentlig kjent med sykkelen. Begynn først med å effektanlegg, så rave. Videre kan du montere reed, powerfilter osv for litt mer effektøkning.

Er bra om du kjører på de temperaturene du har oppgitt.

Lenke til kommentar

Skal kjøre rundt i 2 uker til, også får jeg lønn. Da skal jeg bestille/kjøpe rave og fp anlegg.

Å trimme den litt og litt er vel kansje litt dumt? Blir mye mer arbeid, også er jeg ikke særlig flink med å skru( på motor, enda) så jeg tenker på å sende den til verksted ... Tar det lang tid å fjerne plomberingene ?

Lenke til kommentar

Det tenkte jeg ikke på.

Jeg kjørte selv en stund med bare effektnalegg, og jeg kan ikke si at den statiske ble på noen måte svekket av dette.

Jeg har vanskelig for å tro at den vil bli mer sliten av dette enn ved uplombert/effektanlegg, men kan jo likevel ligge noe i det du sier.

Jeg tenkte mest på hvordan det er for sjåføren egentlig. Er fort gjort å gi på litt ekstra når du plutselig dobler effekten.

PeeWee: Hvor skal du kjøpe fra? Pålarn?

Man trenger ikke være god til å skru for å montere effektanlegg eller rave ventilen. Les litt på guidene som ligger her:

www.aprilia.7kt.net

Lenke til kommentar
Og hvordan var aksen da?

8696740[/snapback]

Akser fra alt utenom KTM. Som eier alle i aks.

8698002[/snapback]

Eier vel ikke alle. Husqvarna er vel på ganske lik linje der. Husqvarna 250 tar 0-100 på 2,8 sek, mens 125 går vel på rundt 5(?).

Men ulempen igjen er mye vedlikehold og dyre servicekostnader.. :(

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Tøff sykkel. Jeg anbefaler deg ikke trimme før du har blitt ordentlig kjent med sykkelen. Begynn først med å effektanlegg, så rave. Videre kan du montere reed, powerfilter osv for litt mer effektøkning.

Er bra om du kjører på de temperaturene du har oppgitt.

8985590[/snapback]

Hva er vitsen med kun effektanlegg og rave når sykkelen ikke får puste? Reed gir ikke så mye effekt, men øker responsen betraktelig.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

scoot: Hvis du mener de yter omtrent like mye, hvorfor sier du at Mito tar RS?

Er ikke så mange som mener at Mito går bedre, dessuten er ofte speedometra til Mito litt vel optimistiske.

Rs125: Sykkelen får da puste med dette? Jeg tenker selvfølgelig at plomba i luftfilteret også er åpnet.

Lenke til kommentar

Powerfilter og uplombert luftfilter er jo akkurat det samme. Effekten til powerfilteret er placebo. Lyden gjør at det går bedre. Powerfilter blir ikke nødvendig før man oppgraderer sylinder.

Selv har jeg erfart at Mito går bedre enn RS. Både orginalt, uplombert og fulleffekt.

Lenke til kommentar
scoot: Hvis du mener de yter omtrent like mye, hvorfor sier du at Mito tar RS?

Er ikke så mange som mener at Mito går bedre, dessuten er ofte speedometra til Mito litt vel optimistiske.

Rs125: Sykkelen får da puste med dette? Jeg tenker selvfølgelig at plomba i luftfilteret også er åpnet.

8989599[/snapback]

Fordi jeg sa OMTRENT like mye, men at mito kunne være et par hakk kvassere?

Sier ikke Mito "TAR" Rs i den forstand at RS blir ræv-flekka. Men jeg sier at Mito vistnok skal gå litt fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...