Medisinmannen Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg venter til den blir 40-50*c før jeg kjører, 65*c tør jeg å gi på. Dessverre er bakdrevet mitt løst(!), så jeg kan ikke akse særlig, siden det blir mer belastning på det ... ? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg ville ikke kjørt noe særlig lengre hvis jeg var deg. Det er ikke deilig å få kjedet i leggen. Det er heller ikke noe gøy å få full lås på bakhjulet. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Du må absolutt ikke kjøre med den sånn som kjede er nå. Det kan resultere til at kjede faller av og det kan bli slengt mot deg. Og i høy hastighet (over 50km/t) kan den kutte av deg foten. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Tøff sykkel. Jeg anbefaler deg ikke trimme før du har blitt ordentlig kjent med sykkelen. Begynn først med å effektanlegg, så rave. Videre kan du montere reed, powerfilter osv for litt mer effektøkning. Er bra om du kjører på de temperaturene du har oppgitt. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Skal kjøre rundt i 2 uker til, også får jeg lønn. Da skal jeg bestille/kjøpe rave og fp anlegg. Å trimme den litt og litt er vel kansje litt dumt? Blir mye mer arbeid, også er jeg ikke særlig flink med å skru( på motor, enda) så jeg tenker på å sende den til verksted ... Tar det lang tid å fjerne plomberingene ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Litt og litt er IKKE bra for sykkelen. Er ikke sjakktrekk å kjøre med effektanlegg og statisk eksosventil ( altså orginal ) da det vistnok blir mye friksjon. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det tenkte jeg ikke på. Jeg kjørte selv en stund med bare effektnalegg, og jeg kan ikke si at den statiske ble på noen måte svekket av dette. Jeg har vanskelig for å tro at den vil bli mer sliten av dette enn ved uplombert/effektanlegg, men kan jo likevel ligge noe i det du sier. Jeg tenkte mest på hvordan det er for sjåføren egentlig. Er fort gjort å gi på litt ekstra når du plutselig dobler effekten. PeeWee: Hvor skal du kjøpe fra? Pålarn? Man trenger ikke være god til å skru for å montere effektanlegg eller rave ventilen. Les litt på guidene som ligger her: www.aprilia.7kt.net Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Eksosanlegg blir nok fra pålarn, rave vet jeg ikke helt. Guidene har jeg lest flere ganger og tror jeg skal greie det, men er redd for å gjøre en tabbe. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Og hvordan var aksen da? 8696740[/snapback] Akser fra alt utenom KTM. Som eier alle i aks. 8698002[/snapback] Eier vel ikke alle. Husqvarna er vel på ganske lik linje der. Husqvarna 250 tar 0-100 på 2,8 sek, mens 125 går vel på rundt 5(?). Men ulempen igjen er mye vedlikehold og dyre servicekostnader.. Endret 2. juli 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 RS akser ikke i fra mito, Husky eller KTM. Det kommer forøvrig mer ann på drevinga enn det gjør på sykkelen Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvor har du fra at RS ikke tar Mito? Kilde? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det har jeg fra at RS og Mito yter omtrent like mye, mange mener også Mito faktisk yter litt mer og har litt høyere toppfart. Orker ikke finne kilder nå, men er relativt sikker på at det stemmer Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Tøff sykkel. Jeg anbefaler deg ikke trimme før du har blitt ordentlig kjent med sykkelen. Begynn først med å effektanlegg, så rave. Videre kan du montere reed, powerfilter osv for litt mer effektøkning. Er bra om du kjører på de temperaturene du har oppgitt. 8985590[/snapback] Hva er vitsen med kun effektanlegg og rave når sykkelen ikke får puste? Reed gir ikke så mye effekt, men øker responsen betraktelig. Endret 2. juli 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 scoot: Hvis du mener de yter omtrent like mye, hvorfor sier du at Mito tar RS? Er ikke så mange som mener at Mito går bedre, dessuten er ofte speedometra til Mito litt vel optimistiske. Rs125: Sykkelen får da puste med dette? Jeg tenker selvfølgelig at plomba i luftfilteret også er åpnet. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Powerfilter og uplombert luftfilter er jo akkurat det samme. Effekten til powerfilteret er placebo. Lyden gjør at det går bedre. Powerfilter blir ikke nødvendig før man oppgraderer sylinder. Selv har jeg erfart at Mito går bedre enn RS. Både orginalt, uplombert og fulleffekt. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 scoot: Hvis du mener de yter omtrent like mye, hvorfor sier du at Mito tar RS? Er ikke så mange som mener at Mito går bedre, dessuten er ofte speedometra til Mito litt vel optimistiske. Rs125: Sykkelen får da puste med dette? Jeg tenker selvfølgelig at plomba i luftfilteret også er åpnet. 8989599[/snapback] Fordi jeg sa OMTRENT like mye, men at mito kunne være et par hakk kvassere? Sier ikke Mito "TAR" Rs i den forstand at RS blir ræv-flekka. Men jeg sier at Mito vistnok skal gå litt fortere. Lenke til kommentar
rs-kris Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 hvordan fjerner man cdi plomba?? takker for svar Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Finfin guide på aprilia.7kt.net! http://aprilia.7kt.net/forum/viewtopic.php?t=642 Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Støtten suger på rsn. Den er ikke trygg om den står i en liten bakke. Noen som har tips til brae støtter? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Syns den er tiptop jeg. Bare dra den ut litt først, så går det bra. Finnes langt dårlige støtter, tro meg:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå