Tor92 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ønsker kritikk, husk amatør bilder Lenke til kommentar
Zhyper Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei=), Er ikke så pro selv men skal prøve å hjelpe=) for det første _ikke_ legg inn så mange bilder i en post, blir vanskelig å gi kritikk samt holde styr på alle bildene. syns bilde nr. 2 var veldig fint, kanske et litt annet utsnitt, men veldig fint motiv! Bilde 4 var også spesiellt, men litt mindre lys for å få fram konturene, og kanskje fjerne det som er oppe i høyre hjørne? litt annen fokus? nærmere kanskje? bilde 3 og 5 syns jeg har alt for mange forstyrrende elemeter. bilde 3 har kanskje potensiale fra en annen vinkel. Bilde 1 er litt kjedelig motiv og litt forstyrrende kontraster i bakgrunnen, kanskje croppe det litt? fin effekt med fokuseringen. Dette er mine personlige meninger men håper det hjelper litt=) Lenke til kommentar
kvirrsilvaiks Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Likte igrunn bare ett bilde her, og det må være det første, selv om det også var litt motivløst. For å begynne begrunning til kritikken: Bilde 2: Gulvet nede til venstre i hjørnet kunne du spart deg, og fargeredigeringen ble ikke noe fin. Her beholder du heller den originale fargen. Bilde 3: Her har du igrunn klart deg veldig bra, kunne kanskje vært litt nærmere blomsten. Igjen, unødvendig tukling med fargene. Bilde 4: Skjønner ingenting av dette bildet, derfor liker jeg det ikke. Skulle heller hatt fokus på knappen i midten, men men. Bilde 5: Blir litt for mye på en gang, vet ikke helt hvor jeg skal fokusere. Ikke mye med tanke på det gyldne snitt her Syntes det ser ut som om du har tuklet med fargene her og, og likte det ikke helt. Til neste gang: Prøv å framhev litt bedre hva det er du tar bilde av, slik at ikke man ikke blir sittende å lete etter motivet. Ikke tull så mye med fargene, med mindre det er snakk om B/W, men da må det passe særdeles godt. Ellers, du er godt igang. Gjør som meg, ta bilder av alt og alle, og ikke rediger så sykt mye. Ikke legg ut bildene slik som dette, legg dem heller ut som små linker, og skaler ned bildene slik at de ikke blir så svære, da det tar så lang til å åpne denne posten. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei, vil ikkje sei noko om kvar og eit bilde, men kan sei ein ting som kanskje er felles for de fleste bildene.. Det er feil fokusering, og bildene er kanskje litt kjedelige og/eller rotete. F.eks på de blomstene på trærne du har, hadde kanskje vært kult om du hadde fokusert på ei bestemt grein, og kanskje hatt fleire i bakgrunnen.. Dette er bare mi meining, så stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå