Gå til innhold

Harddisk-modul for Lian Li Cube

Anbefalte innlegg

Jeg er på utikk etter moduler for å få 3.25-disker inn i 5.25-brønner. Og tar gjerne imot erfaringer og råd angående dette, disse 4 er de jeg har funnet:

Lian Li

Virker grei nok, men ser ut til å ha litt lite perforeringer, prisen er noe høy, og viftene virker bråkete nok til potensielt å trenge styring.

Lian Li 2

Det som burde være det naturlig valget, passer bra til kabinettet, og har bra perforering, ellers samme ulemper som over, og av en totalt uforsåtelig grunn er det bare plass til 3 disker i den.

Cooler Master

Har disse nå, bra pris, og funker greit, selv om vifte muligens er noe treg, problemet er at den ikke har noen front utenfor vifta, dermed trenger man å kjøpe en front til den i tilegg.

Silverstone

Virker grei, men stor uperforert plate midt foran, og heller ikke så billig.

Jeg tar gjerne imot erfaringer om noen har noen med disse (cooler-amsteren har jeg selv, så den kjenner jeg godt fra før), eller tips til andre moduler jeg kan benytte meg av.

På forhånd takk.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SNT-3141 er bråkete og dyr, men du verden så praktisk (og et 3-4 slike i en Lian Li cube er jo kult...)

8684516[/snapback]

Den er veldig dyr, skal ha 6 stykk, det er 6 tusen, den har bare en 80mm-vifte. Jeg synes ikke det er verd det bare for å få hot-swap og leds, leds burde jeg klare å mekke til på annet vis.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
SNT-3141 er bråkete og dyr

8684516[/snapback]

den har bare en 80mm-vifte.

Jepp. Største ankepunktet i grunn, for den må gå såpass fort at det er nødt til å bli ganske bråkete.

Men, for meg er hot-swap glimrende - bytter disker en del....

Lenke til kommentar
SNT-3141 er bråkete og dyr

8684516[/snapback]

den har bare en 80mm-vifte.

Jepp. Største ankepunktet i grunn, for den må gå såpass fort at det er nødt til å bli ganske bråkete.

Men, for meg er hot-swap glimrende - bytter disker en del....

8684642[/snapback]

I utgangspunktet er ikke planen å bytte disk oftere en når de ryker, så jeg synes som sagt den blir i overkant priset. Det er grenser for hovr mye penger jeg har lyst å kaste bort på oppsettet (det har vel ikke vært preget av edruelig pengebruk hittil :))

AtW

Lenke til kommentar

SNT-3051 er også gull, men igjen som med SNT-3141 så er den dyr og bråker. Denne gir deg 5x 3 1/2" SATA disker i et hotswap-cage som opptar 3x 5.25". Med viften på det laveste ligger mine WD disker på mellom 34 og 36 grader idle (2 slike i høyden og stappfulle). Prisen er desverre nesten 1200,-, men jeg mener hvertfall de er verdt pengene dersom man skal ha mange disker og plassen betyr noe.

2x Molex eller 2x SATA-strøm gir strøm til 5 disker og du har 1x SATA-kontakt pr disk (finnes desverre ikke i Multilane versjon.

Jeg vil hvertfall anbefale deg å se på disse. Jeg har også en Cube og synes disse passer bra der. Eneste som ser penere ut vil være Lian-Li sine, men som tidligere nevnt, disse er ikke hot-swap og for å gjøre noe med diskene må du fysiskt inn i toweret.

EDIT: Mao, med denne løsningen vil du kunne få 30 disker ved hjelp av de 18x 5.25"'s brønnene du har i toweret orginalt. I tillegg kan du fylle på med 6 disker til dersom du kjøper de ekstra brønnene (2x3 3.1/2).

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

jeg foreslår at du kjøper deg noen flere av modulene fra coolermaster. da kan du kjøpe separate 120mm frondeksler med vifte som er laget til cuben å sette forran dvs at du kanskje må ta vekk CM vifta, men det har mindre å si, eller at du kjøper moduler uten vifte (dersom det er mulig) og så bruke CM vifta.

det blir ikke noe dyrere enn alternativene uansett, og det er det som vil gi bets kjøling og penest utseende.

de to første lian li modulene du linker til er tunge, dyre og håpløse å bruke. alt for mye skruer og for dårlig kjøling.

silverstonen er også for dyr og vil heller ikke passe inn i fronten på cuben.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
SNT-3051 er også gull, men igjen som med SNT-3141 så er den dyr og bråker. Denne gir deg 5x 3 1/2" SATA disker i et hotswap-cage som opptar 3x 5.25". Med viften på det laveste ligger mine WD disker på mellom 34 og 36 grader idle (2 slike i høyden og stappfulle). Prisen er desverre nesten 1200,-, men jeg mener hvertfall de er verdt pengene dersom man skal ha mange disker og plassen betyr noe.

2x Molex eller 2x SATA-strøm gir strøm til 5 disker og du har 1x SATA-kontakt pr disk (finnes desverre ikke i Multilane versjon.

Jeg vil hvertfall anbefale deg å se på disse. Jeg har også en Cube og synes disse passer bra der. Eneste som ser penere ut vil være Lian-Li sine, men som tidligere nevnt, disse er ikke hot-swap og for å gjøre noe med diskene må du fysiskt inn i toweret.

EDIT: Mao, med denne løsningen vil du kunne få 30 disker ved hjelp av de 18x 5.25"'s brønnene du har i toweret orginalt. I tillegg kan du fylle på med 6 disker til dersom du kjøper de ekstra brønnene (2x3 3.1/2).

8684849[/snapback]

Det må da være usedvanlig tett mmellom diskene da? 3 5.25-plasser er 13.5 cm høye, mens 5 disker er 13 cm, i tilegg har den metall både over og under.

AtW

Lenke til kommentar

8684849[/snapback]

Det må da være usedvanlig tett mmellom diskene da? 3 5.25-plasser er 13.5 cm høye, mens 5 disker er 13 cm, i tillegg har den metall både over og under.

AtW

8685009[/snapback]

De står på høykant.

Lenke til kommentar

8684849[/snapback]

Jeg tror jeg skal klare meg med vanlige moduler, da får man tross alt plass til 24 disker i front, og det bør være plass til 4-8 disker distribuert rundt i kabinettet. Har du forresten et bildet av din cube med harddsiker i "hovedkort-rommet", jeg lurer litt på hvor mye plass det er fra hovedkort til harddiskenes bakende, jeg har et kontrollerkort som er relativt langt, i korte kabinett kan man risikere klabb mellom strømmpluggen til harddisker, og kortet, og Cueben er ikke så veldig lang.

AtW

Lenke til kommentar
Cooler Master

Har disse nå, bra pris, og funker greit, selv om vifte muligens er noe treg, problemet er at den ikke har noen front utenfor vifta, dermed trenger man å kjøpe en front til den i tillegg.

Du kan fint bruke den sammen med disse

llbaycovp525b_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LLBAYCOVP525B&mcat=

denne har plass til 4 disker.

ex34b_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=EX34B&mcat=

Jeg brukte den og så satte jeg på denne fronten for at den skulle bli lik kassa.

ex33b_380.jpg

altså den frontplata som fulgte med den orginale .

Eller denne til fronten.

ccfanmodule_380.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal klare meg med vanlige moduler, da får man tross alt plass til 24 disker i front, og det bør være plass til 4-8 disker distribuert rundt i kabinettet. Har du forresten et bildet av din cube med harddsiker i "hovedkort-rommet", jeg lurer litt på hvor mye plass det er fra hovedkort til harddiskenes bakende, jeg har et kontrollerkort som er relativt langt, i korte kabinett kan man risikere klabb mellom strømmpluggen til harddisker, og kortet, og Cueben er ikke så veldig lang.

AtW

8712833[/snapback]

Har desverre ikke bilder, men jeg tror heller ikke at mitt oppsett vil være veldig representativt siden jeg faktisk har smelt inn en stort E-ATX-hk i stedet for et usselt lite ATX-kort som den offisielt kun støtter. Det jeg kan fortelle deg er at dersom du har et kontrollerkort som er lenger enn et HP Smart Array 641 (~31cm) så vil du få problemer. Generelt vil jeg anta at kort lenger enn 25cm vil skape problemer mot en harddisk-brønn eller lignende.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

AtW

8712833[/snapback]

Har desverre ikke bilder, men jeg tror heller ikke at mitt oppsett vil være veldig representativt siden jeg faktisk har smelt inn en stort E-ATX-hk i stedet for et usselt lite ATX-kort som den offisielt kun støtter. Det jeg kan fortelle deg er at dersom du har et kontrollerkort som er lenger enn et HP Smart Array 641 (~31cm) så vil du få problemer. Generelt vil jeg anta at kort lenger enn 25cm vil skape problemer mot en harddisk-brønn eller lignende.

8714516[/snapback]

Mitt kort er 22 cm langt, men det er endel utganger på enden av kortet, så man må jo ha litt ekstra plass der, selv om man bruker vinklede kontakter. Sålenge Cuben er så lang at strømpluggen fra harddisken ikke "overlapper" et vanlig ATX-kort, så tror jeg det går greit.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

8712833[/snapback]

8714516[/snapback]

Mitt kort er 22 cm langt, men det er endel utganger på enden av kortet, så man må jo ha litt ekstra plass der, selv om man bruker vinklede kontakter. Sålenge Cuben er så lang at strømpluggen fra harddisken ikke "overlapper" et vanlig ATX-kort, så tror jeg det går greit.

AtW

8714629[/snapback]

Det tror jeg skal gå bra. Jeg har som sagt et kort som er litt over 31 cm, og det er det akkurat at det går. Dvs du har 6 cm til kortet ditt og evnt det som stikker ut av HDD-modulen din.

Lenke til kommentar
Cooler Master

Har disse nå, bra pris, og funker greit, selv om vifte muligens er noe treg, problemet er at den ikke har noen front utenfor vifta, dermed trenger man å kjøpe en front til den i tillegg.

Du kan fint bruke den sammen med disse

llbaycovp525b_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LLBAYCOVP525B&mcat=

denne har plass til 4 disker.

ex34b_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=EX34B&mcat=

Jeg brukte den og så satte jeg på denne fronten for at den skulle bli lik kassa.

ex33b_380.jpg

altså den frontplata som fulgte med den orginale .

Eller denne til fronten.

ccfanmodule_380.jpg

8713751[/snapback]

Når du sier "den frontplate som fulgte med den orginale. Tenker du da på det som sitter på kabinettet når du kjøpte det? Har disse perforeringer? Eller er det slik at du har kjøpt Lian Li 4-3-modul, og erstattet fronten av de med den fronten som du har bilde av nederst?

AtW

Lenke til kommentar
Når du sier "den frontplate som fulgte med den orginale. Tenker du da på det som sitter på kabinettet når du kjøpte det? Har disse perforeringer? Eller er det slik at du har kjøpt Lian Li 4-3-modul, og erstattet fronten av de med den fronten som du har bilde av nederst?

AtW

Begge deler egentlig,da jeg fikk mitt så var det med en modul og denne hadde rerforert front og så hadde jeg en stående fra før , den som har plass til 4 disker,dermed byttet jeg front.

men om du skal kjøpe en slik så er det greit å kjøpe den fronten nederst.

her er et bilde av min med den "gamle typen" .

45.jpg

Og her med en ny og en ny front.

v30.jpg

Du finner flere bilder i min logg om dette kabinettet her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=566643&st=0

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ja, akkurat, da er jeg med. Har du prøvd Cooler-master-modulene? Synes du det er noe å hente på å ha Lian li-modulene kontra disse? Når man uansett skal kjøre en front ekstra, så er jo Lian-LI-modulene litt dyre.

AtW

8715916[/snapback]

Nei egentlig ikke,det blir jo billigere med CM sine og de yter/kjøler like bra .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tenkte å vekke denne tråden til live, og spørre om det er noen som har prøvd med 4-3-modulene i cuben, det er stort sett to ting jeg lurer på 1. Hvor langt bak stikker 4-3-modulen 2. Får man festet modulen i skruehull, eller blir den bare liggende "løst" på de skinnene?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...