jevel Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 I Windows er jeg vant til å bruke shift + F12 og windowstastekomboer, men dette virker ikke i Linux. Kan heller ikke finne dokumentasjon på tastkomboer i Linuxklienten. Noen som vet? -KJ Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Prøv Alt+F3, burde gi deg alt du trenger til vinduet (i hvertfall i kde). Lenke til kommentar
kommers Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 @ Trådstarter: Og hvilket skrivebordmiljø benytter du? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Alt + F3 gir meg ingen reaksjon. Jeg kjører v. 10 av ICA og Gnome med skrivebordseffekter. -KJ Lenke til kommentar
kommers Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg vet ikke helt hvilke funksjoner du er ute etter, men du kan jo i GNOME gjøre en del vindutricksing med alt+F-tast, fra F1 opp til F10 (det er ikke alle som gjør noe, pass deg for alt+F4). Jeg vet ikke om det er standard i GNOME, men du kan også prøve ctrl+alt+d. Sannsynligvis kan du lage flere snarveier selv. Forresten: når du bruker skrivebordseffekter så er det en "bug/feature" som gjør at flesteparten av de vanlige snarveiene du har ikke lenger virker. Du kan i så fall prøve å opprette dem på nytt i innstillingene til Compiz/Beryl, evt deaktivere denne og teste. (Nå har jeg aldri brukt ICA før, så jeg tar forbehold om at jeg kanskje ikke har forstått problemet ditt helt pga manglende innsikt.) Endret 24. mai 2007 av kommers Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 ICA er en tynnklient løsning fra Citrix: http://www.citrix.com/site/SS/downloads/do...ds.asp?dID=2755 Jeg har opplevd at ICA knekker keybindings, så det kan være tilfellet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå