Gå til innhold

Bærbar spill-pc, max. 14000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zepto Znote 6625WD ser ut til være den du leter etter!  :)

 

Konfigurer slik at du får 2 gb ram og evt velg t7300 cpuen.

 

Pcen egner seg flott til ditt bruk.

8713449[/snapback]

 

Pen laptop :dribble: . men vet du at Go serien dugger? Vet den er en ny serie... men den er jo ment til mobile spilling... :dontgetit: , derfor ikke veldig god ytelse for å spare på batteriet. Hakke hørt om Crysis, men er det et veldig nytt tungt grafisk spill? Vet Nvidia reklamerer med at GO serien klarer nye spill, men hvor mye klarer det egentlig? noen som vet? jeg ser en laptop på KOMPLETT.no til rett under 13K som jeg tror vil klare jobben bra.

 

Link til KOMPLETT.no

 

Cheesewheese

Lenke til kommentar
Pen laptop  :dribble: . men vet du at Go serien dugger? Vet den er en ny serie... men den er jo ment til mobile spilling...  :dontgetit: , derfor ikke veldig god ytelse for å spare på batteriet.

 

Hvis ikke jeg har missforstått fullstendig roter du vel en del nå. Go serien er ikke ny, den er derimot UTGÅTT.

 

I dag er det M, altså GeForce 8x00M (se her.)

 

EDIT: Sorry, ser nå at Zepto klarer å kalle kortet for Go, da er det jo ikke rart i at folk skriver feil...

 

Når det gjelder den PCen du linka til har den ATI Radeon X1400 skjermkort, og den havner her i kategorien mid-range, mens f.eks. det tidligere nVidia kortet Go7600 er i high-end kategorien.

 

Det er vel fortsatt litt usikkerhet hvor godt 8600-kortene vil yte, men følgende kan vel sies: De vil ligge et sted rundt Go 7600. Har jeg ikke forstått rett da? Og i så fall er jo 8600M klart bedre enn X1400.

 

Dessuten skal det vel sies at X1400 tilhører forrige generasjon og dermed ikke støtter DirecX10?

 

 

Og når du sier at "Go serien er ment for mobil spilling" - X1400 er da vel også en bærbar variant?

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
OK, men det støtter jo i alle fall bare teorien min om om at X1400 absolutt ikke var noe bedre alternativ...

 

Og ville derfor bare ikke ta i for mye i hvor godt 8600M GT yter...

 

- Amund

8714643[/snapback]

 

Jeg er helt forvirra :cry::dontgetit: .... en annen jeg har debatert med her i forumet sa at x1400 kortet til ATI dunker ut Go serien 7300. Kan være den dunker ut akkurat det, men sier du at egentlig så er X1400 ikke noe bra? Men så det som gjelder nå er Ge Force 8x00 serien? :dontgetit: jeg er helt forvirra, men så har jeg vært uta av teknologi litt da... Startet nå igjen med dette forumet, siden jeg liker det, men hatt mye skolearbeid i det siste :p .

Lenke til kommentar

Go 7300 ja. Det kan nok godt være.

 

Men nå er Go 7600 rimelig mye bedre enn Go 7300 da, og Go 7700 enda bedre enn Go 7600 igjen...

 

8600M GT er den nye generasjonen, og ifølge Orresnei ligger altså ytelsen på denne rett i overkant av Go 7700. Altså rimelig mye bedre enn X1400.

 

 

Håper dette hjalp bittelitt i alle fall :) Først og fremst: Go 7600 har en helt annen ytelse enn Go 7300.

 

EDIT: Ja, med santa rosa er det nå 8x00M serien som gjelder. Dog er det en del PCer med Go 7xx0 skjermkort igjen da, og blir det sikkert litt fremover og. Men dette er forrige generasjon.

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Og det skjermkortet som er i znote 6625 skal etter det jeg har hørt være ca 100% bedre enn 7600 Go. Hvis det stemmer så er det i så fall et meget bra skjermkort :)

8718202[/snapback]

 

Det stemmer nok! Leste en test på en dansk nettside rett før (2 dager før) zeptoen ble lansert. Da skrev de at den ytelsesmessig var 100% bedre enn go7600, og det var med noen betadrivere! :thumbup: Link: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385

 

EDIT: Du kan forøvrig lese mer om Zeptoen i denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=762462

Endret av Sindra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...