Gå til innhold

hva følger med ps3 av kabler?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

hei. jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe meg en ps3 men lurer på hvs som følger med av kabler i pakken og ha jeg eventuelt burde kjøpe meg i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

blir nok bare vanlig tv til og begynne med. men blir det bedre bilde kvalitet hvis jeg kjøper en sånn såkalt rbg kabel? eller virker ikke det på vanlig tv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

takker. da ble det en ps3 på meg. får bare håpe jeg har den på lørdag da. hvis ikke kommer jeg til å kjede ræva av meg fram til tirsdag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

rota litt i kabel skapet mitt og fant en kabel som hadde ps1 tilkobling i den ene enden og scart i den andre. er dette en rbg kabel og kan jeg bruke denne på ps3? og vil den da gi bedre bilde enn å bare bruke den gule ledningen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ja vis det er samme kontakt på ps2 og ps1 så ja. vil den da virke på ps3, og vil jeg få bedre bilde med den?

Lenke til kommentar
takker. da ble det en ps3 på meg. får bare håpe jeg har den på lørdag da. hvis ikke kommer jeg til å kjede ræva av meg fram til tirsdag.

8684121[/snapback]

Sitter her og venter på litt knask eg også:

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 324725 Sony PlayStation 3, 60 GB harddisk,

Spillkonsoll - Sort

1.00 331633 Resistance: Fall of Man, PlayStation 3

1.00 328559 Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40S2530K

Black 1366x768,5000:1,2xHDMI,HD-ready

Skal saksøke posten vist det ikkje kommer på lørdag :p.

Btw.. ingen Hdmi kabel i pakken?... wtf :thumbdown:

Endret av albions
Lenke til kommentar
hei. jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe meg en ps3 men lurer på hvs som følger med av kabler i pakken og ha jeg eventuelt burde kjøpe meg i tillegg.

8683862[/snapback]

En ting som ikke er nevnt og kan være litt irriterende, er hvis du skulle glemme å sette kontrolleren på lading om natten, og ikke ønsker å sitte en halv meter fra PS3'en å spille. :)

Da kan det kanskje være greit, å kjøpe seg en litt lenger USB kabel enn den som følger med, selv har jeg nettop bestilt:

Selv kom jeg over USB kabel A<->mini B, ca 5 meter, bestilte 3 stykker til 168 på datakompaniet.no

Helt utrolig at de bare legger ved kompositt kabel. Helt hårreisende. Frekt som bare det. MS gir ihvertfall med komponent også. Og med Elite pakken så følger det med kompositt, komponent og HDMI.

Men men, det er Sony som taper på dette over sikt. Ifølge en rapport så spiller 90% av de med HDTV og PS3 med kompositt kabelen... Hverken spill eller filmer gjør særlig intrykk da. Da ser jo ting ut som PS2 bortimot.

8694752[/snapback]

- Vi får gratis Online spilling på PS3, Microsoft tar betalt hver måned, det er også frekt...

- Vi får surfe hvor vi vil på nettet, Microsoft tillater ikke at kunden kan benytte en tjeneste, de ike styrer det er også frekt.

- Vi får Warhawk på rabatt, siden ikke singleplayer-delen er med, Microsoft tar 60$ for deres tilsvarende Shadowrun som også bare har multiplayer-del (forøvrig 10$ _mere_ enn de tar for PC-versjonen av samme spillet), i tillegg betaler du altså for LIVE det er også frekt.

- Microsoft sin Elite har bare gamle HDMI 1.2 kontakt, selv om det er lansert ny standard HDMI 1.3 som er mye bedre, ett helt halvt år tidligere på markedet det er også frekt.

- Microsoft bruker epoxy-lim, istedenfor skikkelige sølvloddinger på hovedkortet, de sparer da inn erstatning på ødelagte 360'er på produksjonskostnader, det er også frekt.

Og rapporter sier masse rart, denne her sier at Microsoft vil miste kundesupporten, pga for dårlig produksjon av konsollen.

Neogaf-forumet fikk så masse tråder om folk som fortalte om sine ødlagte 360'er, at de startet en ofisiell tråd for det temaet, har aldri sett den på andre-siden, nå er den på 65 sider, med 50 meldinger på hver sider. :-(

- PS2 leverer fantastisk, men det er voldsom stor forskjell på WRC-spillene og Motorstorm, fra samme utvikler, uansett kabler og TV og du tar voldsomt feil med dine påstander.

I bunn og grunn er dette er to forskjellige firma, som har to forskjellige måter på å begrense tapet på lanseringen av konsollen, det har absolutt null å gjøre om Bill Gates eller Ken Kuturagi ønsker å være snill eller frekk, de ønsker bare å tjene mest mulig penger til slutt.. :-/

Så ja kanskje Sony burde også spanderer en 200-kroners kabel, i tillegg til kabelen de MÅ ha med for at alle TV'er skal kunne vise bildet.

Men vi Sony-kunder trenger ikke se så veldig langt før vi kommer over mye verre eksempler på 'frekk' prissetting. :)

Foreslår at du sper på med noe positive inlegg avogtil, når du først besøker i Sony-avdelingen på gamer.no forumet. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...