garfunk Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Heisann! Jeg har akkurat sjekket båten før den skal ut på vannet (Polar 20) og fant ut at den Manuell pumpa, for å få ut vann fra båten, har revnet i gummien: så tenkte jeg at jeg kunne installere en elektrisk vannpumpe. Så lurer jeg på om den skal monteres der den forrige pumpa var montert? eller betyr nedsenkbar at den bare skal senkes ned der det er vann? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 det betyr at den skal settes i vann, de aller fleste elektriske pumper klarer ikke dra opp vann gjennom en slange med luft i, dette vil tvert imot være skadelig for dem og de vil bli ødelagt, slik pumpa funker på polaren siger vannet i slangen inn til pumpa tilbake i bunnen av båten. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Nedsenkbar pumpe betyr at den må stå nedsenket i vann ja, men du kan bruke det gamle hullet der vannet fra pumpen kom ut.... Jeg ville i tillegg også montert en manuell lensepumpe i tilfelle den elektriske pumpa skulle ryke eller båten skulle begynne og ta inn mer vann enn den elektriske kan pumpe ut Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Uansett anbefaler jeg også en manuell lensepumpe som nødløsning, ofte skjer det noe med elektrisk utstyr når man som mest har bruk for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå