Thor. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg er på utkikk etter en eller annen måte å rute. Det vil si, om jeg skriver www.diskusjon.no så kommer jeg til 192.168.0.112/noe.htm og om jeg skriver www.diskusjon.no/index.php?automodule=mytopics kommer jeg til en annen side igjen Lekte meg med hosts men fikk det ikke helt til. Kunne du hjelpe meg? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Mener du noe som mod_rewrite? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Ja jeg mente det slik men desverre så må det gå slik: program ber om siden xxx/tekst.txt og blir sendt til 192.168.0.118:80/tekstfil.txt Skjønner? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Altså hvis noen ber om en adresse på din maskin, som du har forhåndssatt, vil du bli ført til en fil på en webserver i ditt lokalnett? Trodde da hosts fikset dette.... Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Så det du vil er at programmet skal be om en ipadresse/hostnavn, for også sende deg til denne adressen? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har egentlig løst problemet via mer brukervennlige metoder.. Det jeg ville var: program1 ber om og conecte x.x.x.x/tekstfil Jeg/et annet program (2) forteller program1 at ip en er egentlig y.y.y.y slik at jeg kan bruke min egen tekstfil Dette skulle kun gjøres på min pc. Men som nevnt. Jeg har løst problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå