Gå til innhold

MafiaNet | Det nye tekst-baserte mafia spillet!


Anbefalte innlegg

Heisann, nå har jeg laget designet til Mafianet som blir mitt tekst-baserte mafia spill. Scripte er kjøpt og jeg lagde designet, skal bare gjøre ferdig designet 100% så blir det kodet inn i scripte og publisert på Mafianet.com

 

Det jeg lurer på er om noen har ideer til forbedrelse på designet?

 

Trenger noen ideer til header og hva jeg skal ha som bakgrunn i boksene, altså der det er scanlines må jeg fikse noe annet :)

 

 

Link: http://siindre.hotserv.dk (bare ett bilde av det)

 

 

Om du vil snakke med meg live på min chat kan du komme inn her: http://siindre.freehostia.com/yshout/yshout/

 

 

 

 

Mvh Sindre! :)

Endret av Sindre-91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å være negativ, men jeg er drittlei alle etterligninger av Nordic mafia. Det er altfor mange av disse mafia spillene, og de går nesten ut på det samme  :thumbdown:

8683737[/snapback]

 

Ehm, dette er ikke noen etterligner av nordicmafia, her er det helt annerledes og myye mer og gjøre :)

Lenke til kommentar

Spør du meg ser det akkurat ut som det samme.

 

Bare at du har andre navn for noen ting.

 

Edit: Orker ikke være negativ med det du har laget nå, selvom jeg kanskje allerede har vært det. Synes det var fint design og ellers ryddig og clean side.

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar
Designet var vel kanskje litt mørkt, og de gusj grønne linkene passet ikke helt. Men ellers greitt.

8683808[/snapback]

 

Prøver og få inn litt farge pågrunn av den mørke tonen, skal lage en header som for inn flere farger :) Men ett mafia spill skal ha denne mørke tonen da ;)

Lenke til kommentar

- Først og fremst må du få vekk den grusomme hvite teksten på svart bakgrunn og få opp font-størrelsen et par hakk. Slike spill skal man potensielt sitte i timesvis med, så da er det ekstremt viktig at siden er behagelig for øynene. Slik den er nå klarer jeg knapt å se på den i et halv minutt før jeg gir opp.

- I tillegg må du få vekk skrivefeilene og "ord delingen". Mafiafolk = velstående, italienske menn i skreddersydde dresser med høy sigarføring. Da passer det dårlig at innholdet ser ut til å være skrevet av en 13 år gammel dyslektiker ;)

Lenke til kommentar
- Først og fremst må du få vekk den grusomme hvite teksten på svart bakgrunn og få opp font-størrelsen et par hakk. Slike spill skal man potensielt sitte i timesvis med, så da er det ekstremt viktig at siden er behagelig for øynene. Slik den er nå klarer jeg knapt å se på den i et halv minutt før jeg gir opp.

- I tillegg må du få vekk skrivefeilene og "ord delingen". Mafiafolk = velstående, italienske menn i skreddersydde dresser med høy sigarføring. Da passer det dårlig at innholdet ser ut til å være skrevet av en 13 år gammel dyslektiker ;)

8684302[/snapback]

 

 

Altså, dette er ett layout som er lagd i PS, rettskriving er ikke viktig her det er bare ett eksempel på tekst!

 

Bakgrunnen er ikke svart, den er 1111 og teksten er ikke helt hvit..men om dette blir for ubehagelig så kan sånt fikses enkelt :) Font strl trenger ikke og bli større ? :S Da må det hvere noe galt med din pc, og tipper du har en skarp lcd skjerm!

 

Ellers takk for god kritikk, skal se hva jeg for gjort med innholdet :)

Endret av Sindre-91
Lenke til kommentar
Litt OT men det ser ut som at du ber om kritikk for å så argumentere mot denne :/

 

Må si meg eining, fiks litt på skrifta.

8684406[/snapback]

 

Argumenterte ikke mot, men at det kansje var skjermen hans som gjorde denne skrifta veldig skarp, men bruker Verdana, kan ta en litt mere avslappende font :)

Lenke til kommentar
Altså, dette er ett layout som er lagd i PS, rettskriving er ikke viktig her det er bare ett eksempel på tekst!

Rettskriving er tydeligvis ikke viktig på forumet heller, men la gå :p

 

Bakgrunnen er ikke svart, den er 1111 og teksten er ikke helt hvit..men om dette blir for ubehagelig så kan sånt fikses enkelt :) Font strl trenger ikke og bli større ? :S Da må det hvere noe galt med din pc, og tipper du har en skarp lcd skjerm!

Svart er svart, om dette teknisk sett er 00000 eller 6548406132 spiller liten rolle når effekten blir den samme. Jeg har en helt standard 17" LCD-skjerm som sikkert tilsvarer gjennomsnittsskjermen til brukerne dine. Hvis du har en vanlig 19" LCD betyr det at du har større pixler enn meg (siden du har samme oppløsning) og kan dermed oppleve fontstørrelsen som helt OK. Tror jeg skal prøve å se denne på en Macbook Pro i morgen - med 1680x1050 fordelt på en 17 tommers skjerm. Tror jeg tar med mikroskop just in case ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Font-størrelsen er altfor liten. La den til nøds være 11 px, men aller helst minimum 12 px.

8686705[/snapback]

 

Font strl på nyhetene og fargen er endre sån at det ikke ble så inntenst :) Men er usikker selv, kansje ha sån som det er nå med strl 10px Føler at det tok litt over det somm er rundt... Håper dere ble fonøyd :)

 

 

Sjekk ut da :)

Endret av Sindre-91
Lenke til kommentar
Enda et mafiaspill...

Selve designet er ganske fint  :thumbup:

[pirke]

Selvmord

Arbeidsplass

Administrasjonspanel

[/pirke]

 

Og var det ikke du som fikk meg til å bruke et par timer på å lage en chat, for så å bruke en annen?

8685140[/snapback]

 

Hva er det du snakker om ? :O

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Scripte er kjøpt og jeg lagde designet, skal [..]

8683630[/snapback]

"kjøpt" :roll:

 

 

Anyway:

-Headeren var stygg.

-Ville brukt litt flere rammer.

-Hvorfor så mørk?

-Hold deg unna Nordicmafia-rip'en(!)

-Personlig synes jeg det er bedre og bare ha oransj eller grønn tekst.

Lenke til kommentar
Scripte er kjøpt og jeg lagde designet, skal [..]

8683630[/snapback]

"kjøpt" :roll:

 

 

Anyway:

-Headeren var stygg.

-Ville brukt litt flere rammer.

-Hvorfor så mørk?

-Hold deg unna Nordicmafia-rip'en(!)

-Personlig synes jeg det er bedre og bare ha oransj eller grønn tekst.

8689895[/snapback]

 

Headeren tenker jeg at jeg må friske opp en del ja, der har jeg en mulighet for og faktisk komme meg unna det dystre som henger over siden :)

 

Flere rammer? Tenker du på noe rundt innholdet?

 

Da tenker jeg at jeg bare går for oransj, skal se hvordan farge valget blir etter jeg har laget headeren :) ( om noen vil komme med noen utkast til header ville det hvert kjempe hyggelig :) )

 

Takk for bra tilbakemelding

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...